Gå til innhold

Barnefar flytter til Vågå. Nekte samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er i en skikkelig lei situasjon. Barnefar har fått jobb i Vågå og ønsker at barnet kommer dit i helgene. Dette var opprinnelig ikke meg i mot, men etter at flere venninner har fortalt meg hvordan forholdene der oppe er, tror jeg ikke det er heldig for barnet å være der. Har sagt det til ham, men han blir sinna og sier at han i så fall kommer til å ta saken i rettssystemet og at jeg kommer til å tape. Han har vært en grei barnefar, men kan man nekte fordi miljøet er lite gunstig for barnet? At det er farlig og lignende? Vet at dette her høres litt teit ut og pappa sier at jeg må vokse opp, dog er mamma enig med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er så ille med forholdene der oppe?

Og hvordan mener du dette vil påvirke ditt barn når det er hos faren sin i helgene?

Ut ifra det lille du skriver så skjønner jeg din fars syn på saken.

• Liker 18
Skrevet

Det er Vågå, ikke South Bronx eller Harlem...

Skrevet

Hei,

Er i en skikkelig lei situasjon. Barnefar har fått jobb i Vågå og ønsker at barnet kommer dit i helgene. Dette var opprinnelig ikke meg i mot, men etter at flere venninner har fortalt meg hvordan forholdene der oppe er, tror jeg ikke det er heldig for barnet å være der. Har sagt det til ham, men han blir sinna og sier at han i så fall kommer til å ta saken i rettssystemet og at jeg kommer til å tape. Han har vært en grei barnefar, men kan man nekte fordi miljøet er lite gunstig for barnet? At det er farlig og lignende? Vet at dette her høres litt teit ut og pappa sier at jeg må vokse opp, dog er mamma enig med meg.

Ta deg sammen.

Skrevet

Hei,

Hva er dine argumenter for at Vågå er et lite heldig sted for barn?

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så skeptisk til stedet i seg selv, men det er klart man bør bli litt urolig hvis han har fått tilbud om en ledig stilling som ordfører. :ironi:

• Liker 26
Skrevet

Vet at dette her høres litt teit ut.

Bra! Da bør du bare skrote den teite ideen din med en gang.

• Liker 12
Skrevet

Visste at jeg ville få mye kritikk, men har hørt en hel del om hvordan folk er der oppe. At de støtter overgrep mot barn osv. Er så redd for ungen min, hva om han får samme holdninger?

Skrevet

Vi burde vel vente med fordømmelser inntil vi får vite litt mer om hva som ligger bak?

Skrevet

At de støtter overgrep mot barn osv.

Sikker på at du ikke burde ha postet denne på "skråblikk og generaliseringer"?

• Liker 6
Skrevet

Visste at jeg ville få mye kritikk, men har hørt en hel del om hvordan folk er der oppe. At de støtter overgrep mot barn osv. Er så redd for ungen min, hva om han får samme holdninger?

Tull og tøys. Det er mye verre for ungen din å havne i en rettssak pga strid mellom dere. Du vil aldri kunne ha full kontroll på dine barns holdninger, uansett hvor de vokser opp.

Skrevet (endret)

Du må ikke tro på alt som står i media. Er litt dumt å dømme en hel befolkning på noe enkeltpersoner har sagt i avisen.

Endret av Armitage
  • Liker 4
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Hei,

Lykke til med å få kjørt den igjennom rettssystemet, sier jeg bare :ler:

Endret av SpaceBaby
  • Liker 3
Skrevet

Hei,

Jeg forstår godt at du vegrer deg for å la ditt barn besøke ei bygd der store deler av befolkningen støtter en ordfører som er funnet skyldig i seksuelt misbruk av barn. Muligens kunne du få til en ordning der barnefar kun får samvær dersom samværet skjer utenfor Vågå kommune. Det er også mulig at barnevernet kan hjelpe deg til å hindre at barnet sendes til et slikt skadelig miljø.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du vegrer deg for å la ditt barn besøke ei bygd der store deler av befolkningen støtter en ordfører som er funnet skyldig i seksuelt misbruk av barn. Muligens kunne du få til en ordning der barnefar kun får samvær dersom samværet skjer utenfor Vågå kommune. Det er også mulig at barnevernet kan hjelpe deg til å hindre at barnet sendes til et slikt skadelig miljø.

Store deler av befolkningen? Har du noe bevis for det? I Vågå bor det over 3000 folk. Bare en håndfull har uttalt seg i media.

Anonym poster: 12256ba798c184d0b94d39e914849e26

• Liker 7
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at TS kan hindre barnefar i å ha samvær med ungen på bakgrunn av rykter om befolkningen i Vågå.

Det er tåpelig å påstå at store deler av befolkningen støtter overgrep mot barn eller ordføreren bare fordi enkeltpersoner har uttalt seg i media og på internett.

Og alle vet vi at media trykker det som skaper mest blest for å selge aviser. Alle de som ikke støtter fyren har sikkert ikke fått komme til orde engang.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er skeptisk til Vågå, man ser jo "overalt" folk som støtter ordføreren og som stadig nekter å tro at han er skyldig og som sprer rykter om jenta i saken, at hun la opp til det og slikt.

Men det er ingen god grunn for å nekte samvær og du kommer neppe langt med det i en rettssak. Bit det i deg og sørg for at du lærer ungen din å sette grenser og forstå at voksne ikke kan ta seg til rette. Det bør du forresten gjøre helt uavhengig av Vågå uansett.

Anonym poster: f584bbda527e0a6f415482f973060a10

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet her er jo hvor langt unna det er, og om han som samværsforelder bare kan flytte og kreve at ungen skal reise et stykke frem og tilbake hver helg. Det vet ikke jeg særlig mye om, men når forelderen barnet bor med må ha strenge grunner til å kunne flytte, så burde nå samværsforelder og ha gode grunner..

Anonym poster: 0f9e90398f7964e092596c2f3d41a745

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter min mening er Vågå ett av de flotteste stedene å vokse opp på! Ei rolig bygd med flotte barnehager og skoler, fantastisk natur og trivelige mennesker. De som har uttalt seg dumt om ordførersaken er absolutt i mindretall, men det er de som er ivrigst til å uttale seg. :roll:

Nå måtte jeg dessverre flytte siden mannen er fra et annet sted og må være her, men som førstevalg for meg og mine hadde Vågå vært stedet!

Endret av Stinelin
  • Liker 6
Gjest Har vært i Vågå
Skrevet

For meg blir det helt latterlig at barnet ditt ikke kan ha samvær pga at han flytter til Vågå. Du kan ikke generalisere et helt samfunn på denne måten. Kan bli vanskelig å flytte på seg i Norge hvis man skal høre på rykter. Ta deg sammen, ts!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...