AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Faen, lot kaktusen være igjen hjemme mens jeg var bortreist, og hun som vannet blomstene har overvannet kaktusen min, kaktusen som jeg har hatt i 30 år har råtnet på rot! Nederste del er myk og det har kommet hvitt belegg, den har råtnet! Hva skal jeg gjøre?? Litt lenger oppe er den frisk og grønn, og flott. Hva gjør jeg? Kan den reddes? Kan jeg kappe den av og satse på at den gror nye røtter som stiklinger den av og til får? Det er en grønn kaktus som vokser opp som en stamme, ikke noe verre. Anonym poster: 4b255e6b5401a731c5356007796c53cd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 At jeg ikke tenkte på det selv du. Ringte nå og de ba meg kappe den av og sette den i vann, og se om den slo rot. Faen, nå er den 10cm kortere, men bare den overlever. Anonym poster: 4b255e6b5401a731c5356007796c53cd
Brunhilde Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg tror ikke det er rette måten å redde kaktusen på, den råtnet jo på gruinn av for mye vann, ikke sant? Jeg vil tro at det beste ville være å plante "avkappet" i god kaktusjord, men syns du skal prøve å google litt før du gjør ting enda verre.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Jeg tror ikke det er rette måten å redde kaktusen på, den råtnet jo på gruinn av for mye vann, ikke sant? Jeg vil tro at det beste ville være å plante "avkappet" i god kaktusjord, men syns du skal prøve å google litt før du gjør ting enda verre. Du skal putte kaktusbiten i lett fuktet jord. Og ned må være ned, ellers roter den seg ikke. Det anbefales også å "tørke" kuttet litt før du putter det i jurda (så det ikke råtner). Men om du er i tvil kan du kutte av en bit til vann og en bit til jord, det skal fint gå ann å gro en liten bit kaktus, nemlig. Anonym poster: c938a71c949874d12b25b9913f24b353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå