AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Jeg er i en litt vanskelig situasjon. Men jeg har bestemt meg for å melde fra til barnevernet om dette siden jeg synes dette er meget alvorlig. Jeg prøver å være forsiktig med detaljene for jeg ønsker ikke å bli gjenkjent. Men det gjelder nærmeste familie til samboeren min. Jeg kan si at det gjelder søsken til samboeren min. Personen det gjelder er rusmisbruker og alkoholiker. Denne personen har 3 små barn sammen med sin samboer. Jeg vet at denne personen er rusa rundt ungene sine. Har sett det meg egne øyne. Jeg vet også at denne personen kjører i rusa tilstand med ungene sine i bilen. Samboeren vet alt dette, men er rimelig passiv. Ingen i familien vil melde ifra inkludert min samboer. De synes vel dette er veldig vanskelig. Men jeg kan ikke stå å se på at de holder på sånn. Så nå må jeg bare melde fra til noen om jeg så må gjøre det bak samboers rygg. Hvordan går jeg frem? Anonym poster: 4831ca9c4913593f515b32866ea201d7
Leanne Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Du kan melde en bekymring anonymt til barnevernet, ring direkte til barnevernsvakta om du vet at hun er rusa nå - da drar de direkte til henne og får registrert hendelsen. Er hun rusa/ veldig beruset oppretter de en sak med en gang. Ellers må du kontakte barnevernet innenfor kontortid for å melde fra om bekymringen din. Endret 4. januar 2013 av Leanne 1
Gjest myr Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Du kan ringe barneverntjenesten i kommunen barnet bor i og si hva som er bekymringen, eller du kan sende de brev hvor du skriver hva bekymringen er.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Jeg ville dratt til en telefonkiosk eller noe slik at de ikke kan spore nummeret du ringer fra. Si du vil være anonym. Skjønner at du opplever dette som vanskelig, men du gjør det riktige. Anonym poster: 0319ac0eb62bade17a0c5e32e5671170
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Ja, jeg synes det er vanskelig for jeg har ikke noe godt forhold til svigers fra før. Og hvis de finner ut at jeg har meldt et av barna deres til barnevernet så kommer de ihvertfall til å legge meg for hat. Samboern min kommer vel heller ikke til å bli så glad. Men bedre det enn at 3 barn vokser opp med en rusa forelder eller dør i en bilulykke:/ Anonym poster: 4831ca9c4913593f515b32866ea201d7 4
Leanne Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Du gjør det som er rett! Det er godt noen tenker på barna 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå