Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år,og forholdsvis oppgitt.....

Får til stadighet høre at jeg skremmer menn!

Litt om meg: 180 cm høy,feminin,hører jeg er tiltrekkende,bra jobb og klarer meg fint på egen hånd.

1. Menn kommer ikke bort å sjekker meg opp på byen.

2. Hvis jeg skulle komme i prat med en mann,eller er på date med en mann,blir han synlig redd når han forstår at jeg klarer å ta vare på meg selv.... :o

Dette er nesten komisk...for jeg trodde kvinner som vet hvem de er og hva de har å tilby ,var tiltrekkende?!?!?!

Noen synspunkter på dette..?

Mulig jeg ikke har møtt rett mann,altså..... :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Det første som slår meg er at du er høy (1.80) og hvis du i tillegg er raskt ute med å påpeke at du kan ta vare på deg selv er det nok en viss fare for at menn tenker "bitch" og skygger unna.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det er noen trøst så tror jeg i alle fall ikke "feil type" menn (dvs. mannssjåvinister, umodne pappagutter, psykopater) blir tiltrukket av sterke kvinner!

Gjest Hennemor
Skrevet

Jeg er lav, 1.58. !

Jeg går ikke på byen, men har samme opplevelsen i andre sammenhenger man blir kjent med menn. Jeg har skikkelig bad luck med menn. :cry: Kan grunnen være at de ser en med intellektuell kapasitet, sterk politisk interesse, en med penger og egen leilighet, en som tør å vise interesse og ta initiativ til å gjøre ting (ikke sex, men kaffe og kino...)... ???? Menn vil være venner med meg, men backer ut når det blir "snakk om" noe mer... :roll:

Jeg greier meg selv, men jeg vil gjerne ha kjærlighet og etterhvert stifte familie! Hva er det menn??

Skrevet

Er mann og har slett ikkje noko i mot sterke kvinner.

(Er òg single, så berre ta kontakt... ;))

Skrevet
Det første som slår meg er at du er høy (1.80) og hvis du i tillegg er raskt ute med å påpeke at du kan ta vare på deg selv er det nok en viss fare for at menn tenker "bitch" og skygger unna.

Så du mener at hvis man er høy så skal det mindre til før folk tror du er en bitch? :ler: Små damer som vil ta vare på seg selv derimot?

Jennifer (bitch) :Hehe:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jøss, det problemet har jeg ikke opplevd. Er sterk og uavhengig, har ikke jaget noen mann bort pga. det. :wink:

Kanskje du har gitt utrykk av at du er FOR sterk og uavhengig og dermed (ubevisst) sender ut signaler om at du ikke har plass til en mann i livet ditt? Jeg vet ikke altså, var bare en teori.

Skrevet

Jeg vil ha en intelligent og sterk kvinne!

En høyde på 180 skremmer vel vekk noen, mens andre (som meg) synes høye damer kan være veldig stilige (en dame som er høyere enn meg kunne likevel blitt i meste laget).

Skrevet

Noen synspunkter på dette..?

Mulig jeg ikke har møtt rett mann,altså..... :wink:

Ja, du har ikke møtt rett mann enda. Lykke til :wink:

Skrevet

Sånne menn vil ikke jeg ha ihvertfall!

Det finnes ordentlige menn også, som ikke lar seg "skremme" av sterke jenter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har vel ikke helt draget da? Kanskje ikke så lett å innrømme for seg selv.

Ikke alle som har det. Vi kvinner er forskjellige.

En annen ting kan være at du ikke har truffet den såkalte rette for deg.

Men husk at du skal være den rette for han også. Og det er det nok mange som kan være. Bare gi det litt tid.

En tredje teori, og muligens den viktigste her nå; Er du påpasselig med å VISE at du er sårbar også????? Og mottagelig for sjarmen hans? Menn er enkle på den måten, de kan ofte føle seg unyttige og hjelpesløse om kvinnen er BARE sterk, (og det er det vel ingen som egentlig er) og i tillegg viser at hun ikke engang er mottagelig for det han har å tilby!!!!!!

Jeg er ganske sikker på at jeg er inne på noe vesentlig her!

En fjerde ting; Selv har jeg aldri truffet en mann på byen. Men alle andre steder. Mitt poeng er - tror kanskje ikke det rette stedet å lete er på byen, hvor sjekkementaliteten er ganskje lav, berusede og ukritiske mennesker osv....

Ønsker deg lykke til. Foresten, du utstråler vel ikke desperasjon på noen måte? Da vil nok de fleste menn skygge unna. Det samme gjør jo vi når det gjelder menn ikke sant. Og uansett hva vi måtte mene, du ER faktisk veldig høy til å være kvinne, og det finnes sikkert mange menn der ute som gjerne vil være den høyeste av oss. Men den dagen du finner en som forelsker seg i deg, så vil han nok blåse en lang marsj i en sånn bagatell som høyde egentlig er.

Fortsett og legg vekt på den feminine siden ved deg, du er jo tross alt kvinne, våg å VISE dette! Vi faller jo oftest for de mest maskuline vi også, ikke sant.........

Ingen er BARE sterke, jeg håper du tør å vise den mere sårbare siden ved deg selv, det aner jeg er utrolig viktig!

Og hvis du liker han, vær mottagelig for sjarmen hans!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tåpelig svar!!! :o

Jeg er også 180, får MYE oppmerksomhet, er tiltrekkende, sterk og uavhengig.

Du har rett og slett møtt feil type menn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes endel kvinner der ute som aldri kommer til å forstå begrepet "femininitet"..dere har mye å lære av deres medsøstre i Italia, Spania, England, Sør-Afrika, og til og med i USA finnes de.

Det å være en "sterk kvinne" betyr ikke at man bør frese frem som en bulldoser, være aktiv i kvinnegruppen Ottar, ha kort piggsveis, være dritfet og kle seg maskulint.

Man kan fint være feminin og yndig og likevel være en "sterk kvinne".

Slik du fremstiller deg selv høres du noe offensiv ut. Kanskje du bare er inne i en periode. Det at du er 180 er da greit nok, mange modeller har vel samme høyde? Da gjelder det bare å finne en mann som er 180 eller mer og det finnes vel flere av dem? :)

Vær deg selv, men ikke fres på mennene for mye..de blir så fort skremte vet du. Du behøver ikke bevise noe for dem, de er ikke interessert har jeg forstått.

Gjest Estrela
Skrevet

Alle andre land enn Norge har feminine og yndige kvinner, m.a.o? :wink:

Kan du definere feminin og yndig for meg? Vær så snill? Har ennå til gode å høre en skikkelig definisjon på disse to begrepene fra en mann.

Ikke spydig ment.

Jeg er ca. 167-168 cm høy, men føler meg ikke spesielt yndig. Har det med utseende eller vesen å gjøre?

Kan du komme med navn på kjente personer som er yndige og feminine?

Gjest Hennemor
Skrevet

Gjest! Jeg vet ikke hvordan Bitte er, men reagerer overhodet ikke...Jeg har bad luck med menn, og er ikke medlem av Ottar, har piggsveis eller freser mot menn. Poenget er at menn liker meg veldig godt som venninne (morsom å prate politikk med), men de vil ikke være kjæresten min. Så langt i hvert fall.

Skrevet

Svake menn vil ha enda svakere kvinner.

Gjest Anonymous
Skrevet

De mennene du kjenner setter nok stor pris på å kunne diskutere politikk og andre emner med deg. Det er ikke alle man kan gjøre det med på en givende måte.

Hvis derimot det er slik at dere alltid diskuterer et eller annet saklig emne når dere treffes, er dette i seg selv et hinder for noe mer-kanskje.

Hva med å bryte litt en gang (med en du kunne tenke deg litt komplimenter etc.fra) ved f.eks. å plutselig tulle litt, se litt annerledes ut og bruke et annerledes blikk til ham, og si: "Hm........ja, hva med jenter da? Hva slags type jenter liker du egentlig?"! :sjarmor: Og få praten inn på litt andre ting..?

Kanskj du kunne drikke litt vin med dem og si at "nå er det jammen lenge siden jeg har kysset noen "! Litt upassende kanskje, men hvis det sies naturlig med humor kan dette bli interessant.

Lykke til! Det finnes menn nok til oss alle.

Svar til en annen her som lurte på eksempler på feminine "yndige" kvinner:

Celina Midelfart (den eneste grasiøse med stil i Norge av de i media), hun tv-reporteren som skal gifte seg med den spanske kronprinsen, Mary i Danmark som skal gifte seg med danske-prinsen, Alexrandra i Danmark gift med Joachim, prinsesse Caroline av Monaco, Charlotte av Monaco, Dronningen av Jordan, hun blonde i hotel Cæsar som plutselig har blitt interessert i Jens August (hun rike), den italienske modellen Carla Bruni, m.m. kommer ikke på flere akkurat nå, men alle disse er feminine, grasiøse, yndige rollemodeller for meg hva stil, klær, attitude, væremåte, vesen og kvinnelig atferd og skjønnhet angår. :P

Men det var nå meg da..

Gjest Hennemor
Skrevet

Celina er et fagmenneske...(men hun er ikke sammen med vanlige menn på egen alder - hun har vel ikke fylt 30 ennå...)

Det er ikke slik at jeg bare prater saklig med disse mennene - er litt mer fargerik enn som så...

Nei, det var en tidligere her sa noe om at vi nok må innse at vi rett og slett ikke har sjans...!! :cry: :hoho:

Jeg er faktisk ganske yndig. helt sant. :kyss:

Skrevet

Kanskje dere burde lære dere å flørte litt.....og kanskje ikke være fullt så bevisst på at dere er "sterke kvinner".

Skrevet

Nei, det er de ikke.

Noen er det. Dem vil jeg heller karakterisere som "gutter", men likevel.

Disse holder vi oss unna jenter, så går vi for menn som selv er sterke, og som selv ønsker en kvinne som kan utfordre ham og leve sammen med ham, uten å bli en vaskeklut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...