Gå til innhold

Blogging - tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, sveisann.

Jeg har en Wordpress-blogg, men vurderer å bytte over til blogg.no. Grunnen er få lesere. Jeg vet at man kan få gode lesertall på wordpress, men føler at det kanskje er lettere å promotere bloggen sin gjennom blogg.no?

Problemet er bare det at jeg er redd for å drukne i alle rosa-bloggene, og at man kanskje får et rosastempel når man bruker denne plattformen? Min blogg dreier seg lite om mote og sminke. Faktisk har mote og sminke ikke vært relevant overhodet. Men siden blogg.no har flest unge, moteinteresserte jenter som bruker denne plattformen, faller jeg kanskje mellom to stoler der.

Lesertall var ikke det viktigste for meg før, men jeg merker at det blir litt tomt innimellom. Nå skal det sies at jeg aldri har vært særlig aktiv når det gjelder å promotere bloggen min. Jeg har ikke lagt den ut på facebook, og jeg kommenterer sjelden andres blogger, så dette har nok en innvirkning på leserstatistikken min.

Er det noen som har et par tips å dele når det kommer til blogging? Isåfall, fyr løs!

Anonym poster: 1353a165d1f0b9d73ed204f18ee87140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blogger selv på wordpress, og kunne aldri tenke meg å skifte plattform. Wordpress har mye større muligheter for å endre design, og du slipper unna reklamen. Jeg holder meg faktisk unna de aller fleste blogg.no-blogger på grunn av reklamen.

Jeg får stort sett lesere via søkemotorer eller via linker på andre blogger (f.eks. kommentarer jeg har skrevet). Du kan ha rett i at det kan komme flere lesere pga måten blogg.no er lagt opp, men for meg er det ikke verdt det med tanke på hvor dårlig blogg.no ser ut ellers.

Anonym poster: c85586e3e07c2f2cb22cf7ed7dffbfcb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blogger selv på wordpress, og kunne aldri tenke meg å skifte plattform. Wordpress har mye større muligheter for å endre design, og du slipper unna reklamen. Jeg holder meg faktisk unna de aller fleste blogg.no-blogger på grunn av reklamen.

Jeg får stort sett lesere via søkemotorer eller via linker på andre blogger (f.eks. kommentarer jeg har skrevet). Du kan ha rett i at det kan komme flere lesere pga måten blogg.no er lagt opp, men for meg er det ikke verdt det med tanke på hvor dårlig blogg.no ser ut ellers.

Ja, du har noen poenger. Wordpress er veldig enkel i bruk, men også veldig bra. Jeg tror jeg bare må bli flinkere å kommentere andres blogger. Og kanskje legge ut flere bilder. Jeg oppdaget nå at jeg hadde laget en innstilling på wordpress som gjør meg usynlig i søkemotorer. Det virket logisk da jeg laget bloggen, men det vil jeg endre nå.

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok nødt til å kommentere rundt på andre blogger f.eks. Ellers kan du google hvordan få lesere. Spørsmålet er vel hvor langt du er villig til å gå for å få lesere. Og så er spørsmålet hvilke grupper av lesere du sikter deg inn på. Jeg ville holdt meg langt unna Blogg.no.

Du kan lese tips til blogging her:

Hvordan få flere lesere Flukten fra Virkeligheten

Hvordan få flere lesere Caroline Maria

Hvordan få flere lesere - pias verden

Om å fiske lesere - egedenne

Øk trafikken til bloggen din - bloggedamer 40+

Anonym poster: 83464c843c0ba26a13a73f36a606a07f

Skrevet (endret)

Er det noen som har bildetips? Sånn, ta fine bloggbilder?

Har lyst til å starte bildeblogg.

Edit: Skriveleif.

Endret av Bollocks
Skrevet

Eneste tipset jeg vil ha ang bilder er at bilde skal ha noe med innholdet å gjøre. Er så teit med lange innlegg om en ting og et bilde som ikke har en dritt med innlegget å gjøre.

Skrevet

Eneste tipset jeg vil ha ang bilder er at bilde skal ha noe med innholdet å gjøre. Er så teit med lange innlegg om en ting og et bilde som ikke har en dritt med innlegget å gjøre.

Hehe, ja. Har sett mange bloggere som diskuterer seriøse emner og politikk, og ut av det blå er det fire-fem ulike duckface-bilder. Det ødelegger for seriøsiteten.

La ikke merke før nå at jeg hadde kommet borti post som anonym. :plystre:

Skrevet (endret)

Hehe, ja. Har sett mange bloggere som diskuterer seriøse emner og politikk, og ut av det blå er det fire-fem ulike duckface-bilder. Det ødelegger for seriøsiteten.

La ikke merke før nå at jeg hadde kommet borti post som anonym. :plystre:

Eller slike klisjefylte inspirasjonsbilder som kommer på slutten av alle innlegg, som heller ikke har noe med saken å gjøre. Det gjør at det hele får et litt fjortispreg. Mulig det bare er meg som ikke liker slike bilder da, føler de er overalt :vetikke:

Er forresten enig at TS ikke bør bytte til blogg.no, men heller bruke de andre tipsene som har kommet :)

Endret av HedvigR
AnonymBruker
Skrevet

Eller slike klisjefylte inspirasjonsbilder som kommer på slutten av alle innlegg, som heller ikke har noe med saken å gjøre. Det gjør at det hele får et litt fjortispreg. Mulig det bare er meg som ikke liker slike bilder da, føler de er overalt :vetikke:

Hvilke bilder/blogger er det snakk om?

Skrevet

Hvilke bilder/blogger er det snakk om?

Bilder som f.eks en solnedgang, eller et ishjerte, der det står noen "dype" visdomsord, eller bare ord som "love", "friendship" osv. Greit nok det, men noen som pøser på med slike på bunnen av hvert innlegg, uansett hva innlegget handler om.

Skrevet

Bilder som f.eks en solnedgang, eller et ishjerte, der det står noen "dype" visdomsord, eller bare ord som "love", "friendship" osv. Greit nok det, men noen som pøser på med slike på bunnen av hvert innlegg, uansett hva innlegget handler om.

Denne diskusjonen blir vel litt OT, men mitt favorittsitat på disse bildene er "trust no bitch", eller bare "faith".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har noen poenger. Wordpress er veldig enkel i bruk, men også veldig bra. Jeg tror jeg bare må bli flinkere å kommentere andres blogger. Og kanskje legge ut flere bilder. Jeg oppdaget nå at jeg hadde laget en innstilling på wordpress som gjør meg usynlig i søkemotorer. Det virket logisk da jeg laget bloggen, men det vil jeg endre nå.

Jeg tenker slik at jeg heller vil ha færre lesere, men at leserne leser fordi de har lyst, enn en masse folk som bare slumper tilfeldig innom og legger igjen dumme kommentarer som "fin blogg, kommentere tilbake?".

AnonymBruker
Skrevet

For meg har det ingen betydning hvilken plattform blogger jeg leser bruker. Det som er viktig for min interesse er at den fanger min interesse på noen måte. Jeg titter innom blogger som handler om hobbyen min, men også bloggere som er gode til å skrive - om det så er dagsaktuelle ting, litteratur, vitenskap. Hva som helst i grunn, så lenge det gir meg noe.

Blogger jeg leser er:

1. godt skrevet - jeg leser faktisk flere blogger som er kun tekst

2. interessant tema, skrevet at person med kunnskap og meninger

3. gode bilder - fortrinnsvis bilder som gir meg noe, hobbyrelatert f.eks (bildeblogger av andres mat/ferier/dyr/klær er uinteressant)

Jeg ser aldri på topplister eller søker etter blogger. Nye spennende blogger finner jeg stort gjennom anbefalinger fra de jeg alt leser. :)

Anonym poster: e222b141db20ede0012ce36b2ecd8621

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg tror du trenger å bytte - men blogspot er jo også et alternativ? Ville bare nevne det :)

Det er litt enklere innstillinger der enn wordpress, og man trenger ikke å ha reklame på bloggen sånn som på blog.no

Anonym poster: e222b141db20ede0012ce36b2ecd8621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...