AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Hei! Jeg skal 2 uker på ferie til (mye) varmere strøk i påsken og lurte selvfølgelig på noe angående dette, siden det alltid skal oppstå problemer underveis.. 1. Jeg sliter ekstremt med soleksem og har fått det hver eneste gang jeg har vært i syden untatt den sommeren jeg brukte betakaroten. Men da synes jeg brunfargen min ikke ble like brun som den alltid har blitt? noen erfaringer? er det mulig å bli blekere av betakaroten? 2. Noen som har prøvd super tan tablettene? Har disse noen bivirkninger, og hvordan fungerer de når det gjelder soleksem? Blir man virkelig mye brunere av dem? 3. Hva gjør dere for å bli brunest mulig? Har erfaring med at hvis jeg tar sol et par ganger før jeg reiser blir jeg brunere, er dette lurt? TAKK på forhånd!!! :-))) Anonym poster: ed2e7ec9a300c1c18b4cb4e839fc2e6a
Gjest Trappetroll Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 1) Jeg sliter med det samme. Men når jeg tar betakaroten så er det ikke like ille. Har ikke opplevd å bli blekere, tvert i mot. Men brunfargen blir litt "gulere". Pass på å smøre godt med solkrem de stedene du pleier å få eksamen. Om du får eksem så finnes det en salve som heter Midacina. Den er super. Ta på om kvelden og vask av om morgenen før du går i solen. 2) Har ikke prøvd. 3) Jeg skrubber huden godt hver uke i minst en måned før jeg reiser. Også pleier jeg å ta litt sol før. Får faktisk ikke så mye soleksem om jeg gjør det. Sørger for å tilføre huden nok fuktighet. Igjen, husk solkrem!
skruf Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg bruker å gi betakaroten til størstejenta da hun får lett soleksem, fungerer på soleksemet, men har ikke lagt merke til om hvordan det virker inn på brunfargen. Det som iallefall ikke lønner seg er å "steke" seg! Den fargen du får da forsvinner fort! Verste er å bli solbrent, den fargen skreller av fort.. Vi var nettopp i Kenya, jeg brukte peeling regelmessig før vi dro, og et par ganger mens vi var der. Smurte med faktor 50 i ansikt og brystkasse hele tiden, faktor 30 resten. Smurte med en god fuktighetskrem hver kveld. Selv med høy faktor ble jeg veldig brun, og nå over 1mnd siden vi kom hjem er jeg fortsatt brun. Minstejenta som var med oss på turen ble smurt med faktor 50 hele tiden, og hun ble brun som ei pepperkake, og er fortsatt brun..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå