Gå til innhold

Sukker i maten- Fruktose...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heia...

Noen som har god erfaring med fruktose i bakingen?

Lurte også på om man kan få kjøpt rent søtningsmiddel som Aspartam og acesulfam-k..

Mener jeg leste det et sted at man kunne bruke dette istedet for sukker- når man selv ønsker å lage mat..

Det finnes jo allerede i youghurt og saft etc...så tenke at man kunne og bruke det ved baking..( droppe sukkeret og fruktosen..) og tilsette litt søtningsstofer..

Det må vel være det beste!!!

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starya

Ja, de har Candrell i vanlige daglivareforretninger. Står vel i nærheten av bakervarene, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har brukt fruktose i baking, og jeg synes det blir merkbart forskjell på baksten. Når hun i tillegg brukte speltmel istedetfor hvetemel, ble det rett og slett ikke godt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Når man baker med fruktose må man bruke litt lavere temperatur, i tillegg til å ha litt mindre mengder enn med sukker. Jeg bakte to like kaker kort tid etter hverandre, en med sukker og en med fruktose. Den med sukker ble helt ok, men den med fruktose ble alt for søt (til tross for anbefalt mengde), og jeg synes den ble "seigere" enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Søtningsmiddel. Det brukes til mat.. Man får det i flytende og fast form ("sukkerkonsistens" antar jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...