Gå til innhold

sjalu på venninners kjærster. elsker han meg ikke etter 2 år?

Anbefalte innlegg

Gjest frk.Pia
Skrevet

Jeg har et problem som plager meg ganske mye for tiden...jeg har vært sammen med kjærsten min i 1 år, men vi har kjent hverandre i 2 år nå.

Problemet er at jeg føler at jeg føler at jeg ikke får nok bekreftelse av han. Jeg er ikke ei jente som forventer for mye...men nå har det gått såpass lang tid og jeg har enda ikke hørt at kjærsten min har sagt at han elsker meg, er det normalt? Alle venninnene mine som har kjærster har fått høre det, ganske kort tid etter også-...jeg kjenner at jeg blir sykt sjalu! Jeg blir også veldig lei meg. Alt jeg vil er å høre at han elsker meg eller få en bekreftelse på det.

Når jeg sitter i samme rom som venninene mine og kjæørstene dems, og ser at kjærstene sier utrolig fine ting til dem, så blir jeg helt fra meg,..jeg mener, er dette normalt? Jeg blir bare deppa og ønsker at kjærsten min skal elske meg så høyt...og si at jeg er den eneste ellr den beste. Jeg får ikke høre slike ting...og det er jo ikke akkurat noe man kan tvinge frem?

Vi har et veldig fint forhold på andre måter, vi har det morsomt sammen, finne på mye sammen, god sex osv....men jeg sitter bare å venter på å få høre noe som gjør meg lykkelig, og det skjer ikke...og jeg blir bare lei meg når jeg ser andre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et problem som plager meg ganske mye for tiden...jeg har vært sammen med kjærsten min i 1 år, men vi har kjent hverandre i 2 år nå.

Problemet er at jeg føler at jeg føler at jeg ikke får nok bekreftelse av han. Jeg er ikke ei jente som forventer for mye...men nå har det gått såpass lang tid og jeg har enda ikke hørt at kjærsten min har sagt at han elsker meg, er det normalt? Alle venninnene mine som har kjærster har fått høre det, ganske kort tid etter også-...jeg kjenner at jeg blir sykt sjalu! Jeg blir også veldig lei meg. Alt jeg vil er å høre at han elsker meg eller få en bekreftelse på det.

Når jeg sitter i samme rom som venninene mine og kjæørstene dems, og ser at kjærstene sier utrolig fine ting til dem, så blir jeg helt fra meg,..jeg mener, er dette normalt? Jeg blir bare deppa og ønsker at kjærsten min skal elske meg så høyt...og si at jeg er den eneste ellr den beste. Jeg får ikke høre slike ting...og det er jo ikke akkurat noe man kan tvinge frem?

Vi har et veldig fint forhold på andre måter, vi har det morsomt sammen, finne på mye sammen, god sex osv....men jeg sitter bare å venter på å få høre noe som gjør meg lykkelig, og det skjer ikke...og jeg blir bare lei meg når jeg ser andre:(

Hva hjelper det å si "jeg elsker deg" når man ikke mener det? Det er jo handlingene som telles, noe du skriver litt om på slutten. Høres ut som at han er glad i deg, bare at han ikke viser det med ord.

Skrevet

Sett deg ned med ham og forklar at du trenger mer bekreftelse i hverdagen, menn er ikke tankelesere.

Skrevet

Det er ikke alle som strør rundt seg med søte ord og komplementer. De har ikke behov for det. Det betyr ikke at følelsene hans for deg ikke er like sterke for det.

Det er ikke sikkert at forholdene til venninnene dine er noe bedre enn ditt. Kanskje de er nødt til å gjemme seg bak de fine ordene?

Selv synes jeg det blir litt feil å si at man elsker hverandre etter kort tid. da blir det sagt i forelskelsesrus. Om det går en stund blir det mere ekte. føler jeg da. Det tok et år før jeg og kjæresten min sa at vi elsker hverandre (vi hadde kjent hverandre i 5 år da). Det var vel verd å vente på :)

Fortell han at du er av typen som trenger litt bekreftelse i hverdagen (uten å direkte si at du forventer å høre at han elsker deg). Det skal ofte ikke så mye til for å føle seg bedre :)

Skrevet

Har du sagt til han at du elsker han? Mange som kanskje synes det er vanskelig å gi bekreftelse med ord, men det er enklere å si det hvis man hører det av den andre først.

Gjest Marmot
Skrevet

Dette handler antagelig om ulike måter å gi uttrykk for kjærlighet på. Kjæresten min er ikke en mann som ofte bruker "store ord", derimot er han mye mer kosete og "klengete" enn jeg er. Han uttrykker kjærligheten sin fysisk, mens jeg gjør det mer verbalt. Hadde vi ikke snakket om dette, hadde det vært en potensiel kilde til konflikt. Det hender jeg skulle ønske han bare kunne si det mer, mens han nok ofte føler seg avvist fordi jeg ikke møter hans behov for fysisk kontakt godt nok.

Har du sagt til kjæresten din at du elsker ham da?

Skrevet

Spør ham om han elsker deg, da vel? Svarer han ja, eller "mMmmm", er det bankers! :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...