Gå til innhold

Hvem lyver? Speilet etter kameratet? :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selvsagt satt meg ett nyttårsløfte å komme i bedre form, og slanke meg. For når jeg ser på bilder av meg selv, ser jeg virkelig ut som en feit flodhest! eller gorilla, DET er ikke pent!

Men hvorfor er det sånn at når man ser seg i speilet så ser ikke det så ille ut som på bilder? Jeg vet jeg har litt for mye her og der, men når jeg ser i speilet ser jeg virkelig ikke den stygge flodhesten som dukker opp på bilder....

Så hvem lyver? Og hvordan kan jeg få de to til å samstemme?

Anonym poster: 32cd3a72697ce6ac8299021cf6150d63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Når du ser deg selv direkte i speilet så er du ikke objektiv. Du blir så vant til ditt eget speilbilde. Men om en ser seg selv på bilde så er en straks mer objektiv og ser en selv fra avstand.

Nå kan selvsagt feil vinkel på et kamera fort får den tynneste person til å se ut som en elefant, men hovedsakelig så ser en seg selv objektivt.

Skrevet

Jeg synes jeg er grusomt stygg på bilder. I virkeligheten ser jeg pen ut i speilet, på film ser jeg også pen ut. Kanskje du ikke er fotogen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg er grusomt stygg på bilder. I virkeligheten ser jeg pen ut i speilet, på film ser jeg også pen ut. Kanskje du ikke er fotogen?

Det hender jo at jeg får noen fine bilder, så litt fotogen må jeg være... Men er helst disse bildene på avstand som bare ser helt jævlig ut mildt sagt.... Og veldig dumt om jeg faktisk ser slik ut og ikke klarer å se det i speilet :-/

Anonym poster: 32cd3a72697ce6ac8299021cf6150d63

AnonymBruker
Skrevet

Noen ermer fotogene enn andre,og noen har farger som gjør at de blir pene på bilder, hårfarge og hudfarge spiller stor rolle. Jeg finnes ikke fotogen med min bleike hud og kommunefarget hår. Jeg gremmes når jeg ser bilder av meg selv, men har alltid likt meg selv i speilet.

Tror det gjelder folk flest, at man liker seg best i speilet.

Anonym poster: a253010874722b8cab08e5bc37e7c88a

Gjest *Maja*
Skrevet

Om en er fotogen eller ikke har ikke så mye å si på størrelsen en ser på bilder. Står du rett opp og ned og smiler til kamera så vil ikke kroppen endre seg. Ansiktet derimot er en helt annen historie.

Gjest Blue Jeans
Skrevet

På bilder blir jeg hvit i trynet, får svarte øyne og et litt tvilsomt smil...har også sett at det vokser ut en dobbelthake :S Derfor elsker jeg å bli tatt bilder av <3

• Liker 3
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

-

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den store forskjellen mellom speilet og bilder er at du som regel er sammen med andre menensker på bilder. Da ser man med engang størrelsen bedre når man har folk å sammenligne med.

Anonym poster: 724604caceb01dd57c565fb1bcc6fc4b

Skrevet

Jeg er finere i virkeligheten enn på bilder. Huff. Hater å bli tatt bilde av. Blir bare fin på bilder når jeg ikke er klar over at jeg blir tatt bilde av :P

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Det var bilete som fekk meg til å innsjå at eg var blitt blubbete, spegelen venjer ein seg til, og vips! har ein vent seg til 10kg.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på kroppsform og bildevinkel også. Jeg er høy med brede skuldre, runde kinn og veldig tynne ben, så på bilder forfra fra livet og opp med jakke på ser jeg direkte lubben ut, enda jeg er 1,80/63. På helfigursbilder på avstand ser jeg sylslank ut.

Anonym poster: 3c75d68373252f1dded89f7f62f2c7bf

Skrevet

Tror det er fordi at speilet er speilvendt, og det er ikke bilder.

• Liker 1
Skrevet

Det med bilder er vanskelig.

Av og til handler det om lyssetting, posisjon, eksponering, skarphet, vinkel, antrekk, ansiktsuttrykk osv.

Men se på de som eventuelt har blitt tatt bilde av sammen med deg.

Er det slik at den eneste som ser tjukk ut er deg?

Eller gjør alle de andre det også?

Flere av de jeg kjenner som har gjort livsstilsendringer har fortalt at de ikke innså hvor tykke/ overvektige / usunne de var - før de så et bilde av seg selv i en spesiell anledning.

At de ikke har opplevd seg selv som "så store" - selv om de har vært nettopp det.

Skrevet

Det som gjør at man av og til ser rar ut på bilder er fordi man fryser en bevegelse som du kanskje aldri holder mer enn et brøkdels sekund, f.eks. en hodebevegelse eller munnbevegelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ikke selv i speilet hvor stor jeg hadde blitt, måtte bilder fra en ferie til før jeg virkelig innså det og tok tak. Nå har jeg gått ned mellom 15-20 kilo siden mars-12, jeg klarer heller ikke se at jeg har blitt relativt slank når jeg ser meg i speilet, men på bilder ser stor forskjell. Men jeg aner ikke hvorfor det er sånn :)

Anonym poster: 25490fd8741200231cb0cf6bc4d01753

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ikke selv i speilet hvor stor jeg hadde blitt, måtte bilder fra en ferie til før jeg virkelig innså det og tok tak. Nå har jeg gått ned mellom 15-20 kilo siden mars-12, jeg klarer heller ikke se at jeg har blitt relativt slank når jeg ser meg i speilet, men på bilder ser stor forskjell. Men jeg aner ikke hvorfor det er sånn :)

Anonym poster: 25490fd8741200231cb0cf6bc4d01753

Jeg synes jeg er veldig tynn på bilder. Får litt sjokk når jeg ser helfigursbilder av meg. I speiet ser jeg ganske.. normal ut..

Anonym poster: dd934d22507cc4af0fac9c5fa7f34a11

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Jeg måtte også se bilder før jeg gjorde noe med livsstilen...speilbildet er man så vant til.

Skrevet

Haha jeg synes jeg pleier å se kjempefin ut på bilder- spesielt med disse nye kameraene! Brunere,tynnere, klarere øyne osv.. Men ser jeg meg i speilet sekundet etter har jeg mørke ringer under øynene, ujevn hud, litt mye under genseren osv. Helt sprøtt! Venninner kan se helt fantastiske ut i virkeligheten, men på alle bilder ser de "slitne" ut.. Veldig merkelig det der..

Omtrent som at kjolen ser perfekt ut i prøverommet men når man prøver den igjen hjemme strammer den plutselig litt for mye på feil steder, og fargen er helt feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...