Gå til innhold

Overgrep og plutselig kjeft - Psykopat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, velger å være anonym da han og en del andre jeg personlig kjenner kan kjenne meg igjen.

Jeg går rett på sak.

For noen uker siden, da jeg og kjæresten kom hjem fra en lang biltur etter å ha feiret jul et annet sted i landet, ville kjæresten ha sex. Jeg sa "nei, for jeg har ikke dusjet siden *da og da* og føler meg skitten OG jeg er sliten, så jeg orker ikke", han spurte flere ganger og jeg sa det samme hver gang.

Etter en liten stund begynner han å flytte på meg i senga, selv om jeg gjorde litt motstand og gav klinkende klart signal om at "Nei, dette vil jeg ikke". Han tok trusa mi til side og puttet penis inn og penetrerte i noen minutter før han sluttet (uten å ha kommet) og sa "dette hjalp veldig for meg, jeg var skikkelig kåt!"

Jeg har sagt til han at dette faktisk er overgrep i og med at jeg sa nei fra begynnelsen av og at jeg har mistet all tillit til han. han svarte bare med et slags "hmja".

Vi har også akkurat flyttet sammen og i flytteperioden har han stått å dirigert meg rundt til å gjøre ditten og datten uten å bidra stort selv. (slik jeg føler det)

Senest for en halvtime siden sorterte vi litt og satte et par ting i boden osv. Han har hengt opp en skohylle og jeg fikk beskjed om å sette skoene mine på plass. Jeg spurte hvor posen med skoene er hen og sa surt "En av de i stua!", "Se i posen på soverommet".. Jeg fant ingen sko og sa dette til han og da fikk jeg beskjed om at han hadde sendt en pose med sko til kast. (Dette er da mest sannsynlig mine sko og de havner på dynga på mandag) Han sa se på rommet til *navn*. Jeg spurte da "hvilken pose da?" og fikk frekt svar tilbake at "Du trenger ikke være så spydig og frekk!"

Så kastet vi søppelposene på kjøkkenet i en stor søppelsekk og siden det stinka dritt tok jeg å feiet over gulvet med moppen. Da kommer handundrende inn og sier "NÅ SLAPPER DU AV!" Jeg ser på han og er mer "What?" i uttrykket og lurer jo på hva han mener. Får som svar at jeg må roe meg ned og ikke være så spydig og frekk. Da knekker jeg sammen. Jeg begynner å gråte og lurer på hva i helvete jeg har gjort. (spurte han ikke)

Så skal han trøste meg, være så snill og god og forteller at han er her for meg og "er det noe jeg kan gjøre for deg?" Jeg svarer nei, setter fra meg moppen og går gråtende på rommet.

Så sitter jeg her da... og han kommer inn med jevne mellomrom for å spørre "Hvorfor sitter du her?!" (i en frekk og nedlatende tone) Jeg sier at jeg trengte litt tid alene..

Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre, jeg er nesten redd for å være i samme rom som han nå. Jeg sitter å vurderer å anmelde den episoden hvor han hadde sex med meg uten mitt samtykke. Jeg har ikke vært sur i dag heller, vi kranglet litt på morgenen i dag fordi jeg var sulten og gikk for å ta meg noe mat og en dusj. Ble krangel fordi "Du unngår meg, du vil ikke kose, ikke ha sex......"

(Skal sies at hver gang jeg har villet ligge i armkroken på morgenen har det vært utrolig viktig å komme seg i dusjen fortest mulig.)

Jeg sliter med depresjoner i tillegg og går til psykolog 1-2 ganger i uken. (har gått 1 gang pr uke de siste ukene, men nå tror jeg at jeg må øke til 2 ganger pr uke igjen) Jeg skal fortelle psykologen om hendelsen med sex-en, men jeg er så redd. Redd for hva han kommer til å gjøre dersom han får vite at jeg har sagt dette til psykologen.

Ååh, jeg er så redd og aner verken fra eller til nå.. Hjelp!! Someone!!?

Anonym poster: 0b9a127878c8c5eb658e19e178c722b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør kanskje spørre deg selv om det er fornuftig å bo sammen med en person man er redd for (og faktisk har grunn til å være redd for).

Endret av Heart
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke flyttet ut nå da det er 6mnd "binding" på leiligheten. Jeg tenker mye på dette med å flytte, men akkurat nå så ser det ikke ut til at det går. (ved mindre vi blir kastet ut)

Anonym poster: 104e811886acfc13158328559682445d

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten så var han ikke slik før vi flyttet..

Skrevet

Dessuten så var han ikke slik før vi flyttet..

Hvor lenge har du kjent ham, og hvor lenge har dere bodd sammen?

Hvis du har det slik at du vurderer å flytte, bør du snakke med noen om det. Du kan jo begynne med psykologen din, men hvis du har venner eller familie du kan alliere deg med, så gjør gjerne det. Det går ofte an å finne praktiske løsninger i nødstilfeller.

Skrevet

Flytt fra han så fort som mulig.

Gjest Norskeperlen
Skrevet

For en dritt mann du har bestemt å bo sammen med, men det beste er at du kan velge å gå fra han... Gå fra han... Han er bare søppel...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent han i ca 8år, vært kjærester i snart 5år og samboere nå i noen uker. (tidligere var vi bare sammen hver dag samtidig som vi bodde hver for oss)

Skulle tro han var to personer i en, sånn som i filmen "You, me and Irene" (?) Det ene øyeblikket super god gutt og i andre en jævla idiot!

Skrevet

Dette høres ikke bra ut.. Det du beskriver her minner meg veldig om eksen til mamma (han er psykopat); sint/frekk/spydig/kontrollerende i det ene øyeblikket, og såå snill og god i det neste. Det er helt sikkert vanskelig for deg siden han ikke har vist frem disse sidene ved seg før nå, men hvis det fortsetter slik/blir verre bør du nesten avslutte forholdet før det går for langt. Var akkurat dette som skjedde moren min, men det gikk dessverre for langt, så langt at hun ikke en gang turte å gå fra ham. Endte opp med at han ga henne juling, vi måtte bo på krisesenter, han fikk besøksforbud (som han brøt hele tiden), plaget meg og søskna mine, og masse annet styr. Gå fra ham før det er for sent!!!

Gjest smilejenta
Skrevet

Synes det er drøyt at du vurderer å anmelde han for den episoden. Dere er trossalt kjærester og harvært det i flere år og nå samboere. Mener ikke at han hadde rett til å gjøre det, men skal sies at jeg har vært i samme situasjon der (mtp nei, har ikke dusjet / føler meg ikke fresh) hvor han har kommet smygende inn i meg. Her i heimet var det bare morsomt og fint, ikke noe jeg kunne ha anmeldt han for. Ikke i mine villeste fantasier.

Men når det er sagt så tror jeg ikke forholdet deres er noe å satse på da du tenker på å anmelde han.. Kunne i hvert fall ikke vært i et forhold hvor partneren min gikk rundt å vurderte å anmelde meg.. :-s

Skrevet

Jeg aner ikke hva problemet hans kan være, men de episodene du forteller om her, er ganske grove. Jeg tenker spesielt på det at han tvang seg på deg mot din vilje.

Mange saker har helt klart to sider (minst), og det kan tenkes at depresjonen gjør deg mer følsom enn du ellers ville vært når deg gjelder "vanlig" krangling og stress, men den ene episoden kan bare ikke bortforklares. Hvor ille det egentlig var, er det bare du som vet, men i beste fall mangler han totalt antenner og tar ikke hensyn til hva du føler.

Hvis han virkelig veksler mellom ytterpunkter slik du forteller, vil han jo være helt umulig å bo med.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er drøyt at du vurderer å anmelde han for den episoden. Dere er trossalt kjærester og harvært det i flere år og nå samboere. Mener ikke at han hadde rett til å gjøre det, men skal sies at jeg har vært i samme situasjon der (mtp nei, har ikke dusjet / føler meg ikke fresh) hvor han har kommet smygende inn i meg. Her i heimet var det bare morsomt og fint, ikke noe jeg kunne ha anmeldt han for. Ikke i mine villeste fantasier.

Men når det er sagt så tror jeg ikke forholdet deres er noe å satse på da du tenker på å anmelde han.. Kunne i hvert fall ikke vært i et forhold hvor partneren min gikk rundt å vurderte å anmelde meg.. :-s

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Du forstår vel at siden hun reagerer så var det ikke fint for henne?? Selv om man er i et forhold så betyr det ikke at han har rett til å penetrere henne i tide og utide. Det er hennes, og kun hennes, kropp.

Anonym poster: 1d2f1bdbd94153c0f74abf5df9d87f42

• Liker 14
Gjest Anonym TS
Skrevet

Han er litt freak, ting skal gå etter hans ønsker og planer. Han har bestemt at jeg ikke trenger tv-kabel fordi HAN ikke ser på tv. Så i stede har vi en vanlig skjerm hengende på stua. (Uten slike "uttak" til tv-kabel.. Så her ser man kun på serier som er lastet ned og filmer)

Han blir fort sur også dersom han ikke får det som han vil. Sier jeg nei til sex fordi jeg er sliten både fysisk og psykisk, så snur han seg i trass mens han puster "oppgitt tungt" og mumler et eller annet.

Selv etter krangler hvor både han og jeg vet at han har tatt feil vrir han alt slik at jeg får skyldfølelse og dårlig samvittighet og "kommer krypende".

Jeg tror også at jeg kanskje har blitt mer deprimert pga han. Ja jeg slet når jeg var yngre også, men jeg kom meg igjennom det og ble "frisk". Så flytter vi sammen, han gjør ting som gjør meg usikker, (inviterer to venninner på kino uten å godta et nei, inviterer de på lunsj og MASER seg til det.. Avviser meg når jeg spør om vi skal gå på kino sammen for også foreslå samme filmen til de jentene) kjefter på meg for ingenting, blir SUR fordi jeg snakker med en felles kompis og smiler++ og vips så startet jeg med selvskading igjen og ble nesten lagt inn.

Jeg må snakke med psykologen og kvitte meg med han.. Rett og slett fordi jeg har innsett at jeg har det bedre uten han. Det er bare så vanskelig fordi han *i kursiv* egentlig er en god gutt. Han bare gir litt faen i følelsene mine.

Og ja, det er sykt å vurdere å anmelde sin egen kjæreste, men det er et veldig grovt tillitsbrudd og hva er vitsen med å være i et forhold der du ikke vet om du kan stole på den du er sammen med? Jeg ser ikke på "sex mot min vilje" som greit eller spesielt gøy. Jeg ble skremt.

/TS

Gjest smilejenta
Skrevet

Ok, nå sier jeg bare LØP!!! Og det fort!!

Skrevet

Han har bestemt at jeg ikke trenger tv-kabel fordi HAN ikke ser på tv.

Han blir fort sur også dersom han ikke får det som han vil.

Sier jeg nei til sex fordi jeg er sliten både fysisk og psykisk, så snur han seg i trass mens han puster "oppgitt tungt" og mumler et eller annet.

Selv etter krangler hvor både han og jeg vet at han har tatt feil vrir han alt slik at jeg får skyldfølelse og dårlig samvittighet og "kommer krypende".

(inviterer to venninner på kino uten å godta et nei, inviterer de på lunsj og MASER seg til det.. Avviser meg når jeg spør om vi skal gå på kino sammen for også foreslå samme filmen til de jentene)

kjefter på meg for ingenting,

blir SUR fordi jeg snakker med en felles kompis og smiler

Jeg ser ikke på "sex mot min vilje" som greit eller spesielt gøy. Jeg ble skremt.

Hvis dette "egentlig er en god gutt", lurer jeg på hvordan de dårlige oppfører seg.

Jeg synes ikke du skal satse på å vente i månedsvis til en leiekontrakt går ut.

• Liker 12
Skrevet

Gud dette er det dummeste svaret jeg har lest på lenge. Gå å legg deg!
Skrevet

Fy faen ass, til den empatiløse idioten som ikke forstår hvor fælt overgrep fra en kjæreste kan være. Bare fordi du ikke synes det var fælt, så bør du ha empati for at der kan være sinnsykt traumatisk for andre. En kjæreste skal passe på og beskytte deg, ikke voldta deg. Det bør være den siste personen som gjør noe så krenkende. Han respekterer deg ikke i heletatt, ts. Brydde seg ingenting om dine følelser og grenser. Stol på meg, det blir sannsynlig bare verre fra nå.. når først noe sånt er tråkket over, hva kan han gjøre?

Skrevet

Det er INGENTING galt med at du vil anmelde han. Voldtekt er kriminelt, uansett om du er i forhold. Jeg tror du kommer til å angre på det om du ikke anmelder det. Vær så snill, gjør det. Hva om han ikke nøyer seg med denne ene gangen? Han kan ikke ha mye empati eller respekt for deg.. håper det går bra med deg, fortell psykologen, anmeld han, få deg bort fra han: du fortjener MYE bedre, og du kan lett finne menn som er bedre. Han er ikke god når han kan gjøre noe sånt, selvom han virker snill til tider. Ingen snill mann hadde behandlet deg sånn. Du kan få oppleve skikkelig kjærlighet, stol på meg. Du fortjener det. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS ring venner og familie, få hjelp til å komme deg bort fra denne mannen. Dette er nok bare starten, og verre vil det bli for hver dag som går. At han ikke klarer å ta det alvorligere en "hmja" at han faktisk voldtok deg sier jo ikke litt om denne mannen. For meg og andre her på forumet er det klinkende klart, ut i fra alle eksempel (selv de gode) at denne mannen er både farlig og ikke noe snill gutt i det hele tatt. Det er ikke lett å se det når du er midt oppi det selv, men du omtaler han neppe som en "egentlig snill gutt" om en måned eller to.

Lykke til, og for guds skyld ikke kast bort noe tid. Start planleggingen din allerede nå.

Du sjokkerer meg. Du må vel pokker meg skjønne at dette ikke var morro og uskyldig, hun ville IKKE ha sex med ham der og då. Ikke type jeg er litt skitten og vil hvis du bare maser litt til, her kom det ikke på tale og det er over grep!! Og like alvorlig om man er i ett forhold som om man ikke er det! Skjerp deg!!

Anonym poster: 25dfcd810353b1826c90bc8f79e0e0d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forlat mannen.

Anonym poster: 4de388c3634159883f51980d21e476aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...