Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest huldrr
Skrevet

etter mange år som røyker, rødvinelsker og kaffeelsker merker jeg et gråaktig belegg på baksiden av fortennene mine, ikke på fremsiden. Synes dette ser uestetisk ut, og det går ikke bort med vanlig tannkrem, og jeg pusser tenner grundig. Har noen av dere erfaringer med dette, og hva har dere gjort for å fjerne det? Kan tannpleier fjerne det, eller må man til tannlege? Koster det mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er vitsen med å fjerne det når det er på baksiden? Er jo ingen som ser det likevel.. :)

Skrevet

Belegget må nok enten pusses bort eller evt. sprayes bort. Enkelte tannleger/tannpleiere har noe som heter en "air flow", et apparat de bruker til å sandblåse tennen med. Dette er ikke veldig behaglig, men effektivt. Det smaker intenst av sitron. Vil tro det koster et sted mellom 300 og 500 kr.

Gjest Cuddly
Skrevet

Det er ikke sandblåsing, det er saltblåsing :tunge1:

Ganske så effektivt, men pimpsteinsrens kan også hjelpe.

Skrevet

Er det tannstein du mener?? I tilfelle kan tannlegen pusse det vekk. Det hadde jeg mye av i mine dager som røyker. :wink:

Skrevet

Dette er kanskje et litt dumt spm, men hva får man gule tenner av? Og da mener jeg virkelig gule? Kaffe eller røyk?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Vil nå tro du får det av begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...