AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har vært kontrollerende, usikker, og egentlig litt slem mot han når han ikke har gitt meg oppmerksomhet eller ønsket å ha et liv utenom meg. Jeg har insett mine feil, skal gå til psykolog og ønsker å rette opp i ting. Håper jeg får en sjanse til med han, vi skal snakkes om det i neste uke. Noen som har tips til meg? Anonym poster: 435ff8be034db8bb310ce1bee42e9bc3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Eneste tipset jeg kan komme med er å få orden i seg selv Roten til det vonde var min usikkerhet og dårlige selvtillit, som skapte mye konflikt mellom meg og mine tidligere kjærester. Når jeg begynte å trene, tok vare på meg selv og satte meg selv først så ble det bedre. Jeg mestret ting alene og utfordret meg selv til nye ting. Anonym poster: 441b78c120de931a6a718de380cb1776
Havbris Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Ditt første trekk, og som du har klart, er å innse at du trenger hjelp. Noe har gjort deg til en kvinne som har behov for kontroll. Noe i livet ditt har gått galt og dette må du ta tak i. Ikke fordi du har skadet en relasjon men fordi det skader deg selv.
Gjest yogi Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 kan vel si at jeg sel sitter og stor gråter nå pga av at samboern min har sett seg lei på meg og. Kunne vert meg selv som skrev det du skriver :0( har snakket med han på tlf i kveld, men han er så redd for at jeg aldri vil endremeg og sier han er lei av å bli bitchet med og trakket på.. ser mine feil NÅ som jeg sitter alene og ser hva jeg har mistet :'( er helt grusomt!! og jeg vet hvordan du har det... vi har fått hatt det sånn hær og jeg klarte og endre meg over en tid, men så kom usikkerhetn tilbake og jeg ble en heks igjen! skjønner ikke hva jeg skal gjøre
Havbris Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Mange som sliter med dette ser jeg. Hva er det dere gjør som oppleves så ubehagelig av partneren? Første skritt er å sette ord på dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Jeg også slet med alt du skrev TS, det har faktisk endt med at han gikk fra meg i går natt. Så sitter jeg her og er helt knust Håper du blir kvitt dette TS, det kan gjøre mye vondt i et forhold har jeg funnet ut.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 TS her, grunnen til at jeg blir slik er at jeg føler jeg ikke betyr noe for han, ikke får nok oppmerksomhet eller er elsket selv om han sier og gjør alle de riktige tingene. F.eks om han er ute en hel dag og koser seg, og ikke har tid til å sende meg melding kan jeg finne på å beskylde han for å ikke bry seg om meg og å savne meg xD Helt idiotisk jeg vet. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med forholdet, han vet ikke lengre om han tror på at ting blir bra - det har fått meg til å innse at det er min feil. Det blir også mye mas om jeg ikke får tak i han, det er nesten som man er litt avhengig av å få bekreftelser hele tiden og at han skal ville være til meg hele tiden. Om han gjør sistnevnte føler jeg meg kvelt, så det er jo i mitt hode dette sitter. Anonym poster: 435ff8be034db8bb310ce1bee42e9bc3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Ts her, glem hele greia! Han har tydeligvis ikke vært interresert, han har funnet seg noen andre som han har rota rundt med i jula - og nå sier han at han ikke vet hva han vil. Ikke greier han gi meg noe svar så jeg kan gå videre heller. Anonym poster: 435ff8be034db8bb310ce1bee42e9bc3
Steinar40 Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Ts her, glem hele greia! Han har tydeligvis ikke vært interresert, han har funnet seg noen andre som han har rota rundt med i jula - og nå sier han at han ikke vet hva han vil. Ikke greier han gi meg noe svar så jeg kan gå videre heller. Anonym poster: 435ff8be034db8bb310ce1bee42e9bc3 Dårlig magefølelse (som du har hatt og reagert på) har som regel rett. 1
dobri123 Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Da får du bare gå videre, og innse at du fortjener så mye bedre selv om det er vondt!
Havbris Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Da får du bare gå videre, og innse at du fortjener så mye bedre selv om det er vondt! Fortjener bedre? Hun trenger å ta tak i seg selv. 2
dobri123 Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Fortjener bedre? Hun trenger å ta tak i seg selv. ''Ts her, glem hele greia! Han har tydeligvis ikke vært interresert, han har funnet seg noen andre som han har rota rundt med i jula - og nå sier han at han ikke vet hva han vil. Ikke greier han gi meg noe svar så jeg kan gå videre heller.'' Ja, det fortjener TS bedre enn! Vi har alle feil og trenger å ta tak i oss selv til tider, men det finnes grenser for hva man skal godta også! 1
Havbris Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 ''Ts her, glem hele greia! Han har tydeligvis ikke vært interresert, han har funnet seg noen andre som han har rota rundt med i jula - og nå sier han at han ikke vet hva han vil. Ikke greier han gi meg noe svar så jeg kan gå videre heller.'' Ja, det fortjener TS bedre enn! Vi har alle feil og trenger å ta tak i oss selv til tider, men det finnes grenser for hva man skal godta også! Så ikke innlegget fra TS før nå. Mannen har oppført seg dumt, ja. Men TS trenger uansett å ta tak i seg selv slik at hun ikke lar sjalusi og kontrollbehov ta styringen i neste forhold.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Dårlig magefølelse (som du har hatt og reagert på) har som regel rett. Ikke nødvendigvis, det kan like godt være symptomer på egen usikkerhet. TS - jeg vet ikke hvor kontrollerende du var. Ingen fortjener å bli bedratt slik - han burde vært voksen nok til å avslutte før han rotet med noen andre. Det hjelper jo ikke deg om du har problemer med å stole på noen at han har gått bak rykken din. Men jeg synes som Havbris at du nok bør jobbe med deg selv for din egen del. Jeg har levd som den kontrollerte partneren - og den som aldri klarte å gi nok oppmerksomhet til en med et sykelig behov som aldri kunne bli bra nok uten at jeg utslettet meg selv. Det er ikke følelser du ønsker å skape hos en du er glad i. Jeg endte med å lyve om ting for å beskytte meg selv - løgner som for meg egentlig er noe helt annet enn den jeg er. Jeg tar ansvar for at jeg "løste" noen ting på feil måte da presset ble for stort for meg - men han ville fått en reaksjon fra ethvert menneske han utsatte for samme behandling. Han fikk bare "bekreftet" at jeg ikke var til å stole på, men vil nok aldri se at han skapte situasjonen selv. Som han alltid hadde gjort før. Og kommer til å gjøre igjen. Anonym poster: 6ddb145fa730c5eda7b27f607a2a8e16
Steinar40 Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Ikke nødvendigvis, det kan like godt være symptomer på egen usikkerhet. Anonym poster: 6ddb145fa730c5eda7b27f607a2a8e16 Såkalt dårlig magefølelse er alltid forårsaket av egen usikkerhet. En usikkerhet som da blir til pga den andres oppførsel.
dobri123 Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Så ikke innlegget fra TS før nå. Mannen har oppført seg dumt, ja. Men TS trenger uansett å ta tak i seg selv slik at hun ikke lar sjalusi og kontrollbehov ta styringen i neste forhold. Helt greit det. Kan si meg enig i at det er to sider av en sak, og begge har gjort noe feil her for at det ikke fungerte. Men selve forholdet kunne jo blitt avsluttet på en helt annen måte enn hva det gjorde fra hans side også! Selv om hun var sjalu og kontrollerende.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Fortjener bedre? Hun trenger å ta tak i seg selv. Det er jeg enig i. Samtidig tror jeg at en (faktisk reell) følelse av å ikke bli prioritert, sett osv av kjæresten kan trigge dårlige sider selv hos en ellers ganske trygg person. Jeg ser i hvert fall at mens jeg var usikker og ubegrunnet sjalu ovenfor eksen - som på mange måter dreit i meg selv om han var trofast og glad i meg på sin måte - er jeg 100% trygg med min nye kjæreste. Og det uten at han må tilpasse seg noen som helst "regler" eller kontrollbehov fra min side, vi snakker åpent om ekser osv. Det gikk ikke så lang tid fra mitt forrige til det nye forholdet, og jeg har ikke jobbet målbevisst med de dårlige sidene mine (men jeg har reflektert over dem, er bevisst på at det uansett er "min greie" jeg må ta tak i dersom de dukker opp osv).. Og for all del: Jeg tror også det er viktig at trådstarter bruker tid på å jobbe med seg selv, få en stabil selvtillit som singel og ikke minst kjenne på magefølelsen når hun etter hvert går inn i et nytt forhold. Anonym poster: 43bc75d0486464a40a946ab5fcb54a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå