Gå til innhold

Klinsj mellom venninner pga gravditet, har de rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra utlandet, jeg har lovet mine 3 nærmeste venninner at når vi er ferdige med skole, og alt mulig, så skal vi dra til hjemlandet mitt for å sightsee det, eller hva jeg skal si. Og til sommeren skal vi dra! Vi har enda ikke bestilt billetter eller noe, opphold hadde blitt hos min familie og vårt hus der nede.

Men....... Nå merker jeg at ting er i gjære hos meg, jeg er nemlig blitt gravid!...

Termin er Juli, og vi skulle reist i Juni. Det er en lang flytur, og jeg kan ikke se for meg at jeg orker å reise på noe lang reise uansett når jeg er så utrolig høygravid som det jeg kommer være.

Jeg fortalte det til mine 3 venninner, 2 av de gratulerte meg og klemte meg, og synes det var flott. Min 3 venninne var litt mer lavmælt, men gratulerte og alt.

I dag fikk jeg sms av hennes kjæreste der han forteller at jeg har skuffet venninnen min, at hun gledet seg til å være med meg på tur, og nå er hun utrolig lei seg og sur på meg.

Hva i alle dager skal jeg svare? Det er jo trist at hun er lei seg og alt, men...........

Anonym poster: 9984197051c9c868bc9729e07bd3f69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten! :)

Jeg forstår jo at hun kan være litt lei for dere ikke kan dra, hun hadde sikkert gledet seg!

Men hun trenger ikke å oppføre seg som en liten snørrunge som ikke får viljen sin. Du er gravid og da er det ikke barebare å reise så langt + alt stresset med å ha med seg 3 venninner og har "ansvaret" for turen.

Dere kan heller reise en annen gang? Kansje neste år? Så kan den lille også være med.

Jeg synst ikke hun trenger å være sur, og jeg synst så absolutt ikke kjæresten trengte å sende denne meldingen til deg!

Kos deg med tiden som kommer, prøv å planlegge en annen tur om 1 til 2 år og ta det derfra.

Ikke vær lei deg for venninnen din reagerte som hun gjorde.

Anonym poster: 67702e81971bc6d89686cd08eb04e869

AnonymBruker
Skrevet

Å være lei seg er en ting, men å bli sur..??

Hallo? Ting skjer! Når det er planlagt så langt frem i fremtiden, kan man ikke vite hva som skjer.

Ja, jeg fikk billetter til en Roger Waters-konsert, men da er ungen min 2 mnd gammel, ikke sikkert jeg kan dra allikevel. Sur kan man ikke bli for noe sånt! Det skjer.

Lei seg er greit, og skuffet, men man må jo forstå at "sånn er livet", faktisk!

Snakk med henne og si at du ikke ble gravid for å ødelegge hennes ferie ;)

Anonym poster: d276528abc71d89e352cfb3245abac02

Skrevet

For en tullete kjerring.. Du får ikke lov å fly etter en viss svangerskapsuke engang.. La henne surne. Grattis med baby! :D

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Utrolig barnslig av både venninnen og kjæresten hennes. Enkelte tenker bare på seg selv.. Javel, så ble det ikke tur i år, men det kommer nye muligheter!

Flyselskapet ville uansett ikke tillatt deg å ta fly så nær inntil fødselen, så du gjør helt rett!

Skrevet

Jeg håper ikke hun vet at kjæresten har sendt melding. På meg kan det høres ut som om hun er lei seg og litt skuffet, en naturlig reaksjon når man gleder seg til noe. Og så har lettet hjertet litt ovenfor kjæresten, som ikke har forstått at dette er private følelser.

Dersom hun har bedt kjæresten sende melding, eller ytret slike følelser ovenfor deg, har hun en utrolig barnslig og egoistisk holdning til dette. Turen kan dere jo ta en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...