AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Hei Jeg har et stort dilemma. Jeg har kjøpt en brudekjoler for en stund siden, det vil si våren i fjor. Jeg skal ikke gifte meg før 1.juni dette året, men når jeg prøvde kjolen, så falt jeg for den. Eneste minuset var en liten detalj på kjolen som jeg ikke likte så godt som resten. + hadde sette for meg en hjerrteformen topp, mens denne er rett. Dette har vel egentlig gått å gnaget på meg den siste måneden, særlig den detlajen på kjolen som jeg ikke likerså godt. Så jeg drog inn til brudesalongen å prøvde kjolen for 1 mnd siden, for å se hvordan den var på...å da tenkte jeg at..jo..den er jo superfin! MEN....så var jeg på nettet å søkte litt rundt for å finne brudepikekjoler...så poppet d opp et bilde..et bilde av DEN kjolen! Kjolen som egentlig hadde de tingene jeg følte jeg manglet/savnet på den jeg har kjøpt...trodde bare den ikke fantes...Å den jeg fant var jo bare helt nydelig! Så nå sliter jeg...hva skal jeg gjøre? Har betalt mange penger for den jeg allerede har kjøpt..men kjøpte prøveeksemelet..så den skal sys til i løpet av våren. Så om jeg selger den kan hvem som helst kjøpe, for da syr brudesalongen den til. Eller skal jeg beholde kjolen...uff..er så usikker. Kan evt kjøpe den nye jeg fant på nett..som ebay...men vet ikke om det er noe å stole på? Hvis ikke kjøper jeg den fra en brudesalong i nærheten..men de har den ikke inne, så må bestilles. Så får evt ikke prøvd den før den kommer =/. Men jeg liker min kjole også..bare det at jeg ikke klarer å slutte å tenke på den andre...what 2 do...? Her er vertfall bilder av kjolene, så kan dere deømme De tre første bildene er av meg og min kjole, og siste bildet er den andre kjolen. Anonym poster: b01ed1193c6a1ba0f67655af1d7d4837
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 De er jo helt like? Jeg ser ikke noen forskjell, utenom den ene lille pynten i front? Jeg ville, utifra bildene, rådet deg til å beholde. Når kjolen er kjøpt skal man ikke lete mer! Anonym poster: c50f381cc971fe5a739a7ea916fc5f64 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Pst! Jeg synes den kjolen du hadde fra før var absolutt finest by far, så derfor mener jeg at en liten detalj som den pynten i front ikke burde ha så mye å si når de likevel er så lik som de er. Anonym poster: c50f381cc971fe5a739a7ea916fc5f64 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg ser veldig godt forskjellen, men er det mulig å sy om litt på den du har så den ligner den nye? Da tenker jeg på å sy på pynt, og å legge på mer tyll slik at alt tyll på overdelen blir liggende i vannrett retning ned til hele den asymmetriske kanten. Det tror jeg kan gjøre mye for kjolen Personlig likte jeg ikke den "klumpen" med stoff under pynten og den hjerteformede fronten der tyllet ligger som et omslag, på den nye kjolen. Har sett det før, for å si det sånn! Anonym poster: ff6fcb050b401add5ba015175b1742c6
Moderfavn Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes den kjolen du allerede har kjøpt sitter perfekt på kroppen din. Kjøper du den andre, kan du risikere å finne ut at den ikke sitter like godt. Men hva vet vel jeg? Jeg har bestilt kjole til under 2000 jeg. 1
Gjest lisha Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 jeg syns den kjolen du har kjøpt, er veldig fin om du vil, så går det sikkert an å legge mer tyll øverst på brystdelen, og forme den litt til, slik at det blir litt mer bølgete og hjerteformet på en måte. og om du vil ha mer pynt, så finns det sikkert som du kan feste på kjolen du har! f.eks et glitterbelte, eller en stor pyntenål
fjollefrua Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes den første var fineste. Du kan ly kjøpe evt underskjørt som løfter den nederste delen litt mer ut.
Sibba83 Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Jeg likte heller ikke den t"tøybiten" på den andre kjolen. Så henger meg på de andre, behold din og pynt litt på den hvis du vil det:)
Petalouda Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Herreguuud så nydelig den første kjolen er!!! Liker den tusen ganger bedre enn den andre, selvom det kanskje ikke burde være mulig tatt i betraktning hvor like de er. Men det er null problem for en systue å alterere den første sånn at den ligner litt mer på den andre dersom du skulle ønske det. Kjole nummer en sitter jo helt praktfullt på deg, og passer perfekt til figuren din Men det er DU og ingen andre som er deg, og det er du som skal velge. Det er din dag, søte deg.
pusla Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Synes også at den du har kjøpt var helt nydelig på deg, så jeg ville nok forsøkt å heller endre den litt jeg og.
A1986 Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 Tuusen takk for svar folkens! Om jeg velger den andre så blir det uten den tøybiten, liker den ikke selv heller =P. Kan høre med salongen om det går an å gjøre noe enringer. Men vet dere eller har dere hatt erfaring med at det går an å gjøre endringer på en kjole som allerede er laget? Jeg kjøpte prøvemodellen...men i og med de skal sy den inn så går det vel å gjør noe med den? Evt tenkte jeg kanshe om jeg skulle tilført med tyll..eller hatt et større underskjørt slit at kjolen blir litt "større" eller mer puff i. Var forresten i en brudesalong i dag å prøvde en kjole som lignet den andre..en kjole av samme designer og samme skjørt...og en annen kjole med samme topp. Utrolig nydelig! Sinnsykt fint med hjerteform! Men..uff..for et dilemma jeg har satt meg i. Veier kjolene opp mot hverandre hele tiden =P
Gjest lisha Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 En flink syerske klarer nok å gjøre litt forandringer
missdior Skrevet 5. januar 2013 #13 Skrevet 5. januar 2013 jeg syns den kjolen du har er den fineste av de to. den passet deg veldig fint! synes at pynten på den andre kjolen så litt malplassert ut... jeg råder deg til å beholde :D
Rosenrød Skrevet 5. januar 2013 #14 Skrevet 5. januar 2013 Jeg er egentlig enig med deg, ts, i at hjerteformet utrigning er finest. Så desom en tar bort den pyntegreia, likte jeg kjole nummer to best.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. januar 2013 #15 Skrevet 5. januar 2013 Hei Jeg har et stort dilemma. Jeg har kjøpt en brudekjoler for en stund siden, det vil si våren i fjor. Jeg skal ikke gifte meg før 1.juni dette året, men når jeg prøvde kjolen, så falt jeg for den. Eneste minuset var en liten detalj på kjolen som jeg ikke likte så godt som resten. + hadde sette for meg en hjerrteformen topp, mens denne er rett. Dette har vel egentlig gått å gnaget på meg den siste måneden, særlig den detlajen på kjolen som jeg ikke likerså godt. Så jeg drog inn til brudesalongen å prøvde kjolen for 1 mnd siden, for å se hvordan den var på...å da tenkte jeg at..jo..den er jo superfin! MEN....så var jeg på nettet å søkte litt rundt for å finne brudepikekjoler...så poppet d opp et bilde..et bilde av DEN kjolen! Kjolen som egentlig hadde de tingene jeg følte jeg manglet/savnet på den jeg har kjøpt...trodde bare den ikke fantes...Å den jeg fant var jo bare helt nydelig! Så nå sliter jeg...hva skal jeg gjøre? Har betalt mange penger for den jeg allerede har kjøpt..men kjøpte prøveeksemelet..så den skal sys til i løpet av våren. Så om jeg selger den kan hvem som helst kjøpe, for da syr brudesalongen den til. Eller skal jeg beholde kjolen...uff..er så usikker. Kan evt kjøpe den nye jeg fant på nett..som ebay...men vet ikke om det er noe å stole på? Hvis ikke kjøper jeg den fra en brudesalong i nærheten..men de har den ikke inne, så må bestilles. Så får evt ikke prøvd den før den kommer =/. Men jeg liker min kjole også..bare det at jeg ikke klarer å slutte å tenke på den andre...what 2 do...? Her er vertfall bilder av kjolene, så kan dere deømme De tre første bildene er av meg og min kjole, og siste bildet er den andre kjolen. Anonym poster: b01ed1193c6a1ba0f67655af1d7d4837 eh ikke at jeg har peiling, men om den skal sys til er det ikke mulig å gjøre noe med detaljen som mangler også da??
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #16 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes din er helt klart finest. Jeg synes ikke hjerteformet topp er noe fint, det blir noe rart med brystene da synes jeg. Anonym poster: 1a727b884ef372a95f88bcec7f72a4fd
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. januar 2013 #17 Skrevet 5. januar 2013 Du må bare blinge opp kjolen du har i skapet så blir du fornøyd! Jeg er nemlig sikkert på at du lar deg blende av at den andre har detaljer som gir mer wha-wom følelse ift din som er klassisk og ren. Jeg ville dessuten vært uhyre forsiktig med å lage en sweetheart utringning på kjolen før du har tenkt deg om en ekstra gang. Puppene blir veldig fokusområdet med en slik utringning og følelsen av de faller ut er asbolutt tilstede. Så tenk litt på det. Dessuten er det stor forskjell på bare kjolen, og kjolen med tilbehør, rett tilpassning, noen lekre sko, noe fint under, og kanskje også en personlig detalj som et belte i livet eller noe som fremhever deg enda mer i en vakker kjole.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #18 Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes kjole 2 er helt fantastisk! (men skjønner heller ikke den pynteklumpen). Jeg ville valgt den jeg allerhelst ville ha, det er once in a lifetime.. Anonym poster: b593cd3dcd51caa451655462bf162ce9
Gjest 2013 bryllup Skrevet 5. januar 2013 #19 Skrevet 5. januar 2013 Ja, man skal ha en kjole man elsker, fordi det er jo en gang i livet! Men jeg tror også at vi av og til blir usikker av alt fokuset på at man skal finne kjolen med stor K. Jeg er selv usikker på min kjole hele tiden!! Nesten hver dag. Men jeg våger ikke og vil ikke bytte den ut, fordi det var jo en grunn til at jeg valgte den. Kjolen din er nydelig TS, behold den! Pynt den opp med belte i livet, slør med detaljer, pynt i håret, smykker, sko eller hva du nå vil! En så enkel kjole kan du pynte opp hvordan du selv vil Og uansett så blir dagen uforglemmelig, når alt kommer til alt, har du giftet deg med drømmemannen så får kjolen mindre betydning i ettertid tror nå jeg
A1986 Skrevet 5. januar 2013 #20 Skrevet 5. januar 2013 Ja, det er helt sant dere! ) Jeg gikk opp på loftet tidligere i kveld å to på meg kjolen, og tiara + øredobber. Jg falt for kjolen IGJEN! hehe..ville ikke ta den av meg. Er nok bare den usikkerheten fordi jeg kjøpe den for leeenge siden. Så går d alltids an å tilføre litt som dere sier om jeg ønsker det . Stoffet på kjolen er jo også bare sååå deilig. Det er så godt og mykt, den andre kjolen har et hardt tyll stoff..så den er tyngre å ha på seg. Men også nydelig da! Men jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde kjolen som jeg har. Blir jo forelsket i den hver gang jeg tar den på..men er når jeg begyner å studere "feil" jeg blir så tilbakeholden til kjolen. D har nok med det at det er kjolen med stor K..den som skal være den fineste plagget du skal bære i ditt liv, så kommer presset. Men som en av dere sier, det er en grunn hvorfor man falt for den en gang, så hadde kanshe angret om jeg kjøpte en ny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå