AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Lurte på om noen har benyttet seg av dette? Vært i bryllup hvor dette er gjort eller hatt det selv. Tips til grill kokker på østlandet? Anonym poster: 094f4d836ba176fde987730bf2185a99
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Min kjære nevnte dette, men jeg vil helst ha innendørs bryllup, og finner ikke røyklukt, dryppende fett og marineringsflekker på tøyet forenelig med så pent antrekk som man pleier ha i bryllup. Mulig jeg er overforsiktig, men... Han hadde googlet litt og sa at de fleste cateringfirma tilbyr grillkokk også. Men nå er vi i nord, så jeg kan ikke tipse deg om konkrete firma.
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Lurte på om noen har benyttet seg av dette? Vært i bryllup hvor dette er gjort eller hatt det selv. Tips til grill kokker på østlandet? Anonym poster: 094f4d836ba176fde987730bf2185a99 Vi skal! :D Vi skal feire i Grenland så jeg har engasjert favorittrestauranten min her hjemme; Friisebrygga i Porsgrunn. Gleder oss som bare det til å diskutere meny og mulighetene den gir. Så mitt tips er å gjøre det samme - finn favorittrestauranten deres og lei kokken! Hos oss har den løsningen definitivt økonomiske fordeler også, vi kjøper nemlig inn alt av råvarer og betaler en timepris på kokken. Vi drar konseptet hagebryllup ganske så langt med både det ene og det andre så det blir definitivt ikke noe som fremstår "billig" og lite bryllupsaktig. Kommer til å bli bra stemning, nydelig mat og ikke minst sol og strålende vær den dagen. 2
lilleGrethe Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Hvis dere er i Oslo/Akershus kan jeg anbefale kokker fra Jacob's fra Holtet eller Centra på Høvik - de har også store griller de kan ta med seg/leie ut. Noen Meny-butikker har også kokker som kan ta oppdrag privat - spør i ferskvaren (se etter noen med kokkelue, eller spør etter ferskvaresjefen).
Suzi Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Flying Culinary Circus: http://www.fccircus.com Helt fantastiske! Har vært i selskap der de har laget maten flere ganger.
Chloe- Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Flying Culinary Circus: http://www.fccircus.com Helt fantastiske! Har vært i selskap der de har laget maten flere ganger. Jeg jobbet med (eller egenlig parallelt med) disse, og maken til arrogante fyrer skal du lete lenge etter. Edit: Men kan jo hende de er annerledes foran kulissene... Endret 7. januar 2013 av Chloe-
Suzi Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Foran kulissene oppfattet gjestene dem som svært gode og proffe. :-)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Kanskje det går an å leie kokker fra f.eks Grilleriet i Oslo? Anonym poster: 425aa72de783d142c061db343c444bb7
Gjest chiki Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Vi skal! :D Vi skal feire i Grenland så jeg har engasjert favorittrestauranten min her hjemme; Friisebrygga i Porsgrunn. Gleder oss som bare det til å diskutere meny og mulighetene den gir. Så mitt tips er å gjøre det samme - finn favorittrestauranten deres og lei kokken! Hos oss har den løsningen definitivt økonomiske fordeler også, vi kjøper nemlig inn alt av råvarer og betaler en timepris på kokken. Vi drar konseptet hagebryllup ganske så langt med både det ene og det andre så det blir definitivt ikke noe som fremstår "billig" og lite bryllupsaktig. Kommer til å bli bra stemning, nydelig mat og ikke minst sol og strålende vær den dagen. Det hørtes ut som ett perfekt bryllup! Ser for meg en utrolig koselig stemning og humøret på topp, og kos ut i de lange nattestimer. Men hva gjør dere omdet er kaldt eller været blir dårlig den dagen? Her på vestlandet er iallefall været ganske ustabilt:p
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Det hørtes ut som ett perfekt bryllup! Ser for meg en utrolig koselig stemning og humøret på topp, og kos ut i de lange nattestimer. Men hva gjør dere omdet er kaldt eller været blir dårlig den dagen? Her på vestlandet er iallefall været ganske ustabilt:p Ja, hva gjør vi dersom det blir kaldt... eller snegleinnvasjon til neste år også. Setter igang vifteovner i teltet og finner frem pleddene. Det blir utendørs uansett, i asbolutt verste tilfelle flytter vi inn i stua til mormor eller onkel. Men jeg har tro på at vi forbreder oss godt ved å ha et solid nok telt og ikke minst gulv. Alt har sin sjarm. Men jeg har bestilt sol og sommer 29.juni i Grenland og det blir det! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå