Gå til innhold

Isbar vs Dessertshots

37 stemmer

1. 1. Hvilken type dessert hadde du foretrukket i et (uformelt/hage) bryllup?

• Dessertshots
      11
    • Isbar
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange sånn shots-greier bør man beregne per person da? Du satte meg på en vill ide nå, vi blir jo ikke så mange :fnise: det ser innmari fancy ut! Men mye jobb ja, tror du gjør lurt i å ta det en annen fest isteden.

Hva er candybuffet :sjenert:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hvor mange sånn shots-greier bør man beregne per person da? Du satte meg på en vill ide nå, vi blir jo ikke så mange :fnise: det ser innmari fancy ut! Men mye jobb ja, tror du gjør lurt i å ta det en annen fest isteden.

Hva er candybuffet :sjenert:

Du må nok beregne 2-3 stk per gjest. Hadde gjort det glatt dersom vi ikke har et telt som skal moneteres og blomster som skal danderes, for ikke å snakke om at denne bruden også liker å stresse og jage seg opp over uvesentligheter.

De er jo bare 4cl, fort gjort å lage mange. :)

En candybuffet er en godteribuffet. Masse godterier samlet på et bord. I den amerikanske verdenen er det matchende med bryllupets temafarger, her hjemme er det smågodt og popcorn i kremmerhus.

http://www.stylemepretty.com/gallery/tag/candy

Hos oss blir det bare mengder av m&m fordi jeg er så glad i det og skal ha et par turer til utlandet før bryllupet. :fnise:

Gjest Little princess
Skrevet

Absolutt! Viktigste med hele turen! Jeg elsker m&m storene - føler meg som en unge! :D

Jeg skal jo egentlig hamstre litt før bryllupet, men jeg er redd at dersom det gjøres for tidlig vil ikke kjolen passe igjen. :ler:

M&M store? Har de det her i landet? Om det er tilfellet så må du si ifra hvor man finner de! Jeg eeelsker m&ms :hjerte: Jeg kan nemlig ikke huske å ha sett det noen plass i Oslo? :klo: Eller bor du utenlands kanskje? :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

M&M store? Har de det her i landet? Om det er tilfellet så må du si ifra hvor man finner de! Jeg eeelsker m&ms :hjerte: Jeg kan nemlig ikke huske å ha sett det noen plass i Oslo? :klo: Eller bor du utenlands kanskje? :)

Nei, men jeg skal en svipptur til London til uken; http://worldchocolateguide.com/shop/mms-world/london/og da må jeg en tur innom butikken min. ;)

Skrevet

Du må nok beregne 2-3 stk per gjest. Hadde gjort det glatt dersom vi ikke har et telt som skal moneteres og blomster som skal danderes, for ikke å snakke om at denne bruden også liker å stresse og jage seg opp over uvesentligheter.

De er jo bare 4cl, fort gjort å lage mange. :)

En candybuffet er en godteribuffet. Masse godterier samlet på et bord. I den amerikanske verdenen er det matchende med bryllupets temafarger, her hjemme er det smågodt og popcorn i kremmerhus.

http://www.stylemepretty.com/gallery/tag/candy

Hos oss blir det bare mengder av m&m fordi jeg er så glad i det og skal ha et par turer til utlandet før bryllupet. :fnise:

Her blir nok vår candybuffet boller med potetgull og peanøtter :ler:

Hadde vært gøy med sånne små dessertgreier, skal seriøst vurdere det!

Skrevet

Det er muligens fordi jeg ikke er noen fan av slike desserter, men jeg hadde tatt iskrem over dessertshots anyday. Tiltross for at dessertshotsene så kule ut, så vil jeg heller spise isen :nigo:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ah! Sånn å forstå. Vel, m&ms er veldig godt på is også! Både de vanlige, de med peanøtter inni og de med crisp inni ;)

Nyyyyyyydeli! Du snakker mitt språk. :ler:

Skrevet

Altså, jeg ser poenget med dessertshots. Noe så innmari ser jeg poenget (og jeg har nettopp spist en stor, tung søndagsmiddag :ler:).

Men: er det verdt det? Jeg er selv helt notorisk flink til å ta på meg for mye, og begynner sluttsåvidt nå å lære meg at det går an å gjøre ting enklere. Jeg skjønner det jo om du ender opp med å velge dessertshots - det gjør jeg så absolutt! Det er gøy å lage mat, det er gøy å servere mat, og det er gøy at folk liker det man har laget. Og dette er ikke et forsøk på å snakke deg fra det sånn definitivt. Men... når valget er mellom fantastiske desserter og masse styr, tidspress og ting som kanskje ikke går som planlagt både dagen før og på selve bryllupsdagen (!) - eller helt fine desserter og muligheten til å slappe av litt, sove en time lengre, eller sjansen til å dagdrømme litt over en kaffekopp på din egen bryllupsdag - da er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort. :)

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det blir ikke noe dessertshot i bryllupet, men i en litt mindre setting. :)

Nå bare drømmer jeg om hvordan det kunne sett ut. :ler:

Princessa her oppe overbeviste meg om is med m&m. :) :) :)

Skrevet

Kom gjerne med tips til hvordan mekke de shotsene og hva som kan være lurt å ha. Vi må isåfall ha 50-60 stk. Vielsen og alt er jo unnagjort, så dagen for festen skal jeg i teorien ha litt tid.

Skrevet

Kom gjerne med tips til hvordan mekke de shotsene og hva som kan være lurt å ha. Vi må isåfall ha 50-60 stk. Vielsen og alt er jo unnagjort, så dagen for festen skal jeg i teorien ha litt tid.

Panna Cotta med saus, Tiramisu, sjokolademousse med krem eller bær, Gele, tilslørte bondepiker, enkel ostekake er forslag jeg har lest som virker overkommelig både mtp laging og lagring.

• Liker 1
Skrevet

Panna Cotta med saus, Tiramisu, sjokolademousse med krem eller bær, Gele, tilslørte bondepiker, enkel ostekake er forslag jeg har lest som virker overkommelig både mtp laging og lagring.

Det høres absolutt overkommelig ut! Takk for tips!

Kjære kommer aldri til å la meg få stå med det der på dagen for festen, men det er en annen sak :fnise:

Skrevet

Greit nok at desert shootsa er fine å se på, men is går over alt altså! Ingen tvil der!

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde godteribuffé, det var suksess blant både små og store. Og så hadde vi eit klassisk sunnmørsk (meter på meter) kakebord etterpå, sjølvsagt. Men is er genialt, altså! :D

Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt isbar. Jeg elsker is :D. Og det passer perfekt til alle, i alle aldre! Hvis du vet på forhånd at det er noen som ikke tåler det, så husk soyais (de er faktisk gode, selv om mange ser dumt på meg når jeg sier det) ;-)

• 4 uker senere...
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Oh oh my. Man kan ikke ha alt, men kan man ikke ha alt likevel.

fe9185c04cf8ef090d20d67c186c9b23.jpg

e1b27b70ad2de237dec0556bf62739ef.jpg

fee7be9f1caf77fbef248428a26610bf.jpg

3fdb740c0d8c792cae50b57263fe2cbe.jpg

• Liker 1
Skrevet

Oh oh my. Man kan ikke ha alt, men kan man ikke ha alt likevel.

Jeg likte egentlig isbar-ideen din best, men det der så bare ufattelig fristende ut!! :sikle: Har du link til nettsidene disse kommer fra?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg likte egentlig isbar-ideen din best, men det der så bare ufattelig fristende ut!! :sikle: Har du link til nettsidene disse kommer fra?

Jada, :) - http://www.elizabethannedesigns.com/blog/2009/09/17/setting-the-menu/

Men jeg kommer ikke inn. :(

Det øverste bildet er bare noe jeg fant på Pininterest.

Tror det er hvordan det er lagt opp som gjør at det ser så lekkert ut, så jeg har rett og slett tenkt å stjele den ideen hvertfall til kanapeene bla. Må jo gjøre det selv på forhånd å ta bilde slik at de som skal gjøre det etterpå vet hvordan jeg vil ha det. :fnise:

Skrevet

Det sjokoladeopplegget så skikkelig bra uJeg tror vi går for is med masse tilbehør til dessert. Kakebord senere på kvelden og jeg skal bake alt selv tenkte jeg, så da er det greit å gå for noe enkelt til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...