Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nesten aldri brukt sminke, men synes jeg er pen når jeg har det på.

Jeg har nå kjøpt en slags foundation krem, og øyenskygge. Synes det er så pent når man har mye svart øyenskygge om dere vet hva jeg mener, hvordan har jeg på dette?

har også mascara og en lipgloss greie uten farge. eyeliner har jeg også.

Noen tips?

Anonym poster: fe1cc6b1c2f2039c1ca5af84381b7d07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:)

Anonym poster: 829e3041e21240b0c01c1a425d62f7d9

Skrevet

Du mener sikkert sotete øyner?

Jeg ville prøvd å blitt vandt med å ta på en lys øyenskygge først. Bli vandt med øyelokket ditt og se hvor mye sminke du kan ha på øynene dine. Alle øyner er forskjellige.

Du lærer utrolig mye på youtube! Gå inn og søk på makeup eye eller noe, det finnst så utrolig mange bra videoer. Så bare søk så finner du en som passer til ditt tempo.

Du kan også gå til en Parfymelle-butikk og høre om de kan hjelpe deg. Når jeg var mindre gikk jeg der og de hjalp meg med å finne farger som passet meg og hvordan jeg skulle ta det på.

Lykke til! :)

Skrevet

Bare å prøve seg frem og ikke være redd for å eksperimentere en gang i blant når man har tid :) Jeg holdt på slik i mange måneder, og gjør det fremdeles ennå når jeg får tid. Synes det er utrolig morsomt med sminke :) Ble fornøyd og fant min egen stil etter omtrent et år :)

Og som de andre her sier, så er det utrolig hvor mye man kan finne på Youtube :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

På forskjellige parfymerier legger de sminke gratis når det er få kunder i butikken. Ta turen innom byens forskjellige parfymerier f.eks. rett etter åpning eller rett før stengetid og få tips der.

Anonym poster: 1b5adca541806c81bdfc587c832e9fb8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt skummelt å prøve seg fram, da folk ofter slenger kommentarer som "omg alt for mye sminke "hun kan ikke å sminke seg" ting som det, er det pent når jeg synes det er pent?

Skrevet

Jeg synes det er litt skummelt å prøve seg fram, da folk ofter slenger kommentarer som "omg alt for mye sminke "hun kan ikke å sminke seg" ting som det, er det pent når jeg synes det er pent?

Jeg ville først lært meg å beherske penselen. Prøv deg frem med lyse farger. Ofte ser du oversminket ut for du har lagt sminken på feil. Så det jeg aller først ville fokusert på er hvor du skal legge sminke og hvordan. Hvilke farger skal hvor osv.

Så ville jeg begynt å eksprimentere. Jeg ville ikke brukt helt sort farge, iallefall ikke i begynnelsen.

Jeg bruker først en lys/hvit/beige farge, så bruker jeg en mørkere grå.Tilslutt bruker jeg helt sort i kantene og duser dette ut.

Har du en venninne eller mor som kan hjelpe deg? Kansje de kan være ærlige og fortelle når du har for mye sminke og ikke. Kansje fortelle at du har tatt for mye rouge eller for kraftig øyenskygge?

Jeg har foreldre som synst det naturlige er penest. Så jeg måtte gå til min søster om hjelp. Jeg sminker meg alltid sotete når jeg skal ut, og får mange kommentarer om at det er kjempe fint. -og jeg sminker meg sånn det synest for å si det slik :)

Men så lenge du bare har fokuset på èn plass, f.eks øynene, så hjelper det veldig. Jeg har f.eks mye sminke på øynene og ingenting på leppene. Litt rouge og solpudder selvfølgelig, men bare en lys leppestift som ikke synest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...