Gå til innhold

Noen som klarer å regne dette karaktersnittet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har jeg i snitt om jeg gikk ut av vgs med 4,1, har gått 2 år på høgskole, og er 22 år (født i 90).

Noen snille sjeler som kan hjelpe meg? :-)

Anonym poster: d0eca27dbc78f2cbb8315b4d0e985f79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som kan regne ut snittet når de ikke vet hva karakterene dine er?

Karaktersnitt regnes vel ut ved å ta alle karakterene man har fått og dele det på antall karakterer? Eller tar jeg feil nå?

Anonym poster: 128d4d1a7c57017b0d7ed681d3c7bb4e

Skrevet

Du har 41 konkuransepoeng fra vgs, 2 grunnet 60 studiepoeng eller mer. I tillegg kommer alderspoeng. Her har du 2 poeng for hvert år etter 20, så da får du vel 4 poeng her. Totalt blir dette 47 konkuransepoeng :)

• Liker 1
Skrevet

man får to ekstra poeng for 60 studiepoeng. Dette står på samordna opptak sine sider :) Alderspoengene er jeg ikke sikker på, så her skal jeg ikke krangle :)

Gjest WendyClear
Skrevet

I år får du dine 2 siste alderspoeng i år, siden du fyller 23. Du har da 8 alderspoeng (dette er det man maksimalt kan få). Du kan kun få 2 ekstrapoeng for folkehøyskole/60 stp ved høyskole/førstegangstjeneste - du har derfor 2 ekstrapoeng her. Det vil si at du har 10 ekstra konkurransepoeng ut over karaktersnittet. 51 konkurransepoeng.

Skrevet (endret)

I år får du dine 2 siste alderspoeng i år, siden du fyller 23. Du har da 8 alderspoeng (dette er det man maksimalt kan få). Du kan kun få 2 ekstrapoeng for folkehøyskole/60 stp ved høyskole/førstegangstjeneste - du har derfor 2 ekstrapoeng her. Det vil si at du har 10 ekstra konkurransepoeng ut over karaktersnittet. 51 konkurransepoeng.

Nei, 6 alderspoeng året du fyller 23. 8 alderspoeng året du fyller 24.

Antatt at TS ikke har realfag/språkpoeng, vil konkurransepoengene være 49.

http://emptynotepad.blogg.no/1355276693_trenger_du_hjelp_til_.html

Endret av hemulen
Gjest gressløk
Skrevet

Dinnes også en app som heter "Mitt snitt". Den regner snittet for deg ved at du plotter inn karakterer i de ulike fagene du har, samt alle opplysningene som er relevante for andre poeng osv.

Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gikk ut med 4,1 i snitt så har du ... wait for it ... 4,1 i snitt.

Anonym poster: 7cafeebccea6c58d0d8728a3ab9837a2

• Liker 2
Skrevet

Hvis du gikk ut med 4,1 i snitt så har du ... wait for it ... 4,1 i snitt.

Anonym poster: 7cafeebccea6c58d0d8728a3ab9837a2

Ikke ta alt så bokstavelig. Alle forstår at TS er ute etter konkurransepoeng.

Gjest WendyClear
Skrevet (endret)

Nei, 6 alderspoeng året du fyller 23. 8 alderspoeng året du fyller 24.

Antatt at TS ikke har realfag/språkpoeng, vil konkurransepoengene være 49.

http://emptynotepad....hjelp_til_.html

Nei det er da virkelig året en fyller 23 som blir siste året? 2010 (året TS fylte 20) = 2, 2011=2, 2012=2 og 2013=2.. tilsammen har derfor TS nå 8 alderspoeng, som er maksimalt.

Endret av WendyClear
  • Liker 2
Skrevet

Du har 8 alderspoeng, ja.

Skrevet

Nei det er da virkelig året en fyller 23 som blir siste året? 2010 (året TS fylte 20) = 2, 2011=2, 2012=2 og 2013=2.. tilsammen har derfor TS nå 8 alderspoeng, som er maksimalt.

My bad. Du har rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...