Gå til innhold

Hvor lang tid skal det ta for maten å fryse i fryseren?

catman

Anbefalte innlegg

Vi fikk nylig en brukt fryseboks fra '84 som jeg er litt usikker på. I dag la jeg i noen store fisk, det er i alle fall seks timer siden. Total vekt 20-25kg. Fryseboksen står på "super". Da jeg sjekket fisken og laksekotelettene i sted var ingenting riktig frossen ennå. Burde ikke det ha vært tilfelle for lege siden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har så mye som 20-25 kg vil jeg tro det i alle fall tar et døgn før det er frosset helt. Bare å se på spesifikasjonene på nye frysebokser, de oppgir vel noen-og-tjue kg pr døgn som innfrysingskapasitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Tar litt tid før det er helt gjennomfryst

Men pass på at du har lukket lokket helt.

Dersom f.eks fryseren har en kurv som henger på kanten så er det fort gjort å komme borti kurven så den ligger skjevt og lokket ikke lukkes helt.

Eller om du har fått isklumper på kanten eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

I morges var alt frossen, men det er merkelig at det ikke er mer futt i en slik fryseboks. Sen innfrysing forringer jo matkvaliteten betraktelig.

Jeg er klar over at gammelt utstyr ikke er optimalt, men jeg vil/kan ikke prioritere slikt utstyr nå. Midlertidig løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fryser er fra 74.

Jeg tuller ikke.

Stygg som juling, men hva gjør vel det nede i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe, så lenge det virker. ;) Har seriekobla røykvarslere i kjelleren også...

Anonym poster: ea923d8d7fa1a7ce21760edd1294007f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha kjapp innfrysing, må du begrense hvor mye du putter nedi i gangen. 20-25 kilo er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...godt tips, men det er vanskelig når man får mye fisk. Vet ikke riktig hvordan jeg skulle ha fått fryst resten. Nesten like varmt som i juli her på trauste og evig våte Vestlandet - balkongen er ikke noe alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...