AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Det har ofte vært et tema her om at damer lurer menn for å bli gravide.. Noen ganger, så er rollene snudd http://www.dailymail.co.uk/news/article-2257162/Man-poked-holes-condoms-girlfriend-pregnant-looses-appeal-assault-charge.html Anonym poster: 00b1f7d455e556576408c27291de85b5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Det har ofte vært et tema her om at damer lurer menn for å bli gravide.. Noen ganger, så er rollene snudd http://www.dailymail...ult-charge.html Anonym poster: 00b1f7d455e556576408c27291de85b5 Tema skulle være: Det er ikke BARE menn som blir lurt .. Anonym poster: 00b1f7d455e556576408c27291de85b5
Gjest SpaceBaby Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Ingen regel uten unntak. Ikke fult så ille for henne da, siden det er hun som velger om hun vil ta abort eller ei. Blir med ett litt mer alvorlig når rollene er byttet om. 1
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Ingen regel uten unntak. Ikke fult så ille for henne da, siden det er hun som velger om hun vil ta abort eller ei. Blir med ett litt mer alvorlig når rollene er byttet om. Du har fremdeles ikke klart å se alvoret i dette. Få deg litt selvinnsikt for deretter å kunne sette deg inn i et annet menneske sin situasjon.
Gjest SpaceBaby Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Du har fremdeles ikke klart å se alvoret i dette. Få deg litt selvinnsikt for deretter å kunne sette deg inn i et annet menneske sin situasjon. Jeg sa ikke at det ikke er ille, for det er det. Jeg sa bare at det ikke er fullt så ille. Grunnen til at jeg sier det er at dersom dette skjedde med en mann, ville han ikke ha noe han skulle ha sagt angående abort og måtte betalt barnebidrag i tillegg. Nå når dette skjedde mot en kvinne, står hun i det minste fritt til å velge om hun vil beholde ungen eller ikke. Det må da selv du kunne vedgå. Endret 4. januar 2013 av SpaceBaby 2
SubHuman Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Det er jo ille for kvinnen, det er ikke så lett å "bare ta abort eller beholde barnet". Uansett så mener jeg at det er forkastelig uansett om en mann eller kvinne lurer til seg et barn, og at man ikke da trenger å være forelder. Men de som skriker ut om at det er mannen sin skyld når dama lurer ham, burde også nå skrike at kvinnen burde ha gått på p-piller, passet på at kondomene var i orden etc. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Ingen regel uten unntak. Ikke fult så ille for henne da, siden det er hun som velger om hun vil ta abort eller ei. Blir med ett litt mer alvorlig når rollene er byttet om. Men straffen for jenta ville nok vært mildere, hun ville ikke blitt fengslet. Anonym poster: 808c84ceea68a0d47b6271bb13378a4f
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg sa ikke at det ikke er ille, for det er det. Jeg sa bare at det ikke er fullt så ille. Grunnen til at jeg sier det er at dersom dette skjedde med en mann, ville han ikke ha noe han skulle ha sagt angående abort og måtte betalt barnebidrag i tillegg. Nå når dette skjedde mot en kvinne, står hun i det minste fritt til å velge om hun vil beholde ungen eller ikke. Det må da selv du kunne vedgå. DU har ingen rett til å uttale deg om det ikke var fullt så ille, eller ikke!! Du kan ikke vite hvilke følelser hun sitter med. De er hennes og hennes alene, Spacebaby. Om hun så sitter med et valg, sitter hun fremdeles i klisteret. En abort er ikke like enkel å ta må du tro. Du viser total uvitenhet! Endret 4. januar 2013 av Snuppi
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Men straffen for jenta ville nok vært mildere, hun ville ikke blitt fengslet. Anonym poster: 808c84ceea68a0d47b6271bb13378a4f Dette skjedde i Canada. Det er umulig for oss å vite hvordan det fungerer der borte. Men han hadde nok ikke blitt dømt han heller, om han ikke hadde sendt sms til henne og innrømmet ugjerningen.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Det er jo ille for kvinnen, det er ikke så lett å "bare ta abort eller beholde barnet". Uansett så mener jeg at det er forkastelig uansett om en mann eller kvinne lurer til seg et barn, og at man ikke da trenger å være forelder. Men de som skriker ut om at det er mannen sin skyld når dama lurer ham, burde også nå skrike at kvinnen burde ha gått på p-piller, passet på at kondomene var i orden etc. Pluss, har noen av dere her inne tatt abort før? Det er det værste jeg har opplevd. Hadde blitt ganske sur hvis jeg måtte gjennom det en gang til pga en gal kjæreste. Anonym poster: e962295b652a2fbf316c881325dca909 4
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Pluss, har noen av dere her inne tatt abort før? Det er det værste jeg har opplevd. Hadde blitt ganske sur hvis jeg måtte gjennom det en gang til pga en gal kjæreste. Anonym poster: e962295b652a2fbf316c881325dca909 Jeg har gjort det og det er ikke noe jeg vil oppleve igjen!
Gjest SpaceBaby Skrevet 4. januar 2013 #12 Skrevet 4. januar 2013 DU har ingen rett til å uttale deg om det ikke var fullt så ille, eller ikke!! Artig at du skulle si dette rett etter at jeg var inne og leste litt i tråden om "folk som tror de eier forumet". Du kan ikke vite hvilke følelser hun sitter med. De er hennes og hennes alene, Spacebaby. Og noe annet har jeg heller ikke påstått. Men nå er vi på et debattforum og følgelig debatterer vi situasjonen. Om hun så sitter med et valg, sitter hun fremdeles i klisteret. Igjen har jeg ikke påstått noe annet, men jeg påstår allikevel at det klisteret hun sitter i ikke er like klebrig som det klisteret en mann ville sittet i i tilsvarende situasjon. En abort er ikke like enkel ta må du tro. Enkelt er det nok ikke, men 18 års barnebidrag på toppen av å ha blitt utsatt for en kriminell handling, det er neppe noe særlig lettere. Du viser total uvitenhet! Nei da. Det er bare skylappene dine som står i veien for at du skal kunne forstå hva folk sier til deg. Dersom du slutter å være så sinna hele tiden, vil det nok også bli lettere for deg å forstå. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #13 Skrevet 4. januar 2013 DU har ingen rett til å uttale deg om det ikke var fullt så ille, eller ikke!! Du kan ikke vite hvilke følelser hun sitter med. De er hennes og hennes alene, Spacebaby. Om hun så sitter med et valg, sitter hun fremdeles i klisteret. En abort er ikke like enkel å ta må du tro. Du viser total uvitenhet! Hadde det vært på starten av 1900 tallet, hadde hun kommet "i uløkka". Idag har kvinner et valg, det er isteden mannen som havner "i uløkka", og får kjeft attpåtil. Anonym poster: e3a6aa240dd708b6b03ee465971c0fab 1
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #14 Skrevet 4. januar 2013 Artig at du skulle si dette rett etter at jeg var inne og leste litt i tråden om "folk som tror de eier forumet". Og noe annet har jeg heller ikke påstått. Men nå er vi på et debattforum og følgelig debatterer vi situasjonen. Igjen har jeg ikke påstått noe annet, men jeg påstår allikevel at det klisteret hun sitter i ikke er like klebrig som det klisteret en mann ville sittet i i tilsvarende situasjon. Enkelt er det nok ikke, men 18 års barnebidrag på toppen av å ha blitt utsatt for en kriminell handling, det er neppe noe særlig lettere. Nei da. Det er bare skylappene dine som står i veien for at du skal kunne forstå hva folk sier til deg. Dersom du slutter å være så sinna hele tiden, vil det nok også bli lettere for deg å forstå. Du skriker så høyt når menn blir lurt, du nekter å bruke kondom. Når menn tar like lite ansvar for sin egen seksualitet som du gjør, må du pokker meg ta konsekvensene! menn kan betale seg ut av farskapet, mor kan ikke det!
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #15 Skrevet 4. januar 2013 Hadde det vært på starten av 1900 tallet, hadde hun kommet "i uløkka". Idag har kvinner et valg, det er isteden mannen som havner "i uløkka", og får kjeft attpåtil. Anonym poster: e3a6aa240dd708b6b03ee465971c0fab For noe tull prat!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #16 Skrevet 4. januar 2013 Du skriker så høyt når menn blir lurt, du nekter å bruke kondom. Når menn tar like lite ansvar for sin egen seksualitet som du gjør, må du pokker meg ta konsekvensene! menn kan betale seg ut av farskapet, mor kan ikke det! Mor kan unngå at morskapet i det hele tatt oppstår, så sammenligningen blir feil. Det går heller ikke an å "betale seg ut av farskapet", det er jo tross alt et lite menneske man snakker om, med sine behov. Barnet kan ønske å ha kontakt med faren, selv om faren ikke ønsker å ha kontakt med barnet. Anonym poster: e3a6aa240dd708b6b03ee465971c0fab
Gjest Snuppi Skrevet 4. januar 2013 #17 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Mor kan unngå at morskapet i det hele tatt oppstår, så sammenligningen blir feil. Det går heller ikke an å "betale seg ut av farskapet", det er jo tross alt et lite menneske man snakker om, med sine behov. Barnet kan ønske å ha kontakt med faren, selv om faren ikke ønsker å ha kontakt med barnet. Anonym poster: e3a6aa240dd708b6b03ee465971c0fab Noen menn betaler seg ut av farskapet, da de velger å ikke ta ansvar for det mennesket de har vært med på å lage. Selv om en kvinne ikke ønsker barn, betyr ikke det at det er så enkelt å ta en abort! Å sitte der på din egen tue uten viten om hvordan dette oppleves for enkelte, blir rett og slett for dumt! En kvinne kan ALDRI stikke fra ansvaret, det kan en mann.... - og det er tydeligvis en del av dere her inne som synes at det er ok. Endret 4. januar 2013 av Snuppi
waco Skrevet 4. januar 2013 #18 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har gjort det og det er ikke noe jeg vil oppleve igjen! Feil far?
waco Skrevet 4. januar 2013 #19 Skrevet 4. januar 2013 (endret) DU har ingen rett til å uttale deg om det ikke var fullt så ille, eller ikke!! Du kan ikke vite hvilke følelser hun sitter med. De er hennes og hennes alene, Spacebaby. Om hun så sitter med et valg, sitter hun fremdeles i klisteret. En abort er ikke like enkel å ta må du tro. Du viser total uvitenhet! Da burde menn bestemme abort eller ikke så slipper dere ta det fæle valget. Endret 4. januar 2013 av waco 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #20 Skrevet 4. januar 2013 Jeg sa ikke at det ikke er ille, for det er det. Jeg sa bare at det ikke er fullt så ille. Grunnen til at jeg sier det er at dersom dette skjedde med en mann, ville han ikke ha noe han skulle ha sagt angående abort og måtte betalt barnebidrag i tillegg. Nå når dette skjedde mot en kvinne, står hun i det minste fritt til å velge om hun vil beholde ungen eller ikke. Det må da selv du kunne vedgå. En risiko du tar når du tar abort er at du kan bli steril, så dette er faktisk værre enn hvis situasjonen var motsatt. Jeg er dog sterkt i mot å lure både menn eller kvinner til graviditet, bare for å ha sagt det. Anonym poster: 08f59ff03f011b3a732eef210b5a9dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå