AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Det er mye negativitet forbundet med det å være alene. De som er det *frivillig* antar jeg har begynt å skjønne viktigheten av å investere i dem selv for å ha noen avkastning å se til om noen år. Det finnes nok av dem som ikke trives selv og er lite selvstendige mye grunnet de aldri har tatt seg tid til å investere i nettopp dem selv. Inn i det ene forholdet ut av det andre...osv. Vet mange vil føle seg truffet her nå, men er du alene så kan du slå deg til ro med at for hver dag/uke/måned/år så blir avkastningen desto større en gang i fremtiden. La oss ta med oss dette tankesettet videre inn i 2013 !!.... Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde 1
Portvinpiken Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 "Frivillig"??? Tro det eller ei, men det er faktisk endel som frivillig ikke ønsker å ha en partner også. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 "Frivillig"??? Tro det eller ei, men det er faktisk endel som frivillig ikke ønsker å ha en partner også. Det er jo dem som har skjønt det - TS Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Dessverre er det nok bare dere kvinner som kan nyte godt av det privilegiet. Det er ikke mange av dere som aksepterer en mann som har vært singel lenge selv om han aldri så mye har investert i seg selv. En mann som er singel over lang tid blir dessverre assosiert med dårlige egenskaper og kvinner styrer rett og slett unna. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 1
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 men er du alene så kan du slå deg til ro med at for hver dag/uke/måned/år så blir avkastningen desto større en gang i fremtiden. Ikke hvis du ikke gjør en jobb for å ha et liv du trives med når du er alene. Mange har sittet alene i flere ti år uten at det har gitt dem noe som helst avkastning i ettertid. De har kastet bort år av livet på å synes synd på seg selv og klage over at de ikke har kjæreste.
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 En mann som er singel over lang tid blir dessverre assosiert med dårlige egenskaper og kvinner styrer rett og slett unna. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 Det er en av de tingene jeg ikke forstår meg på når det kommer til ting vi sier om andre. Hvis en mann eller kvinne har vært singel lenge må det være noe galt med henne eller han!! Er det bare unnskyldninger vi bruker for at de ikke er intressert i oss på tross av at de har vært alene så lenge?? Joda, noen trenger å jobbe litt mer med seg selv, og DET er årsaken til at de har vært alene så lenge, men de fleste som er alene er det faktisk fordi de trives med det og ikke vil involvere seg i noe før det føles rett.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Dessverre er det nok bare dere kvinner som kan nyte godt av det privilegiet. Det er ikke mange av dere som aksepterer en mann som har vært singel lenge selv om han aldri så mye har investert i seg selv. En mann som er singel over lang tid blir dessverre assosiert med dårlige egenskaper og kvinner styrer rett og slett unna. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 TS her Ja er litt den jeg vil frem til...ganske rart at det ikke blir forbundet noe som helst positivt rundt det å i årevis ha investert i seg selv. Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Ikke hvis du ikke gjør en jobb for å ha et liv du trives med når du er alene. Mange har sittet alene i flere ti år uten at det har gitt dem noe som helst avkastning i ettertid. De har kastet bort år av livet på å synes synd på seg selv og klage over at de ikke har kjæreste. Nei men det sier seg jo selv ..intet kommer av seg selv. Om du ikke utnytter anledningen du har til å leve og utforske / utvikle deg selv så kan en jo bare hoppe i et forhold å håpe på at det blir bedre å leve livet gjennom noen andre heller. Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Joda, noen trenger å jobbe litt mer med seg selv, og DET er årsaken til at de har vært alene så lenge, men de fleste som er alene er det faktisk fordi de trives med det og ikke vil involvere seg i noe før det føles rett. TS her Dere tenker "han må det være noe alvorlig galt med...." Ikke "han har nok virkelig kontakt og vet hvem han er. SIkkert mange spennende talenter og interesser han har forfulgt i tiden han har vært fri" Just saying.... Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Det er en av de tingene jeg ikke forstår meg på når det kommer til ting vi sier om andre. Hvis en mann eller kvinne har vært singel lenge må det være noe galt med henne eller han!! Er det bare unnskyldninger vi bruker for at de ikke er intressert i oss på tross av at de har vært alene så lenge?? Iblant er det nok kanskje bare en unnskyldning, men ofte er det dessverre reelt. Joda, noen trenger å jobbe litt mer med seg selv, og DET er årsaken til at de har vært alene så lenge, men de fleste som er alene er det faktisk fordi de trives med det og ikke vil involvere seg i noe før det føles rett. For mange av disse mennene spiller det ingen rolle om de måtte være den perfekte partneren. Det er langt fra alltid manglende jobbing med seg selv som er problemet slik det kan utarte seg for kvinner. Er man bare litt for tilbakelent og sjenert i forhold til dating så treffer man ingen kvinner. Og det blir bare verre og verre jo lenger tid som går, fordi flere og flere kvinner assosierer slike menn med dårlige egenskaper. Det er altså DERE som bør gå i dere selv og innse at også menn kan trives med å være alene, og at det ikke nødvendigvis er noe galt med menn som har vært lenge alene. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 TS her Dere tenker "han må det være noe alvorlig galt med...." Ikke "han har nok virkelig kontakt og vet hvem han er. SIkkert mange spennende talenter og interesser han har forfulgt i tiden han har vært fri" Just saying.... Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde Jeg tenker ikke slik, men det er også fordi jeg har sett verdien av å ha det bra med seg selv..
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 Det er altså DERE som bør gå i dere selv og innse at også menn kan trives med å være alene, og at det ikke nødvendigvis er noe galt med menn som har vært lenge alene. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 Det er jo DET jeg også sier At vi kvinner må slutte å assosiere mannfolk som er single som bad meat! Heller tenke at han ikke har funnet noen han trives sammen med enda..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #13 Skrevet 5. januar 2013 Ikke hvis du ikke gjør en jobb for å ha et liv du trives med når du er alene. Mange har sittet alene i flere ti år uten at det har gitt dem noe som helst avkastning i ettertid. De har kastet bort år av livet på å synes synd på seg selv og klage over at de ikke har kjæreste. Og her er jo nettopp et eksempel på tilskrivelse av dårlige egenskaper. Du vet jo faktisk veldig ofte ikke om en mann har hatt det bra som singel eller ikke, du bare antar at han ikke har det. Ser du hvor galt det blir? Dessuten må da det være lov å savne en kjæreste iblant uten at det på noe som helst vis betyr det samme som å sutre og klage på manglende romantikk dag ut og dag inn, spesielt ute blant folk. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #14 Skrevet 5. januar 2013 Det er jo DET jeg også sier At vi kvinner må slutte å assosiere mannfolk som er single som bad meat! Heller tenke at han ikke har funnet noen han trives sammen med enda.. Ok. Flott tanke, men jeg tror det er en utopi. Det å utelukke det kvinner anser som svake menn er jo bare nok en av de mange sosialdarwinistiske mekanismene som har til hensikt i å finne den beste faren til barn hvis man ønsker det. Det blir nok vanskelig å stride mot både biologi og sosialiseringsprosesser som har pågått i flere tusen år. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #15 Skrevet 5. januar 2013 TS her Ja er litt den jeg vil frem til...ganske rart at det ikke blir forbundet noe som helst positivt rundt det å i årevis ha investert i seg selv. Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde Det er jo positivt hvis vedkommende har det bra med seg selv, og at investeringene har ført til at han/hun har blitt et mer harmonisk menneske, med klare verdier osv. Det blir absolutt verdsatt. Jeg tror at om du opplever at ingen bryr seg om "investeringene" dine så skyldes det kanskje at du har prioritert noe som ikke vil være til fordel for en partner? For eksempel at man har blitt for egoistisk, sær/rigid og mindre tilpasningsdyktig. Anonym poster: 2fb1d5a4c24ec40e9cef923a87f5ac23
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #16 Skrevet 5. januar 2013 Jeg (hunkjønn) skjønner ikke hva dere fabler om. Jeg har ingenting i mot en kar med lite forholdsbagasje og interessante hobbyer - tvert i mot - men de er jo sørenmeg aldri interesserte i meg! Det er jo bare partyjentene de har minst mulig til felles med og som går på date fem ganger i uka de sikler etter - og syter over......... Det er så j*vla idiotisk når disse gutta sitter og syter på internett over å lide samme skjebne som jeg gjør. Anonym poster: 905f60c6385d232c76f47b3aaef75e42 2
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #17 Skrevet 5. januar 2013 Og her er jo nettopp et eksempel på tilskrivelse av dårlige egenskaper. Du vet jo faktisk veldig ofte ikke om en mann har hatt det bra som singel eller ikke, du bare antar at han ikke har det. Ser du hvor galt det blir? Dessuten må da det være lov å savne en kjæreste iblant uten at det på noe som helst vis betyr det samme som å sutre og klage på manglende romantikk dag ut og dag inn, spesielt ute blant folk. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 Nei jeg antar det ikke, jeg tenker ikke slik, det er nok heller du som velger å tyde det ut i fra svaret mitt. Når jeg treffer menn som har vært single lenger så antar jeg at det er fordi de trives som single. Men det ER faktisk mange som har det slik som jeg beskriver i innlegget du siterer. Selvfølgelig er det lov å klage over singelstatusen, det er ikke entydig at man bare sitter å klager å ikke gjør noe med det. Men enkelte kunne fått seg kjæreste hvis de hadde tatt tak i ting med seg selv og livet sitt.
Nettinettet Skrevet 5. januar 2013 #18 Skrevet 5. januar 2013 Ok. Flott tanke, men jeg tror det er en utopi. Det å utelukke det kvinner anser som svake menn er jo bare nok en av de mange sosialdarwinistiske mekanismene som har til hensikt i å finne den beste faren til barn hvis man ønsker det. Det blir nok vanskelig å stride mot både biologi og sosialiseringsprosesser som har pågått i flere tusen år. Anonym poster: 01e4f0cd1365a41e58db2bc84484b5d7 Hvorfor skal man måtte vente på at hele samfunnet godkjenner en tanke man selv har? Det er bare å endre sin egen tankegang det.
Cordelia Skrevet 5. januar 2013 #19 Skrevet 5. januar 2013 Hvor kommer dette fra? Har aldri tenkt noe dårligere om en mann fordi han er singel på min alder. Jeg er jo singel selv. Ikke har jeg noen venninder som jeg tror har det inntrykket heller. Stort sett så er det personlighet og i mer eller mindre grad utseende som blir lagt til vekt. Det er klart hvis en person har en livssituasjon som er veldig uforenlig med ens egen, kan det jo hende. Men det har ikke noe med sivilstatus å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #20 Skrevet 5. januar 2013 Det er jo positivt hvis vedkommende har det bra med seg selv, og at investeringene har ført til at han/hun har blitt et mer harmonisk menneske, med klare verdier osv. Det blir absolutt verdsatt. Jeg tror at om du opplever at ingen bryr seg om "investeringene" dine så skyldes det kanskje at du har prioritert noe som ikke vil være til fordel for en partner? For eksempel at man har blitt for egoistisk, sær/rigid og mindre tilpasningsdyktig. Anonym poster: 2fb1d5a4c24ec40e9cef923a87f5ac23 TS her...(mann 30+) Vel for min egen del så kan jeg vel ikke si at jeg altids har villet være singel. Jeg har vært det i 6-7år nå vel sammenhengende. Det kan godt være bare at de fleste finner meg særdeles lite tiltrekkende. Mye mulig men idet man slipper den bomba der attpå så er det gjort. Det stopper ganske lenge før man har sjansen til å få by på seg selv og si hvem man er. Men var i utgangspunktet ment som en gesture fra min side mot begge kjønn ...ikke se det negative i å ivareta dine investeringer i deg selv. Anonym poster: 147503dd6b677d9544ce12656036dbde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå