Gjest Anonymgut Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Eg e ein gut på 24 år som har hatt kjæraste i omlag 5 år nå. Det heile starta som eit avstandsforhold de fyrste 6 månedene, men ho flytta ned der eg bur for å studere for 3 år siden, men vi bor ikkje samman. (men e med hverandre ofte.) Største problemet mitt e sexlivet våres. Sexlivet starta utruleg bra, men det har vært non opp- og nedturer. Det siste året har vært ein gigantisk nedtur, der frøkna skremmes bare av å snakke om sex. Skulle eg sende en frekk melding til henne på mobilen blir ho sur på meg. Det er utruleg demotiverande. Eg e ein fyr som vil ha sex et par ganger i veka, men eg kunne hatt det kvar dag. Det som irriterar meg da, e at kjærsten min nekter regelrett å ha sex. Om eg skal "få meg noe", så må eg overtale henne, og da føles det alltid så ekstremt bittersøtt ut. Eg vil at kjærasten min skal ha lyst på meg, eller, eg vil at ho skal ha litt lyst til å tilfredsstilla meg (alt fra onanering til sex), på samme måte som jeg alltid ønsker å tilfredsstille henne. Dessuten kan det ta fleire vekar, og unnskyldningane er oftast at ho e sliten eller "not in the mood". Ho jobbar på ein heilt vanleg jobb, og eg VET at hun ikke har det tungt på jobben (grunnet kommunikasjon mellom meg og kjæresten), så sympatien for at ho er sliten begynner å svinne. Og ho er aldri i humør til å ha sex. Om eg skulle ventet, så ville det tatt evigheter før eg fikk meg noe. Så da endar det opp i mas, og eg hatar å mase. For mas fører jo bare til mindre sexlyst for ho, men sex blir det. Mas blir altså en ekstremt kortsiktig plan, og det trives eg virkjeleg ikkje med. Men det eg er absolutt mest redd for, er at eg til slutt vil føle at forholdet ebber ut til et vanskelig vennskap på grunn av mangel på intimitet. Vi har snakket sammen om dette, men ho sliter utruleg mye med å snakke om det, og sier hele tiden at "å snakke om det gjør det bare verre", så det er utrolig vanskelig å finne en løsning sammen, og det e ubehageleg å ta det opp med ho. Ho har ikkje hatt noen vonde opplevelser knytta te sex. (voldtekt, misbruk, etc etc) Vet at ho er gla i meg, og ville gjort alt annet enn det som står ovenfor for meg, dessuten ønsker jeg å hjelpe henne å finne tilbake gleden i sex. For eg elsker ho. Er det noken som har eit tips eller to til ein kar som vil ha lidenskap tilbake i forholdet sitt?
Gjest LineaAlba Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Eg e ein gut på 24 år som har hatt kjæraste i omlag 5 år nå. Det heile starta som eit avstandsforhold de fyrste 6 månedene, men ho flytta ned der eg bur for å studere for 3 år siden, men vi bor ikkje samman. (men e med hverandre ofte.) Største problemet mitt e sexlivet våres. Sexlivet starta utruleg bra, men det har vært non opp- og nedturer. Det siste året har vært ein gigantisk nedtur, der frøkna skremmes bare av å snakke om sex. Skulle eg sende en frekk melding til henne på mobilen blir ho sur på meg. Det er utruleg demotiverande. Eg e ein fyr som vil ha sex et par ganger i veka, men eg kunne hatt det kvar dag. Det som irriterar meg da, e at kjærsten min nekter regelrett å ha sex. Om eg skal "få meg noe", så må eg overtale henne, og da føles det alltid så ekstremt bittersøtt ut. Eg vil at kjærasten min skal ha lyst på meg, eller, eg vil at ho skal ha litt lyst til å tilfredsstilla meg (alt fra onanering til sex), på samme måte som jeg alltid ønsker å tilfredsstille henne. Dessuten kan det ta fleire vekar, og unnskyldningane er oftast at ho e sliten eller "not in the mood". Ho jobbar på ein heilt vanleg jobb, og eg VET at hun ikke har det tungt på jobben (grunnet kommunikasjon mellom meg og kjæresten), så sympatien for at ho er