Husplante Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Hei KG! Nå til Mai er jeg ferdig på folkehøgskolen. Da trenger jeg jobb, og allerede nå har jeg begynt å tenke på hva jeg faktisk vil. Jeg har da tenkt på en sekretærjobb, eller innenfor kontor. Når jeg ser meg rundt i byene ser jeg så mange bedriftsnavn overalt, men når jeg setter meg med pcn og skal google finner jeg ingenting... Er det noen som har tips eller kan gi en pekepinn på hvor jeg finner bedrifter, eller tips om noen helt generelle/vanlige bedrifter som det går ann å levere en åpen søknad til? Det må være Drammen/Eiker/sentralt Asker-Bærum/muligens sentralt Oslo... Jeg har ingen erfaring med kontorarbeid tidligere, så jeg vet ikke helt hvorfor jeg fikk et innfall om at det kan være en vei for meg. Er det en jobb som er lett å lære? - Hilsen Planten!
Gjest anonym2233 Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Henger meg etter deg, da jeg selv er på utkikk etter denne type jobb. Utdannet fagarbeider og 3 årig erfaring innefor yrket.. ^^ Men ingen hell og lykke å finne...
Britt Banditt Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Har selv en sånn type jobb, og fikk jobb gjennom vikarbyrå. Veldig mange sånne jobber går gjennom vikarbyrå, og det er en god mulighet for å få erfaring og en fot innenfor i bedrifter.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Uten erfaring og relevant utdanning så vil du måtte gå via bemanningsbyrå. Varierer fra by til by hvilke byråer som er noe å satse på. Det vil ikke være enkelt da, heller, å få en slik type jobb uten relevant utdanning. Anonym poster: ea58cf1d11e98b22934a5643bd6e21a6
Britt Banditt Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Uten erfaring og relevant utdanning så vil du måtte gå via bemanningsbyrå. Varierer fra by til by hvilke byråer som er noe å satse på. Det vil ikke være enkelt da, heller, å få en slik type jobb uten relevant utdanning. Anonym poster: ea58cf1d11e98b22934a5643bd6e21a6 Jeg fikk tre sånne jobber gjennom vikarbyrå (Adecco) uten relevant erfaring (hadde tidligere jobbet i butikk), og ingen relevant utdanning (kun allmenn og studerte da et samfunnsfag som ikke var relevant, har tatt mer relevant utdanning senere). Det skal sies at det var "enkle" jobber, en del ren punching i starten på den ene, og mye sentralbord og ordrebehandling på de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå