tingeling Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Hei. Sønnen min er syk og vi måtte melde avbud til en bursdag han skulle i. Bursdagbarnet går i samme klasse som gutten min, men de leker aldri sammen ( dette er en stor klasse og bursdagbarnet er en av de tøffe gutta, mens min sønn har en del andre venner. Ingen av dem mangler venner eller blir mobbet) Ville dere gitt gave selv om barnet ikke går i bursdagen ?
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Nei, det ville jeg ikke. Det har jeg heller aldri oppfattet at folk gjør, med mindre det er snakk om veldig gode venner. Tenker at ville ungene ikke utvekslet julegave, trenger det heller ikke gis bursdagsgaver utenom når de skal på feiringa. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Tror ikke det er vanlig. Jeg fikk ihvertfall aldri gave av de som ikke kunne komme i mine bursdager Anonym poster: a2f5bdf6fb19c6bfb193aa8be1183e79
PanLi Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Nei. Det tror jeg nok ikke. Det er jo hyggelig, og på ingen måte feil om dere gir gaven likevel - jeg ville bare tenkt at et var uventet
Silfen Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre, med mindre det er nære venner.
Kanutte Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 I mine 13 år som mamma har jeg opplevd en gang at barnet fikk gave selv om gjesten ikke kom i selskapet. Veldig hyggelig, men ikke noe jeg forventer. Dersom bursdagsbarnet var en god venn av mitt barn ville vi nok gitt gave selv om vi måtte avlyse på grunn av sykdom. 1
Teita Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Hvis jeg blir bedt i en bursdag, men av en eller annen grunn ikke kan komme, så gir jeg gave uansett. Men det er vel opp til den enkelte
skruf Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Hvis gaven allerede var kjøpt så ville jeg gitt den. Er derimot barnet invitert i en bursdag som jeg vet hun ikke får anledning til å gå i så kjøper jeg ikke gave. Dog, er det ei av bestevenninnene så gir vi gave uansett om jenta mi har mulighet til å komme i bursdagen eller ikke. 1
Wonders Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Ta med venn på kino eller arranger en filmkveld for gutta ved en seinere anledning i stedet. Kjøp inn poppkornosv å la de slappe av i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 Jeg bruker alltid å kjøpe en bursdagsgave til vennene, uansett om det er noen feiring eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå