Moderfavn Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har egentlig sett for meg å ha min veldig nære venninne som forlover. Vi har vært venner siden vi møttes på gata da vi var fem, og på tross av flytting i barndommen, har vi holdt fast i det kjempenære vennskapet. Hun er også gudmor til sønnen min. Fadder til guttungen er også min søster, som da er mitt andre alternativ til forlover. Utdrikkningslag skal jeg ikke ha, så det er ikke det det står på. Jeg er rett og slett i tvil om hva jeg bør gjøre. Min forlovede har nemlig ikke noe selvskrevet valg til forlover. Han kommer egentlig fra Danmark, og det er der hans aller beste venn er. Denne vennen kan ikke komme til bryllupet, noe som betyr at min forlovede må finne noen andre som forlover. For å gjøre det vanskeligere er han enebarn, og har heller ingen andre slektninger han kan spørre. Han står ikke arbeidskamerater spesielt nær, og har ikke kommet så nært innpå naboer og venner i området at det vil være naturlig å spørre noen av dem. Han har derfor snust på tanken om å spørre min søsters forlovede og samboer. De snakker godt sammen, og vil jo forbli i samme krets i fremtiden, grunnet oss søstrene. Og ville det ikke være praktisk å ha søster og forlovede sittende sammen? Men hva da med meg og min venninne? Blir det ikke for dumt om jeg velger henne og hun skal sitte til bords med min søsters mann? Ikke ser jeg hvordan jeg skal plassere henne uansett. Hun er singel og det ser ut til å kunne bli veldig ujevnt antall menn og kvinner, da med overvekt av kvinner. Uff... at det skal være så vanskelig. Det er egentlig sånn at jeg føler meg litt presset til å velge min søster, samtidig som jeg gjerne vil gi min venninne den anerkjennelsen det er å være forlover. Men min søster betyr veldig mye for meg, og det ville vært praktisk i tillegg. Samtidig tror jeg hun kommer til å spørre meg om å være forlover for henne når hennes tur kommer, for hun har ingen desidert bestevenninne selv. Hva gjør jeg? Fornuft, eller følelser?
Gjest Cevita Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 min fremtidelige fremtidelige svigerbror klarte heller ikke velge mellom 2, så han skal ha to forlovere mens min søster skal ha en (meg).
Belima Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes du skal ta venninnen din gjennom mange år jeg. Så setter du søsteren din og hennes "mann" sammen og din forlover på motsatt side av søsteren din, så har din kommende svigerbror en dame på hver side. Det er jo vanlig, her jeg bor, at søsken også blir plassert så nær brudeparet som det lar seg gjøre. Du er jo så heldig som har en god venninne. Et ordtak : "Familie er noe vi har, venner kan vi velge" Hva din søster kommer til å gjøre den dagen hun gifter seg, synes jeg ikke du skal tenke på nå. Dette er "ditt" bryllup. 3
A1986 Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Hei Du kan jo velge to forlovere? . Det er ganske vanlig nå til dags
Gjest lisha Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Begge to kan være forlovere? så kan de sitte slik som Belima skrev litt lengre opp Jeg har tre forlovere, min kjære har to
A1986 Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har også 3 forlovere faktisk =). Bruker dem også som brudepiker..så det blir på en litt sånn amerikansk vi på det
Gjest lisha Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har også 3 forlovere faktisk =). Bruker dem også som brudepiker..så det blir på en litt sånn amerikansk vi på det samme her de tre blir brudepikene mine også, så blir lillejenta mi blomsterjente
Gjest Doh Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Må du ha forloverne sammen da? Vi hadde ikke det da vi ikke ønsket å splitte par. 1
A1986 Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 samme her de tre blir brudepikene mine også, så blir lillejenta mi blomsterjente Ja, samme her :D Lillesøstera mi på 8 blir blomsterpike. :D
Moderfavn Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2013 Nå fikk jeg enda litt til å gruble over. To forlovere/brudepiker. Kan man det i Norge altså?! Nå ble det hele snudd på hodet. Glad jeg luftet dilemmaet her. Og vent og se, det dukker sikkert snart opp flere merkelige problemstillinger. Det gjør gjerne det når man fra starten av tror alt er enkel plankekjøring.
Gjest lisha Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Du kan ha flere forlovere/ brudepiker om du vil men det er kun en av de som skriver under på den forlovererklæringen, sammen med din manns forlover.
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2013 Jeg heller mer mot å bare velge min søster. Min venninne har en sønn, som selv om han er helt herlig, krever litt ekstra. Han tar mye oppmerksomhet og vil i bryllupet, som i dåpen, måtte stå og holde fast i mora hele tida. Spørre spørsmål samtidig med at presten snakker osv. Jeg har ikke det minste i mot å ha gutten i bryllupet, for faktisk er jeg kjempeglad i han, men det gikk opp for meg at det kan komme til å bli en veldig stor utfordring å ha han stående der i en halvtime, når å stå i ro i fem minutter ikke fungerer for han. Han kan også lett ta til å gråte om alt ikke blir helt som han hadde tenkt. Så det må nok bli min søster.
avangeline Skrevet 6. januar 2013 #13 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes du skal ta venninnen din gjennom mange år jeg. 1
Gjest lisha Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 Jeg heller mer mot å bare velge min søster. Min venninne har en sønn, som selv om han er helt herlig, krever litt ekstra. Han tar mye oppmerksomhet og vil i bryllupet, som i dåpen, måtte stå og holde fast i mora hele tida. Spørre spørsmål samtidig med at presten snakker osv. Jeg har ikke det minste i mot å ha gutten i bryllupet, for faktisk er jeg kjempeglad i han, men det gikk opp for meg at det kan komme til å bli en veldig stor utfordring å ha han stående der i en halvtime, når å stå i ro i fem minutter ikke fungerer for han. Han kan også lett ta til å gråte om alt ikke blir helt som han hadde tenkt. Så det må nok bli min søster. det kan bli en utfordring ja! om hun ikke får barnevakt til denne dagen, og kommer alene 1
Belima Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Trodde de fleste skaffet seg barnevakt når de li bryllup jeg, med mindre man inviterer med barn da. For små barn er jo egentlig bryllup kjedelig, og uansett, så blir de fleste små barn lei av å sitte stille og være stille i mange timer. Synes det er best at de slipper å være med hvis de er små og da slipper også foreldrene å reise tidlig hjem for å legge barn. I noen situasjoner kan det jo være hyggelig å bare være en gjest og ikke gjest med barn. Alle har godt av en fridag fra barn! 1
muttra Skrevet 6. januar 2013 #16 Skrevet 6. januar 2013 bare en tanke, men kan din venninne få barnevakt på det stedet bryllupet er, og gutten hennes en jobb under vielsen som f.ex. å holde en pute med ringene på , og så er gutten hos barnevakten etterpå og din venninne får barnefri resten av bryllupsfesten
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har bestemt meg. Det blir min søster. Vi skal ha bryllupet i en annen by enn de fleste av gjestene bor i, og flere av våre nærmeste har barn de vil ha med. Siden vår gutt som da er 2.5 skal være med uansett, blir det dumt om ikke andres barn også får lov. De som reiser lengst har tolvåringer med, og så blir det noen tenåringer, en på fem og denne tøysekoppen på ni. Det blir for vanskelig med henne som forlover, og det vet jeg at hun også kommer til å forstå. Å få noen med for å være barnevakt blir også litt dumt. Så jeg har like så greit tatt avgjørelsen. Det blir søstera mi.
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2013 Trodde de fleste skaffet seg barnevakt når de li bryllup jeg, med mindre man inviterer med barn da. For små barn er jo egentlig bryllup kjedelig, og uansett, så blir de fleste små barn lei av å sitte stille og være stille i mange timer. Synes det er best at de slipper å være med hvis de er små og da slipper også foreldrene å reise tidlig hjem for å legge barn. I noen situasjoner kan det jo være hyggelig å bare være en gjest og ikke gjest med barn. Alle har godt av en fridag fra barn! Jeg reiser hjem tidlig for å legge barn selv, så det har ikke noe å si for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå