Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har prøvd å bli gravid i to år nå, og har helt normal syklus osv. Har tatt blodprøver ultralyd osv og alt er normalt hos meg, mannen min har tatt sædtest to ganger og det virker helt greit der også. Eneste som mangler før vi går over til prøverør er å ta en eggledertest, siden jeg har operert bort blindtarmen og tidligere har hatt både urinveisinfeksjon og soppinfeksjon tror jeg at det kan ha hatt virkning på at egglederne har blitt tette., har hørt det har virkning vet ikke om det er sant.

Hvor kan jeg bestille en slik test i Oslo? Med ikke så lang ventetid!!

Hvor lang tid tar det for å få tatt prøverør i oslo området (offentlig)? Koster det noe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får henvisning fra fastlegen. Dette er et inngrep som må gjøres på sykehus, jeg mener ventetiden stort sett er 2-6 mnd i Oslo, med det kan variere mye.

I Osloområdet må du regne med å vente 6-12 måneder før første prøverørsforsøk, fra henvisning blir mottatt. Du betaler egenandel på 1500 pr forsøk, medisiner for inntill 15 000 (utover det får du dekket) og andre mindre kostnader som transport, medisiner som ikke dekkes, fri fra jobb, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...