Gå til innhold

Omgangssyke uten feber og oppkast?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en helvetes natt, og jeg lurer på om jeg kanskje kan ha fått omgangssyken, men jeg trodde omgangssyke var tap av matlyst, kvalme og oppkast, diaré og feber.

Jeg fryser, men har ikke feber, er oppblåst, har har diaré, men ikke kvalme, oppkast, og jeg har god matlyst.

At jeg fryser kan jo være at kroppen kjemper mot en infeksjon, men ut over dette synes jeg ikke noe ligner på beskrivelser av omgangssyken.

Jeg beklager om dette er et dumt spørsmål for mange, men jeg har aldri hatt omgangssyke før, og vet ikke hvordan det oppleves på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde det for 2 dager siden, hadde diarè men god matlyst. Trodde det var forgiftning. Sov en hel dag og har vært slapp og trøtt i 2 dager. Ser ut til at jeg er på bedringens vei. Ingen feber men merket egentlig at jeg hadde høyt blodsukker så det var sikkert kroppen som jobba med noe. Ikke feber ikke kvalme ikke oppkast.

Anonym poster: 1fb7082ea303186d3c812c7f96e1572e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Symptomene kan vel variere litt? Men det høres ut som en ufarlig infeksjon i tarmen.

Anonym poster: 4db0d9e6e39561ca03a2f82cee2ef9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det høres ut som om at du ganske enkelt har diaré. Evnt infeksjon i tarmen, som AB over her skriver. Har også hatt noen sånne. Kan være noe du har spist...?

Når man har omgangssjuke forbinder jeg det mere med når det kommer andre veien, feber, tapt matlyst, magesmerter. Og at man evnt også har det begge veier.

Anonym poster: 060c2835b6738c4f69e33c3ddf4d2728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene kan vel variere litt? Men det høres ut som en ufarlig infeksjon i tarmen.

Anonym poster: 4db0d9e6e39561ca03a2f82cee2ef9ff

Takk for svar til dere begge.

Jeg tror ikke det er noe farlig, men jeg tenker litt på smittefare, og andre forhåndsregler.

Jeg må jo forholde meg annerledes i forhold til matlaging, og jobb, hvis det er omgangssyke, eller om det er f.eks et snev av matforgiftning, eller til og med irritabel tarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe farlig, men jeg tenker litt på smittefare, og andre forhåndsregler.

Er nok litt preget av søvnmangel - jeg ser at jeg har skrevet et ord som skjærer meg i øynene!

Forholdsregler er det ordet jeg skulle skrevet.

Ellers har jeg prøvd å finne ut av dette, men det er ikke så lett.

Jeg føler meg elendig, men det er forhåpentligvis en konsekvens av lite søvn, og en smule dehydrering.

Jeg får bare tenke på det som omgangssyke, la være å håndtere mat, og ellers holde meg hjemme fra jobb dersom jeg ikke er merkbart bedre til i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er alltid viktig med god håndhygiene når man har diaré og/eller oppkast, er veldig smittsomt.

Ifht å holde seg hjemme fra jobb; er det noe vits å være på jobb om du kommer til å tilbringe mesteparten av dagen på toalettet da?

Husk å drikk masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid viktig med god håndhygiene når man har diaré og/eller oppkast, er veldig smittsomt.

Ifht å holde seg hjemme fra jobb; er det noe vits å være på jobb om du kommer til å tilbringe mesteparten av dagen på toalettet da?

Husk å drikk masse vann!

God håndhygiene har jeg alltid når jeg håndterer mat, men hadde jeg hatt omgangssyke, hadde jeg latt være å håndtere mat i det hele tatt.

Ellers har immodium stoppet diaréen, men om det er omgangssyke skal man vel egentlig være hjemme fra jobb 2 dager etter at oppkast/diaré har sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...