sliten begynner å svinne. Og ho er aldri i humør til å ha sex. Om eg skulle ventet, så ville det tatt evigheter før eg fikk meg noe. Så da endar det opp i mas, og eg hatar å mase. For mas fører jo bare til mindre sexlyst for ho, men sex blir det. Mas blir altså en ekstremt kortsiktig plan, og det trives eg virkjeleg ikkje med. Men det eg er absolutt mest redd for, er at eg til slutt vil føle at forholdet ebber ut til et vanskelig vennskap på grunn av mangel på intimitet. Vi har snakket sammen om dette, men ho sliter utruleg mye med å snakke om det, og sier hele tiden at "å snakke om det gjør det bare verre", så det er utrolig vanskelig å finne en løsning sammen, og det e ubehageleg å ta det opp med ho. Ho har ikkje hatt noen vonde opplevelser knytta te sex. (voldtekt, misbruk, etc etc) Vet at ho er gla i meg, og ville gjort alt annet enn det som står ovenfor for meg, dessuten ønsker jeg å hjelpe henne å finne tilbake gleden i sex. For eg elsker ho. Er det noken som har eit tips eller to til ein kar som vil ha lidenskap tilbake i forholdet sitt? Du burde slutte å mase, og fjerne alle forventninger om sex. Det gjør bare den psykologiske sperren hennes verre. Og hun burde sette seg ned og snakke med deg om det. Det synes jeg du bør kreve av henne. Dere får ikke løst det om dere ikke tar en åpen prat om det. Og det bør man gjøre for kjæresten sin!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Sexlysten hennes er død, og du tenner henne ikke. Det kan være mange faktorer rundt dette, men i bunn og grunn handler det om de to tingene allerede nevnt. Hva tenner henne, og hvordan kan du passe på ikke å være turn-off og finne måter å være turn-on for henne?
Gjest Anonymgut Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Du burde slutte å mase, og fjerne alle forventninger om sex. Det gjør bare den psykologiske sperren hennes verre. Og hun burde sette seg ned og snakke med deg om det. Det synes jeg du bør kreve av henne. Dere får ikke løst det om dere ikke tar en åpen prat om det. Og det bør man gjøre for kjæresten sin! Det e det eg har gjort, eg maser ikkje. Men ho har ein mental sperre der ho trur eg vil ha sex heile tiden, og eg får ikkje prata med ho. Ho trekker seg tilbake med ein gang, og ho er ikkje ærlig med meg. Eg har lyst på ho, men ho har ikkje lyst på sex. Men ho seier ho har skikkelig lyst til å ha lyst på meg. Der det stoppar før meg, er at hu ikkje PRØVER å få igang noe, ho bare sitter og venter på å få lyst. Eg kan ta feil, men man får ikkje bedre sexlyst om man ikkje forsøker selv, og da mener eg SELV? At ho utforsker seg sjølv f.eks. Sexlysten hennes er død, og du tenner henne ikke. Det kan være mange faktorer rundt dette, men i bunn og grunn handler det om de to tingene allerede nevnt. Hva tenner henne, og hvordan kan du passe på ikke å være turn-off og finne måter å være turn-on for henne? Ja, den er død for at ho har fått en psykologisk tilnærmning til sex som ikkje e bra. Ho ser på sex som ein jobb, ein plikt. Og eg liker det ikkje, eg har sagt til ho at ho ikkje må gjera noe ho ikkje vil. Og eg har sagt at eg vil hjelpa henne med å finne gleden tilbake. Om den hjelpen er at eg let ho være i fred seksuelt, så gjer eg det.
Gjest LineaAlba Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Hvis dere ikke greier å prate om det er det lite håp. Hun går og tenker på hva du tenker, og omvendt. Forholdet er ikke liv laga hvis dere ikke løser dette, og nekter hun å gjøre noe aktivt med det setter hun selv spikeren i kista. Kanskje du burde si det til henne (på en litt snillere måte), få henne til å starte med å gå til legen for å sjekke om det ligger noe fysisk bak det. For så å ta steget til å utforske det psykiske.
Gjest Anonymgut Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Hvis dere ikke greier å prate om det er det lite håp. Hun går og tenker på hva du tenker, og omvendt. Forholdet er ikke liv laga hvis dere ikke løser dette, og nekter hun å gjøre noe aktivt med det setter hun selv spikeren i kista. Kanskje du burde si det til henne (på en litt snillere måte), få henne til å starte med å gå til legen for å sjekke om det ligger noe fysisk bak det. For så å ta steget til å utforske det psykiske. Ja, Det er det eg trur er smart. Alt eg ønsker er at ho skal få det bra med seg sjølv. Eg synes sex e utruleg gøy, herlig, deilig etc.. Så eg synes synd om jenta mi, for eg føler ho personleg går glipp av ein herleg del av livet! Ho stakkaren har slitt med det her... Men, eg har tidligere gitt ho all min støtte, men det virker som ho tar det som en snarvei slik at ho slipper å gjere noe med det. Er det noe eg burde si som gjer at ho ikkje trur at ho bare kan si "eg ska prøva" for så at ikkje gjere noenting? Og bør eg trå varsomt når eg tar det opp?
Gjest TUV Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Prøvd å gi henna massasje? Skjem henne bort, sett på rolig musikk, tenn stearinlys og masser hele kroppen hennes. Bruk en god babyolje. Ta deg god tid, minst en halv time med bløtsiden ned før hun snur seg. Ikke press henne til å være naken hvis hun ikke vil. Be henne fortelle deg hva hun liker at du gjør.
Gjest LineaAlba Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Vær støttende og snill, men få frem at sånn som dere holder på nå, så vil ingenting endre seg. Si at dere må ta noen grep sammen, og at du vil at dere skal starte med å få tatt en legesjekk. Det er lov å si at du ikke greier mer hvis hun ikke er villig til å bli med og gjøre noe aktivt for å løse dette. Det er ikke sannsynlig at du ville blitt i et sexløst forhold resten av ditt liv. Hun blir kanskje opprørt av at du tvinger henne til å ta stilling til dette, men du sår noen frø som gjør at hun selv kanskje vil innse hva som må til.
Moderfavn Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Prøv å fornye og forbedre forholdet på alle andre områder. Bestem deg for å ikke nevne sex på et par uker. Ta henne med steder dere ikke har vært før, innled samtaler om ting du vet interesserer henne, og lytt. Du har sabotert kraftig for deg selv med å "overtale" henne til sex. Det finnes ingenting i verden som er vanskeligere å tenne på enn en mann som tigger som en hund. Heller ikke en mann som maser, prøver å forlange, og spør og spør om hvorfor når man ikke helt har funnet svaret for seg selv ennå. Da er dere fort inne i en fryktelig vond sirkel, som uten at du er klar over det, sakte tærer på alle andre sider av forholdet, inntil at en av dere får mektig nok og går. Grunnsteinen i forholdet må være kommunikasjon, og når dere alt sliter på det feltet, vil jeg anbefale deg å starte der og ikke med sengeaktivitetene. Alle mennesker ønsker å føle seg sett, hørt, forstått, respektert, elsket, og at noen skal lyste etter dem. Men uten å klare de første punktene, spiller det liten rolle hvor sexy du synes hun er, og hvor lyst du har på henne. Håper dette hjalp deg litt. Mange unge forhold ryker nemlig på disse tingene. Kanskje er det håp for dere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Leit etter grønnere gress andre steder... Ser ikke for meg noen løsninger som git normalt sexliv på kort tid. Anonym poster: 64845e50b2272ea220b5ea3db34ccdfc
Gjest Naria Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 Går hun på p-piller eller annen hormonell prevensjon? Det er drepen på lysten for mange.
Moderfavn Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 Går hun på p-piller eller annen hormonell prevensjon? Det er drepen på lysten for mange. Det er faktisk veldig sant. Man kan også velge seg en partner man egentlig ikke er kompatibel med. Det finnes endel forskning på det som viser at mange kvinner velger totalt motsatte menn av det de egentlig ville valgt, på grunn av hormonprevensjonen de går på. Man kan også, uten å forstå det, få avsmak på partneren, eller totalt manglende sexlyst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå