sunflowers80 Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Heia ,er ny her inne og har bare et par spørsmål jeg lurte på om noen av dere her inne kunne svare på :-) Har det siste hatt kontakt med en venn som jeg har fått veldig god kontakt med den siste tiden og jeg føler jeg holder på å falle for ham .. Jeg har ikke særlig peiling på piller og rus etc ,men han er ærlig med at han har vært avhengig av diverse ting og tang (sprøyter etc) tidligere,men han sier at han nå skal inn på avvenning for å trappe ned. Men at han går på noe som heter subutex? eller noe lignende . Har vært sammen med han daglig for jeg syns synd på ham og han er utrolig snill og grei å prate med etc. Har holdt alle avtaler den siste tiden ,og svarer alltid på meldinger. Han sier han får utskrevet medisiner av legen ,men at han nå ikke får mere derfor får han av familien og venner etc. Ifølge ham selv drikker foreldrene hans seg fulle veldig ofte ,og jeg syns synd på ham .(har selv hatt ei venninne som tok livet av seg pga alkoholisert far.) Tingen er den at han har 'bodd'hos meg ei stund nå ,men plutselig nå har han bare forsvunnet til en kamerat eller noe (han sa før han dro at han måtte hente medisiner )og svarer ikke på meldinger eller noentingen. Liksom bare sunket i jorden. Er det noen her inne som har erfaring med sånn nedtrapping av piller etc ? Skal jeg sitte og vente på ham til han dukker opp igjen ,eller skal jeg bare gi blaffen på en måte ? Noe som er vanskelig ,for jeg er bekymret for ham og glad i ham. Han har selv sagt at han er glad i meg etc og bryr seg om meg også osv..
lovedrug Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Subutex er medisin som heroinavhengige får når de har sluttet med nåla. Nedtrapping på piller er jo helt forferdelig ,er det subutex han skal slutte med eller benzo?
sunflowers80 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2013 For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva han har gått på og ikke gått på .Men det er alt mulig føler jeg.Han har vært skikkelig på kjøret for å si det sånn .. Han sier han skal i noe behandlingsopplegg i slutten av januar . Han tar temgesic eller noe sånt daglig . men jeg lurer på hvorfor legen skriver ut såpass mange piller til han for så å plutselig bråstoppe.. burde man ikke være i behandling mens man trapper ned ? Det jeg stusser over er at han hver dag våkner opp og må ta sprøyter med det medikamentet der og bruker såpass mye tid på å ringe rundt til kameratene for å skaffe mere medisiner når han går tom. Det verste er nå som han bare plutselig forsvinner uten å si ifra når han sier han skal komme tilbake etc. Da blir jeg alvorlig bekymra for ham. har vært samboer med en alkoholiker i 10 år så vet hvordan den følelsen er å være bekymra nattestider og lure på om vedkommende fremdeles er i live
lovedrug Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Han misbruker subutex å får det ikke av legen sin virker det som, det er veldig vanlig..Den medisinen han får er mye mildere så det er ikke sikkert han er medisinert nok for å slippe kramper osv:(
Kajal Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Vær så snill ts, ikke bland det borti dette her Høres ut som om han bruker mer subutex enn det han får av legen, derfor får han ikke mer nå og må skaffe fra "familie og venner". Kan ikke se for meg at han har fått beskjed av legen om å ta medikamenter som han skal injisere selv. Han må få orden på livet sitt selv før han har plass til deg i det
Smascha Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Det er en del varselsklokker som ringer her. Du skriver at du holder på med å falle for han. Vær da obs på at du ikke kan redde han. Han kan ikke reddes fra rusen. Han må redde seg selv. Uten at den slik motivasjon kommer innenfra så er det ikke mulig å slutte. Derfor stiller jeg meg undrende til at han ikke følger opplegget som legen har gitt han. Hva mener han med at han skaffer seg "medisiner fra familie og venner"? Jeg mener, det er ikke så vanlig at "onkel Tor" har liggende masse subutex i hyller og skap. En annen ting som jeg synes du skal revurdere at du lar han bo hos deg. Selv om du stoler på han (gjør du?) så er det noe med at du gir og gir her. Når han ikke kommer hjem/bare forsvinner så blir du naturlig nok urolig. Er dette noe du orker? Du skriver at du synes synd på ham. Etter min erfaring så gjør dette at misbrukeren kommer unna med mye bullshit og ikke trenger å ta ansvar for seg selv. Uansett hva du gjør så husk at du fortjener å ha et godt liv!
sunflowers80 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2013 ja ,vet ;( Han får og kjøper medisiner av vennene etc ... Men han sier at han er i ferd med å trappe ned og venter på å bli innlagt . Men nå oppdaga jeg plutselig at han har lagt igjen piller her .Høyt oppe bak skap o.l ..helt tilfeldig at jeg fant dem da jeg tørka støv. Jeg vet jeg burde vel muligens kutte kontakten ,men jeg får meg bare ikke til å gjøre det . Når man bryr seg om en person ,er det ikke noe som bare forsvinner over natten . Det er akkurat som om det siste han tenker på før han legger seg er nye 'medisiner' ,og det første han tenker på når han står opp om morgenen .. Takker for svar forresten :-) Blir bare så innmari deprimert av slikt ,og vet igrunn ikke helt hva jeg skal gjøre..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 ja ,vet ;( Han får og kjøper medisiner av vennene etc ... Men han sier at han er i ferd med å trappe ned og venter på å bli innlagt . Men nå oppdaga jeg plutselig at han har lagt igjen piller her .Høyt oppe bak skap o.l ..helt tilfeldig at jeg fant dem da jeg tørka støv. Jeg vet jeg burde vel muligens kutte kontakten ,men jeg får meg bare ikke til å gjøre det . Når man bryr seg om en person ,er det ikke noe som bare forsvinner over natten . Det er akkurat som om det siste han tenker på før han legger seg er nye 'medisiner' ,og det første han tenker på når han står opp om morgenen .. Takker for svar forresten :-) Blir bare så innmari deprimert av slikt ,og vet igrunn ikke helt hva jeg skal gjøre.. Medisiner??? Det er jo dop det er snakk om! Kall en spade en spade. Hvis politiet finner dette i leiligheten din så er det du som får svi, ikke han! Anonym poster: 076421ff8979d115211986c19184d73c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Takker for svar forresten :-) Blir bare så innmari deprimert av slikt ,og vet igrunn ikke helt hva jeg skal gjøre.. Jo, du vet veldig godt hva du må og skal gjøre... Det er derfor du har det vondt. Anonym poster: 076421ff8979d115211986c19184d73c
Adhara Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Dump han. Dette livet orker du ikke, tro meg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Temgesic er et sterk A-preparat som gis ved ekstreme smerter. Om han sitter sprøyter med dette hver dag, er han fortsatt på kjøret. Med mindre han er døende av kreft kan jeg garantere at han ikke får dette fra legen sin. Og det med å forsvinne bort i flere timer til kamerater er et stort varseltegn. Du må komme deg vekk, han lurer deg og ruser seg fortsatt. Anonym poster: 77c059212ca16a24db3bb7f7423fd4ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå