Gå til innhold

Syntes du etniske norske menn er mer sjenerte enn utenlandske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg har ikke opprinnelse/hudfarge noe å si for meg. Problemet er da at jeg er som oftest tiltrukket av etniske norske menn, MEN jeg opplever at de er så sjenerte. Noen andre som syntes/blir irritert over det?

Anonym poster: f75b6e168ed841ac685e84d4be2df850

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg har ikke opprinnelse/hudfarge noe å si for meg. Problemet er da at jeg er som oftest tiltrukket av etniske norske menn, MEN jeg opplever at de er så sjenerte. Noen andre som syntes/blir irritert over det?

Det er individuelt. Og jeg synes ikke sjenerthet er en negativ egenskap.

Anonym poster: 98bf4a5ba0066a1da316c4d211e5ac83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det jeg mente er at de er beskjedne og jeg opplever at de ikke tar det første steget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt enig med deg. Jeg foretrekker soleklart norske eller nordiske menn, men har hele tiden trodd at de ikke liker meg. Kanskje de bare er veldig sjenerte?

Jeg liker uansett ikke tilbærmingen en del menn fra andre kulturer har til kvinner, så foretrekker helt klart norske menn sin stil. De kunne gjerne vært LITT mer tilgjengelige da..

Anonym poster: 98463b1e0cc406cfd3332235690194fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt enig med deg. Jeg foretrekker soleklart norske eller nordiske menn, men har hele tiden trodd at de ikke liker meg. Kanskje de bare er veldig sjenerte?

Jeg liker uansett ikke tilbærmingen en del menn fra andre kulturer har til kvinner, så foretrekker helt klart norske menn sin stil. De kunne gjerne vært LITT mer tilgjengelige da..

Anonym poster: 98463b1e0cc406cfd3332235690194fc

Ja, det er nok problemet hos meg også. En del menn fra andre kulturer oppfører seg veldig desperate og kan være veldig frempå. Jeg tror det er nok meg som tiltrekker slike menn (uheldigvis), men det er frustrerende fordi det er ikke en slik mann jeg vil ha.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i en del kulturer er man mye mer på, MEN de går jo også ette r langt flere jenter enn de faktisk kunne tenkt seg noe er enn et ligg med. Regner med at du er ute etter kjæreste.

Om gutten du liker er sjenert så er det jo lov å ta litt initiativ selv

Anonym poster: 2bfc55a42202dd99f8874d6206e79768

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Ikke klag på oss norske menn.

Vi prøver bare å ikke være frekke og innpåslitne.

Vi oppfører oss slik vi er blitt opplært til.

Anonym poster: c1eb8910e9c113c0a53c9f9e4ac5f089

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg.. Jeg foretrekker nordiske (norske, svenske), men jeg synes utenlandske er rett på i tilnærmingen og noen ganger er det bedre.. De sier hva de vil med en gang, og går ikke rundt grøten som mange norske gjør.. Jeg var i Tyrkia i sommer og der var de litt for frempå.. Ble sjekket opp på restaurant, stranda, tom av gartneren! Det ble litt for innpåslitent.. Så da foretrekker jeg heller de nordiske :)

Anonym poster: 70adabb2513b9be897d7161a44b8a720

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Ikke klag på oss norske menn.

Vi prøver bare å ikke være frekke og innpåslitne.

Vi oppfører oss slik vi er blitt opplært til.

Men dere kan godt sende blikk og smile om dere ser en jente dere liker. Skader ikke, og hadde lyst opp dagen til noen.

Anonym poster: d41fcb74f08bdef1c482f71044990bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere kan godt sende blikk og smile om dere ser en jente dere liker. Skader ikke, og hadde lyst opp dagen til noen.

Jeg sender blikk til alle jenter jeg synes virker bra, men det er utrolig dårlig respons tilbake.

Mulig det er meg det er noe feil med...

Tror det må være veldig lettvint å være jente/dame å gå bare kunne gå og vente på at en gutt/mann tar initiativ.

Damer sier veldig ofte at de møtte mannen sin når de ikke var på utkikk etter en partner.

Det er sjelden en mann kan si det samme, for hvis han ikke gjør noe som helst, så skjer det ikke noe på damefronten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg prøver meg på ei dame og er frempå så føler jeg ofte at jeg bare trakkaserer dem. Jeg er verken et kryp eller en taper så jeg liker ikke å bli behandlet som en heller. Jeg gjør åpenbart sikkert noe feil med hvordan jeg går frem, men jeg føler at damer avviser alle som ikke ser ut som en kjekkas eller passer inn i en cubusreklame.

Anonym poster: 41f0bf9ea6af50d065f0288153a52538

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg prøver meg på ei dame og er frempå så føler jeg ofte at jeg bare trakkaserer dem. Jeg er verken et kryp eller en taper så jeg liker ikke å bli behandlet som en heller. Jeg gjør åpenbart sikkert noe feil med hvordan jeg går frem, men jeg føler at damer avviser alle som ikke ser ut som en kjekkas eller passer inn i en cubusreklame.

Anonym poster: 41f0bf9ea6af50d065f0288153a52538

Jeg kan forstå at det blir ubehagelig. Men en ting menn kan gjøre av og til er å gi litt oppmerksomhet uten å skulle forvente noe ut av det. Det har jeg merket at noen europeiske menn gjør. For eksempel om jeg står på et gatehjørne så sykler en fyr forbi og viser tydelig med smilet sitt at jeg lyser opp dagen hans. Og jeg har merket at de kan komme med små komplimenter i forbifarten: "Du er veldig sjarmerende", midt på lyse dagen, uten at de egentlig prøver å oppnå med det, for vi går jo videre hvert til vårt. Det er noe jeg savner hos norske menn, at de bare kan vise litt ekte beundring uten å skulle oppnå med det.

Gjest Lillesiren
Skrevet

Vet ikke om jeg ville brukt ordet sjenert, da det ikke der sjenanse(tror jeg) som er årsaken, men ja, etnisk norske menn er definitivt mer tilbaketrukne enn menn fra andre land/kulturer. Norge har generelt en veldig "kald" kultur, med bred intimsone og mye mindre aksept for å prate med/sjekke opp fremmede mer eller mindre på gata. Det faller utenfor de norske kulturreglene å sjekke opp noen med mindre settingen er en fuktig kveld på byen..som egentlig er litt trist synes jeg da;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå at det blir ubehagelig. Men en ting menn kan gjøre av og til er å gi litt oppmerksomhet uten å skulle forvente noe ut av det. Det har jeg merket at noen europeiske menn gjør. For eksempel om jeg står på et gatehjørne så sykler en fyr forbi og viser tydelig med smilet sitt at jeg lyser opp dagen hans. Og jeg har merket at de kan komme med små komplimenter i forbifarten: "Du er veldig sjarmerende", midt på lyse dagen, uten at de egentlig prøver å oppnå med det, for vi går jo videre hvert til vårt. Det er noe jeg savner hos norske menn, at de bare kan vise litt ekte beundring uten å skulle oppnå med det.

Vi menn kan ikke gjøre slikt i Norge, med mindre vi ser ut som Brad Pitt blir vi nesten spyttet på av dere kvinner om vi sier noe slikt uten å kjenne dere først eller at dere er fulle.

Jeg lar heller kvinnene ta initiativ når de skal være så vanskelige og det er ikke mange menn her i Norge som blir lagt ann på av edru kvinner akkurat, nå er jeg heldig som har blitt født med et bra utseende og forutsetninger til å tjene godt med penger så jeg kan kle meg fint og kjøre en fin bil, men for mesteparten må det nesten alkohol inn i bildet for at det skal bli noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Åh herregud som jeg elsker nordiske menn.. De er så avslappede og respekterer oss, lar oss være i fred når vi går rundt på gata. Tror du må se mer på det positive i dette. Jeg er gledelig den som tar initiativ så jeg slipper å føle med som et stykke kjøtt.

:blomst:

Anonym poster: 148c02a1a7e96efcfc348d060cd32d1d

• Liker 3
Skrevet

En annen fasett ved dette er at norske damer ofte rett og slett forventer at norske menn skal være litt beskjedne og tilbaketrukkede. Litt kontrollert av jantelov rett og slett.

Når den norske mannen er direkte og åpen om sine intensjoner kan han risikere å overrumple dama - fordi hun ikke forventer direkte flørting fra en norsk mann - og hans direkte stil kan overrumple henne såpass mye at hun føler seg uttilpass.

Disse norske damene kan raskt komme til å tenke at det vanligvis går for treigt med norske menn, og er derfor mer tilbøyelig til å la seg bli dratt med når en utlending viser interesse.

Jeg vil kjempe for at den norske mannen skal både ønske og tørre å vise interesse, dominans (på en god måte som føles riktig for begge parter) og mandighet overfor norske kvinner. Og det er dette jeg oppfordrer mine kompiser til å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh herregud som jeg elsker nordiske menn.. De er så avslappede og respekterer oss, lar oss være i fred når vi går rundt på gata. Tror du må se mer på det positive i dette. Jeg er gledelig den som tar initiativ så jeg slipper å føle med som et stykke kjøtt.

:blomst:

Deg om det. Jeg liker å være litt objekt iblant, så lenge det er se og ikke røre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Deg om det. Jeg liker å være litt objekt iblant, så lenge det er se og ikke røre. :)

Det er norske menn flinke til synes nå jeg! Øyekontakt og smil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist en del, som regel i Europa, pluss at jeg har studert i utlandet. Hver gang jeg sier at jeg merker forskjell mellom for eksempel spanske og norske menn blir jeg beskyldt for generalisering. Det er jo selvsagt det, men man legger likevel merke til tendensene.

Norske menn er mer tilbakeholdne, ja. I mange av de andre landene jeg har vært i, er det umulig å gå i fred på gata. Folk stopper meg hele tiden, og i en periode mens jeg studerte ble det såpass irriterende at jeg ikke orket å gå ut. I følge norsk standard er jeg veldig gjennomsnittlig, og i Norge er det ytterst sjelden noen sjekker meg opp (iallefall slik som jeg har fanget opp, for jeg har sosiale antenner på lik linje med en peanøtt).

Jeg foretrekker norske menn, for det virker som at de er ikke like frempå, men til gjengjeld holder man på de lengre. Mange av mennene i utlandet var bare ute etter et trofé de kunne vise frem en kort periode før de finner seg et fast forhold med de lokale. Der er fordi, i følge de lokale innbyggerne, kult å ha en blond og blåøyd kjæreste. Men som sagt, dette er bare generaliseringer. Dette er bare de grove tendensene man har lagt merke til, men man må ta hensyn til at det finnes mange unntak.

Anonym poster: 10248024e171375cf3fd2e6155ad126c

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker norske menn som eventuelle partnere fordi de er med "med" i samfunnet idag og er generelt sett veldig snille, men jeg har også hatt det hvor jeg tror at norske menn ikke finner meg attraktiv fordi de aldri/sjeldent tar kontakt eller ser på meg/smiler/flørter osv, så da har jeg egentlig tenkt og tenker at de er vel ikke så interessert da.

Når de derimot er dritings så er de glad i å ta kontakt, men da føler jeg at de bare ser på meg som et knull og synes det kan bli kleint å ha en samtale da jeg vet at han bare later som for å få meg til sengs.

I utlandet så er det lettere, fordi mennene der er mer smilende og glade og vil ta kontakt med meg, det er ofte jeg sier at jeg kommer aldri til å bli sammen med en norsk en for de vil jo ikke ha meg....og jeg vil ha dem hehehehe.....

triste greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...