Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er til tider ganske håpløs når det gjelder å kle seg. Han har de siste par årene fått litt klær av meg til jul/bursdag, og har vært svært takknemlig, og bruker disse flittig. Så han har etpar antrekk han ser bra ut i. Men i vinter har han pakket seg inn inn i yttertøy som gjør at han både ser 10 år eldre ut, og veldig kjedelig.. Det speiler egentlig ikke den flotte gutten han er! Jeg har prøvd å komme m noen hint, men vil ikke mase for mye heller! Er jo glad i ham uansett. Men så fortalte nylig en venninne at hun til stadighet kommenterer mannens klær, blir m ham til butikken for å bytte hvis hun mener han har kjøpt klær som ikke er fine osv. Det går visstnok helt fint.

Noen som har erfaringer angående dette? Burde jeg si fra mer, eller la det gå? (Han har forresten mer enn nok penger til å kunne ha litt mer fornuftige klær-det er ikke det det står på!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mening er at mannen din er en voksen mann som selvfølgelig bestemmer selv hvordan han ønsker å gå kledd. Når det er sagt, er det alltid lov å tilby seg å hjelpe. Hjelpe med å handle inn klær som passer og er pent på. Noen menn hater rett og slett å shoppe klær. Jeg blir ofte spurt av kompiser og menn i familien om hjelp til klesshopping. Så å tilby seg er det ingenting galt i. Samt å kjøpe fine klær til han i gave, etc.

Men jeg syns at denne venninnen din går langt over styr med dette. Det er respektløst at hun drar tilbake med klærne hans som han selv har kjøpt seg. Når han har kjøpt seg noe selv, tyder det jo på at han faktisk ønsker å bruke det. Da blir det utrolig respektløst at venninnen din setter sine behov for en velkledd mann (i hennes øyne) først.

Det er sjeldent at man syns at klesstilen til partneren er perfekt. Har sett en masse menn på TV-en og i det virkelige liv som klager på klesstilen til kvinnene i sitt liv også. Mange menn ønsker at kvinnen skal kle seg mer feminint eller litt penere i hverdagen. Så dette er ikke et problem som går bare den ene veien.

• Liker 3
Skrevet

La mannen kle seg som han vil. Har er voksen og bestemmer selv.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjæresten min kler seg vanligvis veldig kult, men han har et spesielt antrekk som kunne vært hentet rett ut av en grusom Jack and Jones'-julekampanje.

Jeg velger å ikke si noe. Han er fin som han er.

Å forsøke å endre en kjæreste er aldri fornuftig. Jobb med å endre ditt syn istedet.

Endret av Chloe-
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg har forsøkt å starte samtale om klær ved å be ham si hva han liker å se meg i. Både til hverdags og fest. For så å kunne på generelt grunnlag si hva jeg liker å se ham i. Akkurat nå i vinter har det vært så stusselig at jeg sliter m å finne menn som går værre kledd enn min sambo... ( var ute på kino en tur i går, og så og si alle vi møtte på buss/ gate /kino hadde bedre/ kulere/ finere antrekk enn min samboer...). Men kanskje vi får til shopping en dag snart sammen..

Skrevet

Jeg også er med og hjelper mannen å finne klær, og han spørr ofte meg om hva jeg synes og om det er klær han gå i.

Ikke noe problem her det :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis mannen spør deg om råd så er det jo greit. Om han er fornøyd slik han er, bør du også være det. Og da er det du som har den største utfordringen - du må lære å leve med han slik han er. Han er voksen og må kunne kle seg i det som er komfortabelt for han.

• Liker 3
Gjest Sjøgrønt
Skrevet

Jeg påvirker mannen min i stor grad. Han hadde ganske håpløs stil da vi møttes. Dette skyldes nok at han hater butikker og ente opp med klær andre kjøpte til han. Når han dukket opp i samme genser som morfar (!) sier det vel litt om smaken..

Nå kjøper jeg gjerne klær til han, og da er han fornøyd med dette. Hvis vi handler sammen viser jeg han klær jeg liker og som jeg tror han hadde kledd. Om det er noe han absolutt ikke liker så respekterer jeg det!

Det kan være en fordel å skryte om han er pent kledd. Tenker også at det er lov å kommentere dersom stilen ikke er så bra. Men husk at det ikke er nødvendig å komme med negative kommentarer i en hver anledning. Velg dine kamper med omhu, ikke verd å ødelegge forholdet selv om mannen går i joggebukse på butikken..

AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle som sier at dette bestemmer mannen selv. Og at venninnen høres helt håpløs ut. Jeg mener , ta med sin (formodentlig voksne) mann i butikken for å bytte, når han har kjøpt noe hun ikke synes er fint? Er det automatisk hun som har rett hvis de er uenige om noe er fint? Lurer på hvordan venninnen hadde reagert hvis mannen hennes prøvde det samme: "Uff, den kjolen fikk deg til å se litt tjukk og ufiks ut, kjære, men fortvil ikke. I morgen går vi i butikken og jeg finner noe som sitter pent på deg så jeg slipper skamme meg over deg." :hug:

Anonym poster: ff1bd69c06239c62316be22402f73111

• Liker 11
Skrevet

Men så fortalte nylig en venninne at hun til stadighet kommenterer mannens klær, blir m ham til butikken for å bytte hvis hun mener han har kjøpt klær som ikke er fine osv. Det går visstnok helt fint.

:nei:

:scorpis:

• Liker 2
Skrevet

Et nytt kapittel i konflikten mellom den hellige rett til å diktere mannens klesstil enkelte damer hevder å besitte vs. det garanterte raserianfall som kommer hvis den selvsamme mann sier så mye som et ord om sin kvinnes klær.

Hvis moral er bra, så er dobbelmoral dobbelt så bra.

Ærlig talt: Ryk og reis.

• Liker 1
Skrevet

Tenk at han er så frekk at han kler seg så han holder seg varm på vinteren da!

• Liker 2
Skrevet

Et nytt kapittel i konflikten mellom den hellige rett til å diktere mannens klesstil enkelte damer hevder å besitte vs. det garanterte raserianfall som kommer hvis den selvsamme mann sier så mye som et ord om sin kvinnes klær.

Hvis moral er bra, så er dobbelmoral dobbelt så bra.

Ærlig talt: Ryk og reis.

Hos oss er det gjensidig. Vi sier ifra begge to om det er noe som ikke kler oss, og vi begge er glade for at den andre sier ifra så vi ikke går ut blant folk å ser ut som idioter. :)

• Liker 3
Skrevet

Hos oss er det gjensidig. Vi sier ifra begge to om det er noe som ikke kler oss, og vi begge er glade for at den andre sier ifra så vi ikke går ut blant folk å ser ut som idioter. :)

Da er det greit for meg..... :danse:

Skrevet

Jeg skulle ønske at kjæresten min hadde en litt mer moden klesstil... han er en kjempefin gutt. Har mye glimt i øyet og er ellers superkjekk , men når det kommer til klesstilen skulle jeg ønske at han var mer voksen. Vet ikke om jeg skal si noe... eller la det være. Elsker han jo for den han er ! Tenner ikke mindre på han eller noe sånt , men hadde nok funnet han bare bitte litt mer attraktiv om han hadde en litt mer moden klesstil. Jeg har prøvd å kjøpe han klær , men han bruker det ikke =/ bruker bare joggebukser , jeans og t-sjorter og hettegensre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lov å si noe, på en pen måte. Men en bør la det gå med det, han kan velge å ta til seg forslag eller kle seg som han vil. Å foreslå å dra og bytte klær, eller skulle være med mannen for å handle om han ikke ber om det - det synes jeg er feil. Noen menn ønsker det, eller synes det er helt greit, blant annet har jeg en kamerat som forteller at kona hans kjøper alle klærne hans (han rakker også ned på stilen han hadde før han traff henne, selv om han alltid har kledd seg helt fint). For andre oppleves det som umyndiggjøring. Noen innspill om stil eller å åpne for å prøve noe nytt kan i beste fall være inspirerende, det går begge veier.

Men ser for meg at mannen skulle bestemt hva kjæresten skulle gå i - hadde man hatt flaks ville garderoben etter hvert kun bestått av en blanding av ettersittende kjoler og skjørt, strømper, høyhælte støvletter - og sportstøy...

Anonym poster: ee2d19179cf327d45d8ade843f662912

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta han med på Follestad! Veldig bra på herreklær :)

Anonym poster: 50654b30b4ddbc2696ac6fb44cbd4447

• Liker 1
Skrevet

Det er samboeren din, ikke sønnen din..

Skrevet

Dette kunne du ha tenkt på før jul. Du kunne drøftet om dere ikke heller skulle unne dere å fornye garderobene, noe dere kunne dra ut og gjøre i fellesskap, i stedet for å kjøpe julegaver. Bedre lykke neste jul? ;) Kan forstp at det finnes enkelte klær som ser fryktelig ukledelig ut, men det skal være bra ekstremt før jeg mener man har rett til å "nekte" noen gå i sitt eget, selvvalgte, komfortable tøy. Det er lov å nevne det dersom ens bedre halvdel før julebordet har tatt på seg noe som er latterlig ukledelig, for eksempel rosa dressmannskjorte og saggebukse fra 1996. Men da handler det ikke om å diktere klesstil, men å "redde ræva" hans fra å dumme seg ut.

Skrevet (endret)

Samboeren min er til tider ganske håpløs når det gjelder å kle seg. Han har de siste par årene fått litt klær av meg til jul/bursdag, og har vært svært takknemlig, og bruker disse flittig. Så han har etpar antrekk han ser bra ut i. Men i vinter har han pakket seg inn inn i yttertøy som gjør at han både ser 10 år eldre ut, og veldig kjedelig.. Det speiler egentlig ikke den flotte gutten han er! Jeg har prøvd å komme m noen hint, men vil ikke mase for mye heller! Er jo glad i ham uansett. Men så fortalte nylig en venninne at hun til stadighet kommenterer mannens klær, blir m ham til butikken for å bytte hvis hun mener han har kjøpt klær som ikke er fine osv. Det går visstnok helt fint.

Noen som har erfaringer angående dette? Burde jeg si fra mer, eller la det gå? (Han har forresten mer enn nok penger til å kunne ha litt mer fornuftige klær-det er ikke det det står på!)

Han er ikke særlig klesbevisst, men han bruker jo dine fine gaver, så han er sikkert med på dine idéer. Ta han med ut på januarsalget. Jeg synes selv det er vanskelig å kjøpe klær, men ganske lett hvis min kjære er med meg i butikken med ett par hjelpende øyne.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...