Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

er en mann som er gift med ei fra et annet land.

eg er frustrert for eg er litt sjalu og eg hører det er normalt,ho sier kontrollerer ho men det gjør eg ikkje eg spør om det er foreldrene hennes forsi eg er veldig glad i dem.

ho blir fort sint ho sier alltid hva eg må gjøre og ikkje gjøre eg føler meg som en unge,har aldri i mitt liv hatt ei jente som er slik.

ho sier heile tiden ho ikkje har feil men eg har det,men eg forklarer ho at i et forhold er det alltid 2 personer går ikkje ant å skylde bare på den ene.

ho sa da vi begynte i lag at ho hadde aldri feil eg sa til ho at det er ikkje rett du har feil du og men du ser det ikkje skjølv sa eg til ho.

og noen mnd etterpå sa ho at ho hadde feil ho også så ho skiftet meining,problemet er at ho vil alltid ha rett og alt ho gjør er rett og alt det eg gjør er feil.

vi fikk hjelp hos psykolog og der sa eg ja eg er sjalu og at ho viser meir hengivenhet til andre og ikkje til meg er det normalt?.

psykologen sa til ho at ho var heldig som hadde meg det fantes skjelden type som meg.

eg vasker klær,vasker hus,lager mat er romantisk,følsom og liker romantiske kvelder men ho sier ho er ikkje den typen hva er galt?

eller hva gjør eg galt?

ho liker å kontrollere meg ho ser det ikkje skjølv ho gir meg skylda for alt selv om det er hennes feil.

en gang vi var i landet hennes jula så diskuterte vi ville ha svar ho ble sint for at eg masa sa ho ennå masa eg ikkje,eg begynte å gråte fordi ho manipulerte meg og flirte av meg for at eg gråt,eg fikk ikkje ordentlig svar fra ho,så ble eg sint noe eg blir skjeldent og eg tok ho i armene og setta ho på senga og sa den oppførselen ho dreiv på med var kynisk.

så sa ho ja no har eg noe å vise foreldrene mine ennå var det ikkje merke tok ho så vidt i armene hvorfor er ho slik?.

ho er kynisk,manipulerene,kontrollerende og trur ho har ret i alt,til og med psykologen sa til ho om ho trudde ho hadde rett heile tiden da svarte ho nei.

ho liker ikkje sex så mye vet ho ikkje er utro vi har veldig god sex men ho liker ikkje å holde på lenge og alt skal gjøres slik ho sier eg har ingen ting å si er frustrerende.

hjelp meg

hilsen

snill mann

Anonym poster: fba03b8fe7c5b5bfbe018debb50a8346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var veldig vanskelig å forstå mye av det du skrev egentlig. Tenkt på å gå ifra henne? Forholdet høres jo alt ifra bra ut!

Skrevet

Tror du skal komme deg vekk, før hun ødelegger deg. Høres ut som psykisk mishandling.

Om søsteren din hadde fortalt deg at mannen hennes behandlet henne slik kona di behandler deg, hva hadde du sagt/ gjort da? Menn kan mishandles, de også. Og om du ville klassifisere det som mishandling om det var en kvinne som ble utsatt for det samme som deg, er det mishandling nå, også.

Men jeg tror gjerne terskelen for når menn mener seg mishandlet, er alt for høy. Mange menn burde dra lenge før de gjør det...

Du kan kontakte http://www.oslokrisesenter.no/Krisesenter_for_menn/index.html for å, om ikke annet, få lettet hjertet ditt til noen som har erfaring, og som gjerne kan gi deg råd om hva du kan og bør gjøre.

Mishandling er mer enn vold, også når det er menn som blir utsatt for det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei

ja skjønner det:)

nei tar bare punkter ut i fra hvordan ho behandler meg.

nei vil ikkje gå i fra ho fordi eg elsker ho mye men ho liker ikkje så mye intimitet ho har aldri likt det så mye og eg er en følsom type som liker kos og slike ting .

så eg har det vanskelig og vet ikkje hva eg skal gjøre

Endret av kjekken45
Skrevet (endret)

tusen takk for hjelpa

eg vet ikkje hva eg skal gjøre for å tilfredstille ho,har aldri vært i lag med et slikt kvinnfolk som ikkje liker å bli tatt vare på.

ho sier alltid eg må være tøff og ikkje gråte fordi faren hennes lærte at man skal være tøff.

men eg er slik at eg tar til tårer når noen gjør meg vondt og ho bare flirer av meg.

hva kaller man et slikt menneske?

ho klager på på alt eg gjør,det eg gjør er galt i hennes øyne men eg har gjordt husarbeid siden eg var 12 år gammel.

det værste er at ho trur at ho har rett i alt og ikkje ser sine egne feiler.

selvfølgelig har eg mine feil men eg er så voksen at eg innrømmer det,men for meg ser det ut for at ho er feilfri.

eg tok ut noen setninger fra psykolog som hadde skrevet på nettet ville vise ho men da ble ho sint og ville vise meg hvordan eg er.

gjør eg noe galt?

Endret av kjekken45
Skrevet

Hei

ja skjønner dert:)

nei tar bare punkter ut i fra hvordan ho behandler meg.

nei vil ikkje gå i fra ho fordi eg elsker ho mye men ho liker ikkje så mye intimitet ho har aldri likt dert så mye og eg er en følsom type som liker kos og slike ting .

så eg har det vanskelig og vet ikkje hva eg skal gjøre

Som jeg sa, jeg mener du burde dra. Jeg synes ikke det høpres ut som et sunt forhold, med ei lys fremtid.

Men jeg tror fortsatt du burde ringe krisesenteret for menn. Jeg har ei tante som jobber på krisesenter, og mye av jobben hennes går ut på å lytte. Og jeg antar det samme gjelder dem som jobber for krisesenter for menn. De dømmer deg ikke for å ville bli. Det kan være godt å få snakke med noen som forstår, og som tar seg tid til deg.

Rådgivningskontorer, psykologer, og andre slike, slipper deg bare til en times tid om gangen. Krisesenter-telefonen lar deg ta den tiden du trenger. Derfor tror jeg det kan være veldig verdifullt for deg.

Skrevet

Og nei, du gjør ikke noe galt. Hun prøver å kontrollere deg, og litt etter litt bryter hun deg ned, til du til slutt tror du ikke er verdt noen ting uten henne. Jeg tenker du bør bryte den sirkelen, mens du enda har styrken til det...

Om du kan klare det uten å bryte forholdet, er jeg ikke så sikker på. Men uansett vil du få det bedre alene, enn i et forhold som dette...

Skrevet

Takk skal du ha ja skal gjøre det.

ho setter ikkje en gang pris på hva eg gjør for ho,ho blir sint hvis eg prøver å hjelpe ho,eg må gå stille og må veie ordene mine før eg sier noe.

ho gjør så mye galt at når eg prøver å rette på ho så sier ho at eg har feil ennå eg har rett.

ho har veldig sterk personlighet og det er ikkje alltid bra,for da gjør man feil og trur man er best i alt og kan alt,prøver å forklare ho at å ha sterk personlighet er ikkje alltid bra,kan gå andre veien også.

men selvfølgelig klarer ho å si at det er min feil.

og når vi har sex så får ikkje eg bestemme noe som helst alt skal gjøres det ho sier.

så vet ikkje mine arme råd

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvilke råd jeg skal gi, annet enn det jeg alt har gitt deg.

Men jeg står fast ved at det for meg høres ut som mishandling, og at hennes forsøk på å tråkke deg ned, begynner å få resultater. Det høres ut som om du har begynt å tvile på deg selv, og det er aldri et bra tegn.

Du kan ikke forandre henne, det må være et valg hun tar selv. Du kan bare velge for deg selv. Og slik situasjonen er akkurat nå, bør du kanskje velge det som på mange måter er vanskeligst: Å dra. Ikke for å straffe henne, men for å redde deg selv.

Skrevet

Takk

du har rett men eg vet ikkje om eg klarer det :(

det er nesten så at eg vil ja du vet gråte

eg vet ikkje om eg klarer å dra fra ho.

eg vet bare ikkje dessverre.

Skrevet (endret)

Du er ikke den første som føler det sånn, og du blir garantert ikke den siste.

Men en ting du kan prøve på, er å lete litt rundt etter egen leilighet. Nå vet jeg riktignok ikke om dere eier eller leier, men bare det å smått begynne å tenke på et nytt liv, litt etter litt, kan kanskje hjelpe deg ut. Du trenger jo ikke flytte i morgen, selv om du titter litt rundt på Finn.no.

Ikke tenk på hva du mister, for sånn det er nå, tror jeg egentlig du innerst inne vet at du ikke mister så mye ved å dra. Du vil derimot miste alt for mye om du blir...

Så tenk heller på hva du får ved å dra. Rak rygg, selvtillit (med tiden), trygghet, du slipper å snike deg rundt i ditt eget hjem, du slipper å være redd for neste krangel.

Endret av Raven Emerald
Skrevet

tusen hjertelig takk for hjelpa :)

Skrevet

Lykke til! Håper det ordner seg til det beste for deg! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Høres rett og slett ut som dere ikke er rette for hverandre. Det høres enkelt ut, men slik er det jo ofte. Det er ikke slik at du gjør noe feil, men det er bare ikke kompatibelt med hva hun ønsker eller enda viktigere: hva som er bra for deg.

Anonym poster: ed9b7b1225876a200b23c3e09c109d95

Skrevet

Hei

er en mann som er gift med ei fra et annet land.

eg er frustrert for eg er litt sjalu og eg hører det er normalt,ho sier kontrollerer ho men det gjør eg ikkje eg spør om det er foreldrene hennes forsi eg er veldig glad i dem.

ho blir fort sint ho sier alltid hva eg må gjøre og ikkje gjøre eg føler meg som en unge,har aldri i mitt liv hatt ei jente som er slik.

ho sier heile tiden ho ikkje har feil men eg har det,men eg forklarer ho at i et forhold er det alltid 2 personer går ikkje ant å skylde bare på den ene.

ho sa da vi begynte i lag at ho hadde aldri feil eg sa til ho at det er ikkje rett du har feil du og men du ser det ikkje skjølv sa eg til ho.

og noen mnd etterpå sa ho at ho hadde feil ho også så ho skiftet meining,problemet er at ho vil alltid ha rett og alt ho gjør er rett og alt det eg gjør er feil.

vi fikk hjelp hos psykolog og der sa eg ja eg er sjalu og at ho viser meir hengivenhet til andre og ikkje til meg er det normalt?.

psykologen sa til ho at ho var heldig som hadde meg det fantes skjelden type som meg.

eg vasker klær,vasker hus,lager mat er romantisk,følsom og liker romantiske kvelder men ho sier ho er ikkje den typen hva er galt?

eller hva gjør eg galt?

ho liker å kontrollere meg ho ser det ikkje skjølv ho gir meg skylda for alt selv om det er hennes feil.

en gang vi var i landet hennes jula så diskuterte vi ville ha svar ho ble sint for at eg masa sa ho ennå masa eg ikkje,eg begynte å gråte fordi ho manipulerte meg og flirte av meg for at eg gråt,eg fikk ikkje ordentlig svar fra ho,så ble eg sint noe eg blir skjeldent og eg tok ho i armene og setta ho på senga og sa den oppførselen ho dreiv på med var kynisk.

så sa ho ja no har eg noe å vise foreldrene mine ennå var det ikkje merke tok ho så vidt i armene hvorfor er ho slik?.

ho er kynisk,manipulerene,kontrollerende og trur ho har ret i alt,til og med psykologen sa til ho om ho trudde ho hadde rett heile tiden da svarte ho nei.

ho liker ikkje sex så mye vet ho ikkje er utro vi har veldig god sex men ho liker ikkje å holde på lenge og alt skal gjøres slik ho sier eg har ingen ting å si er frustrerende.

hjelp meg

hilsen

snill mann

Anonym poster: fba03b8fe7c5b5bfbe018debb50a8346

Kom deg vekk før du bryter sammen . Virker være en form for psykisk mishandling . For å være ærlig går de aller fleste ekteskap med forskjellige kulturer i dass. En tydelig statistisk dokumentasjon finnes om du googler.

Skrevet (endret)

vi har snakket i lag i dag og no sier ho at vi kan ha åpent forhold at eg kan ha sex med andre kvinner hvis det gjør meg glad.

hva er galt med ho?

eg vil aldri kunne gjøre noe slikt.har aldri i mitt liv vært utro.

og no erkjenner ho at ho er stygg med meg og ikkje vet hvordan ho skal behandle meg.

eg har ikkje ord.

hilsen snill mann

Endret av kjekken45
Skrevet

Høres ikke ut som dere passer i sammen, nei.

Tror TS bør tenke seg om.

Skrevet

du har vel kanskje rett men ho sier ho elsker meg mye.

er frustrert og fortvilet får ikkje noe ordentlig svar fra ho,og eg mener kommunikasjon er viktig i forholdet

AnonymBruker
Skrevet

Hun utnytter deg. Kom deg unna.

Hvor møttes dere? Er dette ei du har importert fra Thailand eller noe, som kun er sammen med deg pga økonomi?

Anonym poster: 15e5f491f7c140af814a6cb0673c21cc

Skrevet

nei aldri i livet fra thailand ho er i fra polen.

men veldig sterk karakter og det er ikkje alltid bra.

men ja ho innrømmer at ho behandler meg dårlig.

er det noe galt med meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...