Gå til innhold

Pappa drikker.. Igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg må bare få dette ut et sted.. Jeg tar denne som anonym. Vet ikke helt om jeg skal ta denne under helse eller familie, men samma det. Når jeg og mine søsken var små, så hadde pappa et enormt alkoholproblem, og han er ikke av typen som "tåler" alkohol. Man kan på en måte si at han alltid har vært en alkoholiker, men han sluttet og gikk mange år uten å drikke.

Hele 25% av hjertet til pappa er dødt, han har sukkersyke, hjertefeil, han er overvektig ++. Han har vært alt for nær døden flere ganger enn jeg kan telle, og turer innom sykehuset har blitt en vane.

Foreldrene mine er skilt. Mamma er ikke muslim, men det er pappa. Han har giftet seg på nytt med ei pakistansk kvinne. Hun er helt herlig og kjempesnill, men også hun sliter mye med dette pga pappa. De har 2 små barn sammen, ei jente i førsteklasse og en gutt på 8 år. I det siste har de begynt å stille masse spørsmål om pappa, og hver gang han har vært ute litt for lenge, eller virker svimmel/trøtt, så gjemmer de seg.

Han har gått rundt og vært full i byen, blant annet med ei brygge og holdt på å falle i vannet. Vi har flere ganger måtte lete etter ham i mange timer..

En gang dukket ham opp for å hente halvlillesøstra mi i barnehagen, men han var så full at de ringte kona hans. Hun kom med en gang, og hun ba dem om å ikke ringe barnevernet, ettersom at barnevernet sjeldent fører noe godt med seg og søsknene mine risikerer å bli splittet.

Ikke missforstå meg, jeg kunne aldri ha ønsket meg en bedre far, han har et enormt hjerte av gull. Men når han drikker så blir han en helt annen person. Han er ikke voldelig eller noe, men det er jo ubehagelig, spesielt for barna.

Etter alt dette, så gikk jeg og mine eldre søsken sammen og snakket skikkelig med ham. Han ble flinkere til å spise sunnere, gikk turer, sluttet å drikke og røyke osv, og han gikk ned mange kilo og ble et sunnere menneske. Den siste tiden har han slitt med mye depresjon, og han har mistet mange mennesker på kort tid, blant annet sin beste kamerat og en bror.

Sist helg overnattet jeg hos ham, og han forsvant utpå kvelden. Jeg ringte ham og spurte hvor han var, han sa at han bare gikk en tur fordi det var bra for ham (da var han edru) og at han skulle være hjemme om 10-15 minutter. Det gikk en time, så kom han hjem full og ramlet på gulvet. Det er så utrolig vondt å se på at han bare drikker seg ihjel, det er jo så farlig for ham..

Nå spiser han usunt, røyker, drikker og snuser. Han er inne i en depressiv periode igjen..

Han nekter å ta imot hjelp og gå på kurs eller noe, og sier hver gang at han aldri skal gjøre det igjen..

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg føler for å få dette ut en plass, og hvis dere har råd eller erfaringer, så må dere veldig gjerne komme med dem.

Hilsen ei som ikke vil miste pappaen sin.

Anonym poster: b006afbe7c6d01d56ae344a24ffee14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig barnevernet burde blandes inn. Din fars kone bør faktisk klare å beskytte sine barn, selv om det betyr at hun må gå fra din far. Barn skal aldri måtte leve med en rusmisbruker. Hilsen en som har en egoistisk alkoholikerfar som nå mest sansynlig er på gata.

Anonym poster: 10e784a7b49f078756b43a83af45f080

• Liker 7
Skrevet

En barndomsvenninne av meg fant sin mor død da hun kom hjem fra skolen som 12 åring. Moren var alkoholiker og hadde rett og slett drukket seg til hjertestans.

Hadde familien fått hjelp tidligere ville jenta sluppet å finne sin mor slik. Bedre å bo med en forelder som er frisk enn å bo med to, hvor den ene i realiteten er en tikkende bombe...

Om barnevernet kobles inn kan også faren din få en ekstra motivasjon for å holde seg edru.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

her skal ikke du være nødt til å være den voksne. du fortjener å være barn mens du er barn. din far trenger hjelp.

Anonym poster: 83bcfeb40a169cb7c7cb728c83957805

AnonymBruker
Skrevet

Mulig barnevernet burde blandes inn. Din fars kone bør faktisk klare å beskytte sine barn, selv om det betyr at hun må gå fra din far. Barn skal aldri måtte leve med en rusmisbruker. Hilsen en som har en egoistisk alkoholikerfar som nå mest sansynlig er på gata.

Anonym poster: 10e784a7b49f078756b43a83af45f080

alkoholisme er en sykdom. Man tar ikke barn pga sykdom, når mor tar seg av barna.

Anonym poster: 265d3eb7b95735e38e3e15e26ce23d9d

Skrevet

Tråden er ryddet for rasisme.

Alice i Eventyrland, mod

Gjest Sunheart
Skrevet

Exn min sin far drakk seg ihjel. De fant han død på stuegulvet hjemme når de stod opp. Noe må gjøres for å beskytte de stakkars barna. kanskje barnevernet er på sin plass, når ikke konen vil hive han ut og gi barna trygghet. Ingen barns skal være nødt å oppleve sine foreldre fulle!

• Liker 2
Skrevet

Her er to ting. Jeg ser de fleste snakker om barna her. Det er bra, de påvirkes av dette og har ikke godt av å leve med en alkoholisert far. TS ser dette veldig modent i forhold til mange andre. Ja det er en sykdom men den som har den vil ikke behandles. En må huske at det framkommer ikke noe om vold her. Det er svært viktig å få fram. Barnevernet vil nok ikke tillate at TS halvsøsken bor slik med en alkoholisert far. Det kan bli slik at enten flytter far elller så barna. Det kan også bli skillsmisse og da vil ikke barna få være noe hos far pga rus. Det jeg ville foreslått som barenevern først var at far lar seg behandle slik at de muligens kan bli en familie der barn far og mor bor sammen. Synes det er verdt å prøve.

Når dette er sagt kan ikke far kastes ut av sitt hjem som han eier på lik linje med mor. Her må en ikke blande kortene og bare påstå at han skal kastes ut uten noen juridik hjemmel. Det at han ikke kan bo med barn pga rus er ikke det samme som om han må flytte. Det foreliggger ingen dom på dette. Jeg har lyst å se en dom der han dømmmes til å flytte ut. Det er altså ingen vold her.

Skrevet

Heisann.

Jeg må bare få dette ut et sted.. Jeg tar denne som anonym. Vet ikke helt om jeg skal ta denne under helse eller familie, men samma det. Når jeg og mine søsken var små, så hadde pappa et enormt alkoholproblem, og han er ikke av typen som "tåler" alkohol. Man kan på en måte si at han alltid har vært en alkoholiker, men han sluttet og gikk mange år uten å drikke.

Hele 25% av hjertet til pappa er dødt, han har sukkersyke, hjertefeil, han er overvektig ++. Han har vært alt for nær døden flere ganger enn jeg kan telle, og turer innom sykehuset har blitt en vane.

Foreldrene mine er skilt. Mamma er ikke muslim, men det er pappa. Han har giftet seg på nytt med ei pakistansk kvinne. Hun er helt herlig og kjempesnill, men også hun sliter mye med dette pga pappa. De har 2 små barn sammen, ei jente i førsteklasse og en gutt på 8 år. I det siste har de begynt å stille masse spørsmål om pappa, og hver gang han har vært ute litt for lenge, eller virker svimmel/trøtt, så gjemmer de seg.

Han har gått rundt og vært full i byen, blant annet med ei brygge og holdt på å falle i vannet. Vi har flere ganger måtte lete etter ham i mange timer..

En gang dukket ham opp for å hente halvlillesøstra mi i barnehagen, men han var så full at de ringte kona hans. Hun kom med en gang, og hun ba dem om å ikke ringe barnevernet, ettersom at barnevernet sjeldent fører noe godt med seg og søsknene mine risikerer å bli splittet.

Ikke missforstå meg, jeg kunne aldri ha ønsket meg en bedre far, han har et enormt hjerte av gull. Men når han drikker så blir han en helt annen person. Han er ikke voldelig eller noe, men det er jo ubehagelig, spesielt for barna.

Etter alt dette, så gikk jeg og mine eldre søsken sammen og snakket skikkelig med ham. Han ble flinkere til å spise sunnere, gikk turer, sluttet å drikke og røyke osv, og han gikk ned mange kilo og ble et sunnere menneske. Den siste tiden har han slitt med mye depresjon, og han har mistet mange mennesker på kort tid, blant annet sin beste kamerat og en bror.

Sist helg overnattet jeg hos ham, og han forsvant utpå kvelden. Jeg ringte ham og spurte hvor han var, han sa at han bare gikk en tur fordi det var bra for ham (da var han edru) og at han skulle være hjemme om 10-15 minutter. Det gikk en time, så kom han hjem full og ramlet på gulvet. Det er så utrolig vondt å se på at han bare drikker seg ihjel, det er jo så farlig for ham..

Nå spiser han usunt, røyker, drikker og snuser. Han er inne i en depressiv periode igjen..

Han nekter å ta imot hjelp og gå på kurs eller noe, og sier hver gang at han aldri skal gjøre det igjen..

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg føler for å få dette ut en plass, og hvis dere har råd eller erfaringer, så må dere veldig gjerne komme med dem.

Hilsen ei som ikke vil miste pappaen sin.

Anonym poster: b006afbe7c6d01d56ae344a24ffee14e

Ikke tro at du er anonym - bare fordi du klikker på anonym-knappen.

Det eneste du har glemt å oppgi er navn og telefonnummer.

Anonym poster: 9b48de33185159cbcf81b2773b5e2fb6

Skrevet

Hvem er du? Hvorfor vil du ødelegge for TS som kommer hit for å søke råd?

• Liker 1
Skrevet

Jøss - hva er poenget med å være slem og usmakelig?

Skrevet

Du har selv vokst opp med at pappaen din drakk altfor mye. Spør deg selv, hadde du ønsket at noen kontaktet barnevern og/eller andre institusojoner den gangen, slik at du slapp å vokse opp med det? At barnevernet kobles inn, betyr ikke nødvendigvis at barna hentes - men at familien kan få hjelp til å gjøre hverdagen tryggest og best mulig for barna.

Jeg mener ikke å være slem nå, men barnehagen har (heldigvis) plikt til å rapportere om hendelser som denne der din far kom full for å hente barnet sitt i barnehagen. De lar ikke være bare fordi barnemoren ber de la være. I såfall har de brutt noen svært klare regler.

Jeg forstår fortvilelsen din, redselen for å miste pappaen din, og at du har vondt av dine yngre søsken. Hvis han ikke vil ha hjelp, er det allikevel ikke stort du/dere kan gjøre, annet enn å forsøke å få ham tvangsinnlagt.

Anonym poster: 12eb3b235052d7c029d3048b6375dc9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...