Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

På kvelden for et par dager siden oppdaget vi at katten myset med den ene øyet, og brukte poten sin til å vaske/klø seg veldig mye over det.I tillegg var det 3. øyelokket (eller hva nå det hvite slimhinnen på øyet deres kalles) litt rødt. ingen puss. Vi tenkte å ta hun med til veterinæren dagen etter, men da var hun blitt mye bedre, så vi tenkte det var bare noe rusk eller noe hun hadde fått i øyet.

Hun hadde vært fin i noen dager nå, men i stad så jeg at det rant klar væske fra øyet hennes, hun er temmelig rød i 3. øyelokket, mer enn tidligere, og myser med dette øyet. Dette er da det motsatte øyet enn det fra tidligere. Så lurte på hva dere mener vi bør gjøre nå?

Ringe døgnvakta eller vente og se det an til imorgen? Er det såpass akutt at jeg kan ringe døgnvakta liksom?

Og i skrivende stund vasker hun seg over øyet igjen.. Stakkars pusen min... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe sterilt saltvann i form av øyedråper, kan du dryppe det i øyet og se om det blir noe bedre til i morgen.

Vi har innimellom noe lignende problem her, da katta enten klorer seg på det tredje øyelokket, eller får pels eller noe på øyet. Da blir hun ofte ganske rød og det væsker litt, men det går som regel over når jeg har dryppet øyet hennes med saltvann.

Roer det seg ikke til i morgen uansett om du har saltvann eller ikke, ville jeg kontaktet vetrinær, men jeg ser ingen grunn til å ringe vetrinærvakta i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...