Gå til innhold

Kan bruden holde en tale på 8 min?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har tenkt å snakke litt til mamma og pappa, litt til mine svigerforeldre, litt til forlover og selvfølgelig mest til min kjære. Men er 8 min alt for lenge?

Endret av Poppsilopp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel gå bra det.

Gjest Tekola
Skrevet

Så lenge det er en god og velskrevet tale er det ingenting i veien for en sånn lengde. Men du bør fokusere aller mest på din kjære. Tror jeg så vidt takket de andre i min. Brudens og brudgommens tale skal være til hverandre. Så får man bare takke de andre på andre måter.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Klart du kan, men det er lenge å snakke i en slik setting.

Jeg vet ikke om jeg tørr å holde tale en gang, så for meg står det respekt av å klare 8min! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8 minutter kan bli frykelig kjedelig for gjestene...

Anonym poster: e7a2c90b09af7c593a54aab87b707fca

• Liker 6
Skrevet

Hvis du er flink til å tale, og har en humoristisk vri, går det helt fint. Jeg har vært i bryllup der bruden står og ramser opp egenskaper uten en underholdende vri på det hele, det blir langtekkelig.

Foreldre, svigerforeldre og forlover kan godt nevnes, men dette er ingen tale til dem. Det vanlige er jo å si noen korte, fine ord innledningsvis, men så vende seg til hovedpersonen.

• Liker 1
Skrevet

Å... 8 min er leenge. Jeg syns brudens tale bør være kortere, og mer spisset mot partneren. men litt takk til egne foreldre- og ikke minst - svigerforeldre er vel vanlig. hvis du har mye på hjertet til foreldre: Kan du heller holde en egen lite. takketale fra dere to til foreldrene deres?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk nettopp igjennom talene i vårt bryllup, og 8 min. er faktisk ikke all verden altså. Jeg ser heller ikke hvorfor ikke TS skulle være god i å holde tale. De fleste er jo ikke dårlige når de holder tale :-).

Nå er jeg vant med å holde forelesninger på over 1 time da... og 8 minutter er ikke lenge i mine øyne.

Anonym poster: 1a59007c986bbeb7f159172a9ce0fe63

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor man ikke skulle kunne skravle i åtte minutter. Må vel være verdens minste problem. Hold den talen du vil, og om gjestene kjeder seg så la dem bare gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk nettopp igjennom talene i vårt bryllup, og 8 min. er faktisk ikke all verden altså. Jeg ser heller ikke hvorfor ikke TS skulle være god i å holde tale. De fleste er jo ikke dårlige når de holder tale :-).

Nå er jeg vant med å holde forelesninger på over 1 time da... og 8 minutter er ikke lenge i mine øyne.

Anonym poster: 1a59007c986bbeb7f159172a9ce0fe63

Er meg som skrev dette innlegget (aner ikke hvorfor det ble AB)?? Uansett - neste gang det er reklame mellom programmene på tv så ta tiden. 8 min er nemlig ikke veldig lenge :-)

Skrevet

Søskenbarnet mitt babla i trekvarter i sitt bryllup, var stort sett underhaldande, men i lengste laget...

Skrevet

Det kommer an på hva du skal si. 8 minutter er jo det mange bruker bare på de nødvendige latterpausene i talen! ;)

Skrevet

er det ikke ditt jævla bryllup da .. ? *smile* :)

hvis du tenker at du har gode poenger nok til å fylle åtte - eller atten - minutter, så gjør du det. det er din dag :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er det ikke ditt jævla bryllup da .. ? *smile* :)

hvis du tenker at du har gode poenger nok til å fylle åtte - eller atten - minutter, så gjør du det. det er din dag :)

Det er hennes dag ja, men det betyr da virkelig ikke at hun skal kaste all fornuft og sosialt gangsyn ut av vinduet, gjør det?

Anonym poster: bb03fce52012df18de2049bfc796a72b

• Liker 8
Skrevet

8 min er veeeeeldig lenge når det er snakk om tale, så med mindre du vet du er en god og unerholdende taler så ville jeg kortet ned.

Skrevet (endret)

Synes det er rart at så mange synes 8 min er lenge for en tale? Jeg forstår at det er individuelt, men faktisk så er det ikke så veldig mye en 8 min tale egentlig inneholder. Man puster, svelger tar "kunstpauser" osv også :-).

Jeg har akkurat sett igjennom videoen fra vårt eget bryllup, og den korteste talen var litt over 8 minutter og det gikk rasene fort. Taleren var ikke noen "supertaler" men helt vanlig god.

Red. beklager jeg tok feil. Den korteste talen var fem og et halvt minutt :-). To og et halvt minutt i tillegg hadde ikke gjort det minste.

Men selvfølgelig. Nå snakker jeg om talene i vårt eget bryllup, og det skal mye til for å synes at disse er kjedelige når det er til en selv!

Men jeg holder på mitt - 8 min taletid er virkelig ikke mye. Studenter og elever har sjeldent så korte fremføringer... I tillegg så er jo du TS BRUDEN. Og hvis brudens tale blir sååå utrolig kjedelig for folk så er jo det trist da... De aller fleste vil nok synes det er hyggelig å høre hva du har å si og jeg ville ikke vært bekymret det minste lille for en tale under 10 minutter!

Endret av Portvinpiken
  • Liker 4
Skrevet

Det er hennes dag ja, men det betyr da virkelig ikke at hun skal kaste all fornuft og sosialt gangsyn ut av vinduet, gjør det?

syns du hun gjør det når hun som brud velger å bruke åtte minutter på å fortelle alle hva de faktisk gjør der .. ?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Får inderlig håpe de fleste gjester er interesserte nok i brudeparet til at de klarer å overvære en tale på åtte minutter. Skulle bare mangle!

Endret av Chloe-
  • Liker 5
Skrevet (endret)

De kjedligste talene er som regel fra brudens søster. Mye grining, lav stemmebruk og intern mimring...

Mitt tips ang. taler er å ha klare poenger og ikke bruke for lang tid på hvert poeng. Humor er alltid bra, men det behøver ikke å være stand-up. Som regel er gjestene allerede i godt humør og latteren sitter løst selv for det minste poeng.

8 min. går veldig fort. Jeg har aldri tenkt på hvor lang tid det tar og det er heller ingen som måler. Vær klar i uttalen, ikke snakk for fort eller for lavt, og er du nervøs gjør du et poeng av det. Mange som ikke er vant til å tale blir ofte ultra-selvkritisk. Trikset er å drite i hva andre tenker og det er heller ingen krise hvis man glemmer noe av talen.

Lykke til.

Endret av pressplay
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

syns du hun gjør det når hun som brud velger å bruke åtte minutter på å fortelle alle hva de faktisk gjør der .. ?

nei, men jeg synes ikke "det er din dag" er et godt argument.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...