Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei vennine som ikke har bil eller lappen, Jeg har forresten flere venninner uten lappen men denne her skiller seg helt ut i mengden....og IKKE på den positive måten.

Hvis vi skulle ut og gå tur måtte jeg alltid innom og hente henne før vi kunne dra til bestemmelsestedet. Vel og greit hvis hun bare hadde tilbydd seg å spleise på bensinen. Så skjer imidlertidig aldri.

På hjemveien er det ALLTID: "å kan du ikke bare svinge innom den og den butikken,jeg skulle bare hatt det og det og det og det....

Jeg har kjørt hagemøbler, blomsterpotter, flyttelass, ungene hennes(voksne nå da) vennene hennes,masse lort og dritt uten at hun har tilbudt seg å betale en øre for det. Meeen hun takket jo veldig da og ønsket å spandere middag på meg som takk. Hun har en lynrask logistikk hva alt som gjelder gratistjenester og tilbudsvarer angår og passet på å passe meg opp da for da kunne jeg liksom bare svippe innom.

Da middagsdagen kom var det nesten så jeg ikke trodde mine egne ører da hun spurte om vi kunne dele en nachostallerken ala str lunchtallerken i to. Jeg trodde hun spøkte før hun faktisk uttalte ordene, "dele" til kafedamen.

Jeg har ikke kjørt hundre ganger på henne men sikkert tusen men nå er det stopp fra min side.

Sist hun ringte og spurte om å gå tur, hentet jeg fram mine innerste kraft og sa med den største naturlighet at: "joda, det kan vi,MEN vi må dele på bensinen. Skal si hun måpte gitt! "Hvor har det blitt av den snille venninnen min som alltid sier ja",liksom

Så nå , ja det er faktisk en smule komisk,har det uviklet seg et spill, at hun viser forskrekkelse overfor felles bekjente at jeg ikke ringer henne så ofte lenger. Hva har skjedd med meg liksom, kan det være at en fyr beslaglegger all min tid osv osv. De vet om alt og bare jatter med henne når hun er i det lunet. Siste historie var at hun trodde en fyr holdt på meg og nektet meg å treffe henne. Rett og slett latterlig lite selvinnsikt har hun.

Jeg tar aldri intiativ lenger for da blir det på en måte min ide og da kan jeg ikke avkreve henne bensinpenger liksom blir det uutalte oss imellom. Får ikke så ofte melding lenger, kanskje en gang i måneden eller sånn og det er faktisk helt greit.

Da skriver hun:"vi må snart finne på noe" "skal vi ikke snart finne på noe" "lenge siden nå osv..."

Da svarer jeg med hyggeligste stemme"jada det må vi" "det er bare å pipe på vet du" men det gjør hun aldri en konkret dag for da vet hun at hun får høre meg si"joda det kan vi men da må vi dele på regningen, alt er jo blitt så dyrt nå!"

Jeg kjenner på at det er veldig godt å slippe henne over en lang tidsperiode nå. Men en lang periode var jeg så langt inne i gamet hennes at jeg faktisk ikke der og da skjønte at hun utnyttet meg så mye som hun faktisk gjorde. Jeg måtte ha avstand for å se klart.

Kanskje du også er for snill og kan vinne en bedre selvfølelse på å hente fram din indre bestemte stemme?

Anonym poster: 0b30d3076a0660c2368cbc22617f3d3f

Anonym poster: 5339c0ced47cf77d806382476ed0acfc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er helt tydelig at hun ikke forstår hva som skjer, hun har tydelig noen korte sosiale antenner. Hun snakker jo til og med om dette til andre og gir uttrykk for at hun ikke forstår hva som skjer. Jeg synes du skal sette deg ned og forklare henne nøyaktig hva greia er. Hun forstår det ikke om du ikke gjør det.. Hjelper ikke med indre stemmer og kraft om du ikke tar det inn med teskje, noe hun trenger. Ærlig sak. :)

AnonymBruker
Skrevet

det er helt tydelig at hun ikke forstår hva som skjer, hun har tydelig noen korte sosiale antenner. Hun snakker jo til og med om dette til andre og gir uttrykk for at hun ikke forstår hva som skjer. Jeg synes du skal sette deg ned og forklare henne nøyaktig hva greia er. Hun forstår det ikke om du ikke gjør det.. Hjelper ikke med indre stemmer og kraft om du ikke tar det inn med teskje, noe hun trenger. Ærlig sak. :)

Det er jo helt klart at hun gjør dette med overlegg, sett det hundrevis av ganger. Hun er utkrøpen og snak og uforstående om jeg sier det ikke kan passe meg så bra.

Hvorfor skal jeg si fra noe mere enn dette samt markere tydelig mitt nye sterke , men høflige meg.

Nei, det får holde. Dessuten er jo problemet løst for min del nå, :danse:

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Minner om en venn som sa rett ut rundt middagsbordet at han bevist overfylte tacoene sine for å få mest mulig, dette mens vi spiste taco. Noen folk er rett og slett egoistiske og skjønner ikke at ikke alle andre er det også.

Gjest Lincoln
Skrevet

Bra jobba TS! Man føler seg alltid bedre når man følger sin indre stemme.

AnonymBruker
Skrevet

Bra jobba TS! Man føler seg alltid bedre når man følger sin indre stemme.

Takk. helt rørt her nå jeg.

Men det er faktisk sant! Å være meg er ikke lenger så komplisert men det krever stadig sin kvinne å holde seg der, iallefall når man har med personer som min forhenværende venninne å gjøre.

Det kjennes deilig ut å ikke lenger danse, etter hennes pipe for å ikke snakke om kjøre seg inn i det

stereotypiske sporet jeg var så tilbøyelig til og vite at hun var så klar over at det var sånn jeg var.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min eksvenninne dette, også ei uten bil, som alltid skulle til Ikea på de dagene vi hadde fri samtidig. Jeg bar tilogmed varene hennes inn i huset etterpå, dumme meg, men hva skulle jeg gjøre? Kunne ikke la de stå i bilen, heller. Så disse Ikeaturene tok som regel hele dagen. Til mitt forsvar så prøvde jeg bare å være en god venninne, men det gikk over alle støvleskaft.

Dette gjentok seg litt for ofte, og jeg skjønte tilslutt at jeg blei grovt utnytta. Her var det heller ikke snakk om å spytte i bensinpenger, kanskje en liten middag av og til, men syns ikke det veier opp. Hun likte dessuten veldig godt søndagsturer til nære og fjerne strøk, og foreslo alltid det, som om det var en selvfølge at jeg skulle kjøre. Hva tenker enkelte folk med?

Så ja, det er viktig å lytte til sin indre stemme, og når alarmklokkene uler, så er det på tide å sette foten ned.

Anonym poster: 10c28d130792913cd489e33f708bab65

Skrevet

Og det er her jeg alltid lurer "hvorfor ikke snakke om bensinpenger med en gang?". Selv har jeg ikke lappen, men tilbyr meg alltid å betale dersom jeg skal noe sted med andre. Kommunikasjon er jo viktig! Men bra for deg ts!

Skrevet

Det er frekt og dårlig gjort av venninnen din. Hadde det kun vært noen få ganger, så greit nok. Men FLERE ganger...Jeg og de fleste venninnene mine bytter på å kjøre, så da er det jo greit nok å ikke betale. Men jeg har også noen få venner som tror de kan sitte på tit og ofte uten å betale noe. Det er spesielt irriterende når de ikke bor i den retningen jeg skal, men på andre siden av byen..Selv synes jeg det er vanskelig å si i fra, men jeg har begynt å hinte om at det blir omvei for meg og litt dyrt med bensin. Men det er ikke snakk om at de da tilbyr seg å betale.

Jeg henter noen ganger venner å byn/andre steder, da vet de at jeg tar betalt. Men hva gjør jeg når de er såpass drita at de "glemmer" å betale da? Har prøvd å sende meldinger med: "Hei. Tror ikke du var helt med i går, og glemte å betale for turen". Da kommer noen med dårlig unskyldninger, eller de ikke svarer i det hele tatt.

Skrevet

Jeg hadde også en slik venninne. Det gikk opp for meg en dag da jeg skulle bruke fridagen min til å hjelpe henne å male stuen. Da den var ferdig malt trodde jeg vi skulle slappe av og kose oss. Men da ville hun gjerne besøke en venninne som bodde to timer unna og hvor det var vanskelig å komme til med buss eller tog. Der skulle det være fest, og jeg kunne gjerne være med.

Dum som jeg var kjørte jeg dit. satt på festen i to timer før jeg spurte henne om når hun hadde tenkt seg hjem. Da syntes hun vi kunne sove over og dra hjem dagen etter.

DA reiste jeg meg opp og dro. Og det var siste gang jeg kjørte rundt på henne.

Her var det heller aldri snakk om bensinpenger etc etc. Fordi jeg var samboer og vi hadde to inntekter og hun hadde jo bare en. Og dessuten skulle jeg selv den veien/fikk være med ol.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en slik venninne.. Men hun bor 40 min unna med bil!

Hun kan jo aldri komme til meg da det tar to-tre busser og et tog..

Jeg sier vi kan møtes på halvveien, vi kan treffes på sentere osv. Men når vi skal hjem så er det evig syt om at jeg måå kjøre henne.. hun orker ikke å ta buss.

Hun betaler aldri noe.. Skal vi handle før vi skal hjem for å lage mat, tilbyr hun ser aldri å betale.. Når jeg betaler og sier at hun må betale tilbake, så sier hun ja. Men når jeg ber henne føre over pengene, tar det minst 2 uker før hun gidder. Det er hele tiden "dataen funker ikke" "nettbanken funker ikke"

Men nå er det nok! Jeg gidder ikke mer.. jeg har mindre penger enn henne også :jolie:

Anonym poster: 7b3d83e7c3cfbd3d4d96220891010e3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...