AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg skal i dåp til sønnen til en venninne, og det er visst penger som står øverst på ønskelisten. Men hvor mye skal man gi? Hva er vanlig i dag? Aner virkelig ikke. Anonym poster: fc0601a07424ce637b5e09f15a90c3f2
Asso Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Du gir så mye du føler for å gi, men ideelt sett så er det litt gøy å få noe som kan brukes også, evt som har litt verdi. Sølv(skje, gaffel osv) Teppe, klær, evt gavekort... Det er trossalt babyen som skal ha gavene, og med penger i banken kan de fort bli brukt til noe annet. Jeg sier ikke at hun kommer til å gjøre det, men det har skjed. 200-300 er nok min maksgrense for venninner. Det spørs litt hva som blir gitt..
mlilja Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Av en venninne ville jeg heller fått noe som kan brukes tror jeg. Hva med et barneservise? I melamin f.eks, det ville jeg blitt glad for å få til barnet mitt. En bok med god natt historier? Et pledd? Vi fikk en kurv med klær, babysåper, kremer, våtservietter osv. av tanten til barnet. Det synes jeg var en fin gav. Skulle jeg gitt penger hadde maxgrensen vært 300,- med mindre jeg skulle være fadder, da gir jeg mer
Britt Banditt Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Hadde nok gitt 3-400,- Ellers er bøker fine gaver, syns jeg eventyr- og sangbøker for eksempel. Kjenner forøvrig noen som brukte dattera sine dåpspenger på sydenferie.. Det kunne ikke jeg gjort, kjenner jeg.
Teita Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 Spørs hvor gode venninner dere er, og hvor gamle dere er/ evt. livssituasjon. Dattera mi fikk 500 av den ene venninnen min (God råd og nær venninne) 300 fra en annen venninne (student)
Gjest pysepusen Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Hvis jeg bare skulle gitt penger hadde jeg nok gitt 300,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå