Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite spørsmål ang. dagpenger og støtte fra NAV.

Hvis man nylig at fullført en bachelor utdannelse, og har søkt aktivt etter jobb helt siden studieslutt uten å lykkes med å finne noe, vil man da ha mulighet til å få noen som helst støtte fra NAV om det ikke er noen tidligere inntekt å vise til?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke annet enn sosialstøtte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Nå er det strengt tatt bemanningsbyråer som ansetter renholdere nå til dags, og etter å ha sittet i resepsjonen deres: Ja, det er et titalls mennesker innom hver eneste dag som søker jobb og det store flertallet er nye landsmenn som snakker veldig dårlig norsk. Pluss et par langtidsledige og eks-narkomane. Renholder er en av de få jobbene de kan gjøre, og det er de jobbene de får. En nordmann med bachelor kan nok bare glemme å prøve seg som renholder, med mindre hun/han kan overbevise arbeidsgiver om at det er deres største karrieremål her i livet.

Det finnes selvsagt andre jobber man kan få, som sikkert også var poenget ditt i utgangspunktet. Men LETT er det ikke

Anonym poster: 62fd719ff0850e6b416d7f4fcb4bd0ac

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann,mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PrøV: sykehjem, aldershjem. boliger med puh, skoler-sfo, barnehager osv. Det er jobb til alle, om dere gidder ;)

Anonym poster: ab290a72318ce2c695cad943cd655eae

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det strengt tatt bemanningsbyråer som ansetter renholdere nå til dags, og etter å ha sittet i resepsjonen deres: Ja, det er et titalls mennesker innom hver eneste dag som søker jobb og det store flertallet er nye landsmenn som snakker veldig dårlig norsk. Pluss et par langtidsledige og eks-narkomane. Renholder er en av de få jobbene de kan gjøre, og det er de jobbene de får. En nordmann med bachelor kan nok bare glemme å prøve seg som renholder, med mindre hun/han kan overbevise arbeidsgiver om at det er deres største karrieremål her i livet.

Det finnes selvsagt andre jobber man kan få, som sikkert også var poenget ditt i utgangspunktet. Men LETT er det ikke

Anonym poster: 62fd719ff0850e6b416d7f4fcb4bd0ac

Jeg er AB som du svarte. Poenget mitt var ikke noe annet enn at jeg stusset over flere hundre søkere pr renholdsjobb. Jeg utdanner selv renholdere og ser dessverre hvor mange som ikke ansetter de som virkelig kan yrket sitt. Renhold er jo som vi vet ikke "bare renhold".

Anonym poster: d9bc5dea071464450212e653cd8f2fc7

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel få sosial stønad. Dagpenger får man vel derimot ikke uten inntekt siste 1-3 år? Har du prøvd vikarbyråer?

Anonym poster: 5d5e216f2dfbcd38f1088b6d862ca6d9

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for upassende kommentar og svar/siteringer til dette

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...