la_luz Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 Hei, Hvor lenge har dere gått på p -piller ? Jeg har gått i 9 år i strekk, og p- ring det siste året og har ikke tenkt å bli gravide enda. Hvor lenge er det egentlig greit å gå på hormonell pervansjon? Kan man ta skade av det? Er det på tide og bytte til noe som ikke er hormonellt?
Arkana Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 Jeg har brukt p-piller i snart 6 år. Det er ikke farlig å bruke det over lang tid, og det er unødvendig med noen pause innimellom (man har uansett en pillefri uke i mnd).
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2004 #4 Skrevet 12. mars 2004 Jeg har gått på P-piller i årevis 7 eller 8 tror jeg. Det er ikke noe problem med moderne p-piller å bruke det fra man får sin første mens til menopausen.
Lula Skrevet 12. mars 2004 #5 Skrevet 12. mars 2004 Jeg har gått på p-piller i 16 år. Det er ikke skadelig, og man har heller ikke vanskeligere for å bli gravid etter langvarig p-pille bruk. Hvorvidt du bør skifte til ikke-hormonell prevansjon må du nesten kjenne litt på selv. Om du synes p-piller fungerer fint for deg, og du ikke har noen bivirkninger er det ingen grunn til å endre noe.
huzky Skrevet 12. mars 2004 #7 Skrevet 12. mars 2004 Tre år. Har ingen betenkeligheter med å bruke p-piller/p-ring i tyve år til.
Jelly Skrevet 13. mars 2004 #8 Skrevet 13. mars 2004 Har gått på p-piller i fire år. Skal bytte til p-ring nå, ettersom sexlysten ikke eksisterer. Men, da jeg fikk dem sa legen at det var smart med en pause vært 7nde år? Tror det hadde noe med blodproppfare, men er selvsagt ikke sikker. Jeg var 14år og regnet ikke egentlig med at jeg skulle gå på dem så lenge at det ville bli aktuelt.
Charmina Skrevet 13. mars 2004 #9 Skrevet 13. mars 2004 18 år og så lenge man ikke røyker er det ikke de store farer forbundet med dette! man blir jo sjekket av lege regelmessig når man går på pillen! Ble også gravid med engang jeg sluttet med den! Aldri hatt bivirknonger! Charmina
Gjest care Skrevet 13. mars 2004 #10 Skrevet 13. mars 2004 Har gått i over 12 år. Min lege da det ikke var noen fare og at jeg bare kunne fortette. Jeg hadde en venninne som sluttet etter mange år, hun hadde en ide om at det kunne være bra for kroppen. Det som skjedde var at du fikk alvorlige problemer med byller/kviser i ansiktet. Jeg glemmer det aldri, hun ble nesten deprimert.
Gjest bamsemums Skrevet 13. mars 2004 #11 Skrevet 13. mars 2004 jeg har brukt 5piller i 5år nå til påsken.... men har også lurt litt på om en bør ta en pause etter såpass lang tid........!? :-?
Edie Skrevet 13. mars 2004 #12 Skrevet 13. mars 2004 Er det flaut å ikke huske når man begynte? :oops: Tre eller fire år siden tror jeg.. Har ikke opplevd noen bivirkninger, men liker ikke å proppe i meg så mye hormoner. (Husker når vi hadde om antikonseptiva på skolen, nesten bare jenter på studiet, og alle ble nervøse og ville slutte, men ingen gjorde det såvidt jeg vet...)
Crispo Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Gått på p-piller i litt over to år, glemte å ta med meg nytt brett i forbindelse med en ferietur, så nå blir det uten en stund... litt usikker på om jeg vil begynne igjen... gikk en del opp i vekt da jeg startet med dem, redd jeg skal gå opp mer i vekt ved en evt oppstart i gjen. Noen som har erfaring med dette?? Har gått på trefasepiller.....
Gjest lmari Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 Men etter langvarig bruk kan man få problemer med å få igang syklusen og eggløsningen igjen. En venninne av meg sluttet med p-piller etter sju års bruk. Hun fikk ikke mensen i gjenge igjen før etter 2,5 år... Da blir det nødvendigvis også vanskeligere å bli gravid.
Arkana Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Men etter langvarig bruk kan man få problemer med å få igang syklusen og eggløsningen igjen. Det er faktisk tvert i mot. Men selvsagt er det ingen regel uten unntak.
Fru Blå Skrevet 15. mars 2004 #16 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har brukt pillen i 5 år, med en pause da jeg ville bli gravid og ammet. Jeg hadde brukt pillen i 2 år da jeg ville bli gravid, og det tok bare en månded til jeg testet positiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå