Gå til innhold

Ønsker litt medlidenhet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sipper litt... Jeg har nemlig måttet avlive to av mine hunder i dag :-(.

Det er ikke noe spørsmål om det var riktig eller ei, for det var en veldig gammel og en veldig syk hund. Som alltid ser jeg i etterkant at jeg antagelig ventet heller for lenge stakkars.

Jeg har tatt til meg omplasseringshunder i alle aldre i et tosifret antall år nå, og har møtt på mange utfordringer, men dette med å avlive en hund vil aldri, aldri bli enklere. Tvert om, synes jeg nesten det blir vanskeligere.

Jeg vet hundene har hatt mange gode år her hos meg, og selve avlivningen gikk "fint" hvis man kan bruke det ordet. Alt veldig tilrettelagt og jeg var med hele tiden til de sovnet fredelig inn.

Nå er de i himmelen hvor det vokser pølser på trær....:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du har hvert fall min medlidenhet :klemmer:

Er helt forferdelig å miste et kjæledyr! Man blir jo så utrolig glade i dem.

Det er fint du klarer å se det positive i det. De har det nok bedre der de er nå :)

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Klem til deg :)

Det er aldri enkelt å ta farvel med sine "barn".

Tenker mye på det om dagen selv, fordi jeg stadig ser tegn nye tegn på at hunden min faktisk begynner å bli gammel.

Selv om hun helt sikkert kan ha et par gode år igjen, så tror jeg at tankene mine forbereder meg på det når tiden er inne.

Man må nok bare tenke at de iallefall ikke lider lengre. Tror jeg er det eneste som holder en oppe

Skrevet

Anbefaler deg å lese denne. http://www.dogster.com/lifestyle/im-a-forever-dog-not-an-until-dog

For meg høres det ut som du tar hunder på alvor og de har nok hatt et kjempefint liv med deg. Desverre lever ikke hunder så lenge. Kondolerer så mye, måtte de spise så mange pølser de vil, i himmelen blir de nok aldri dårlige i magen heller <3

Denne er også fin

http://theoatmeal.com/comics/dog_paradox

Skrevet

Anbefaler deg å lese denne. http://www.dogster.c...ot-an-until-dog

For meg høres det ut som du tar hunder på alvor og de har nok hatt et kjempefint liv med deg. Desverre lever ikke hunder så lenge. Kondolerer så mye, måtte de spise så mange pølser de vil, i himmelen blir de nok aldri dårlige i magen heller <3

Denne er også fin

http://theoatmeal.co...ics/dog_paradox

Tusen takk for gode tanker og ikke minst for den siste linken! Fantastisk lesning!! :-)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for hyggelige ord og gode tanker alle sammen :-). Det er godt å få ut litt tristhet på dager som denne.

På en måte er vi heldige som har muligheten til å leve så godt av vi kan ta oss av dyrene på en fin måte og ikke minst gi de en verdig avslutning. Det er også på dager som denne at jeg blir påminnet om at vi må være flinke til å sette pris på alle de (få) dagene vi dessverre totalt sett får med våre hunder, nettopp fordi de ikke lever like lenge som oss.

Skrevet

Sender deg noen gode tanker og en trøsteklem. Vet hvor vondt det er å avlive en hund. Det er som å miste et familiemedlem. Og ofte er man jo nærmere hundene enn familiemedlemmer også.

En har jo vært en del av hverdagen til hverandre i årevis. Også blir det sånn til slutt at en må ta den avgjørelsen om å avlive. Det er så forferdelig tungt! Sorgen varer lenge. Det er flere måneder siden vi måtte gjøre det, men tårene triller enda med jevne mellomrom, og savnet er stort. Det blir så tomt, og ingen kan erstatte den som var. Og en ser h*n for seg til stadighet.

Du måtte avlive to samtidig. Kan ikke forestille meg den smerten det må være. Helt forferdelig. Sender deg mange klemmer, og håper du har noen der som kan trøste litt.

• Liker 1
Skrevet

Sender deg noen gode tanker og en trøsteklem. Vet hvor vondt det er å avlive en hund. Det er som å miste et familiemedlem. Og ofte er man jo nærmere hundene enn familiemedlemmer også.

En har jo vært en del av hverdagen til hverandre i årevis. Også blir det sånn til slutt at en må ta den avgjørelsen om å avlive. Det er så forferdelig tungt! Sorgen varer lenge. Det er flere måneder siden vi måtte gjøre det, men tårene triller enda med jevne mellomrom, og savnet er stort. Det blir så tomt, og ingen kan erstatte den som var. Og en ser h*n for seg til stadighet.

Du måtte avlive to samtidig. Kan ikke forestille meg den smerten det må være. Helt forferdelig. Sender deg mange klemmer, og håper du har noen der som kan trøste litt.

Tusen takk for gode tanker. Tiden heler alle sår heter det så fint... Den gjør på en måte det med at med tiden så blir ikke det vonde så "nært", men savnet vil bestandig være der.

Jeg har avlivet mange hunder opp igjennom årene, og det som nesten skremmer meg er at det blir mer og mer vanskelig. Ikke fordi det var enkelt før, men nå har jeg sånn motvilje mot det at det er helt grusomt. Men som ansvarlig hundeeier mener jeg også at jeg har et ansvar for en verdig og god avslutning. Å se dyr lide er det værste jeg vet, så da er det heller bedre at jeg lider litt.

Skrevet (endret)

Kondolerer så mye, og en stor klem !

My best friend closed his eyes last night,

As his head was in my hand.

The Doctors said he was in pain,

And it was hard for him to stand.

The thoughts that scurried through my head,

As I cradled him in my arms.

Were of his younger, puppy years,

And OH...his many charms.

Today, there was no gentle nudge

With an intense "I love you gaze",

Only a heart thats filled with tears

Remembering our joy filled days.

But an Angel just appeared to me,

And he said, "You should cry no more,

GOD also loves our canine friends,

HE's installed a 'doggy-door"!

Endret av bettybetty
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode tanker. Tiden heler alle sår heter det så fint... Den gjør på en måte det med at med tiden så blir ikke det vonde så "nært", men savnet vil bestandig være der.

Jeg har avlivet mange hunder opp igjennom årene, og det som nesten skremmer meg er at det blir mer og mer vanskelig. Ikke fordi det var enkelt før, men nå har jeg sånn motvilje mot det at det er helt grusomt. Men som ansvarlig hundeeier mener jeg også at jeg har et ansvar for en verdig og god avslutning. Å se dyr lide er det værste jeg vet, så da er det heller bedre at jeg lider litt.

Savnet vil nok være der lenge. Du har jo levd med hundene og vært glad i dem i mange år, og har sterke bånd og følelser. Og det er vel derfor motviljen mot å avlive dem er så stor også.

Jeg er enig med deg i at det er best med en verdig og god avslutning. Helst før det kommer så langt at livet blir en lidelse. Og sånn sett så er vi heldige som kan gi dem en god avslutning. Jeg har ofte tenkt at dyr har det bedre enn mennesker sånn sett. Mennesker lider mye i livets avslutning, fordi det skal prøves så mye, og utsettes. Det er ofte bedre å avslutte før det kommer så langt.

Når en hund er blitt gammel og/eller får uhelbredelige lidelser, så er det godt å kunne avslutte før det blir for ille. Og det er jo kun et spørsmål om tid før det må skje uansett. Husker søsteren min sin hund. Den var gammel, og hadde fått stor hjertesvikt, men hun ville ikke avlive. Husker hunden fikk vann i kroppen, ikke klarte å spise, og den hadde store problemer med å puste. Den led mye før hun bestemte seg for avliving. Fikk ikke noen god slutt på livet sitt. Det var vondt å se på. Det er sant det, at det er bedre at du lider enn at hundene må lide for å kunne leve litt lenger. En skulle gjerne hatt dem litt lenger, men en må vurdere deres livskvalitet over sine egne følelser, selv om det er fryktelig tungt. Men det er bedre å tenke på etterpå, at de ble spart for lidelser.

Skrevet

Kondolerer så mye, og en stor klem !

My best friend closed his eyes last night,

As his head was in my hand.

The Doctors said he was in pain,

And it was hard for him to stand.

The thoughts that scurried through my head,

As I cradled him in my arms.

Were of his younger, puppy years,

And OH...his many charms.

Today, there was no gentle nudge

With an intense "I love you gaze",

Only a heart thats filled with tears

Remembering our joy filled days.

But an Angel just appeared to me,

And he said, "You should cry no more,

GOD also loves our canine friends,

HE's installed a 'doggy-door"!

For et fantastisk dikt/vise ord!!!! :-) Tusen, tusen takk! :-)

• Liker 1
Skrevet

Uff så trist... det er tungt å miste de firbeinte vennene våre. Jeg gråt og gråt i flere dager når vi måtte avlive vår hund for litt siden, skulle ønske jeg kunne dra til dyrlegen å hente hunden igjen, ville bare holde den litt til.

Bare gråt å gi sorgen rom du.

Gjest Moffeliten
Skrevet

Jeg føler sånn med deg. Jeg måtte avlive min gamle, elskede hund i dag jeg også :blomst:

Skrevet

Du virker som et fantastisk menneske. Sender deg mange klemmer :klemmer:

Hvis du ønsker en liten gresk salat fra Kreta kan du sende en PM :) Ikke at jeg mener at du skal skaffe deg nye nå, altså, men vet at det kan lette sorgen etterhvert. Og som jeg sier virker du som et fantastisk menneske!

Skrevet

Stor klem og masse medlitenhet og sympati herfra. Det er så utrolig tungt, og selv om man er forberedt vil dagen man må ta valget komme så altfor fort. :hug:

Skrevet

Jeg føler sånn med deg. Jeg måtte avlive min gamle, elskede hund i dag jeg også :blomst:

Huff så trist :-(. Føler veldig med deg! Gode tanker oversendes gjennom nettet! :-)

Skrevet

Du virker som et fantastisk menneske. Sender deg mange klemmer :klemmer:

Hvis du ønsker en liten gresk salat fra Kreta kan du sende en PM :) Ikke at jeg mener at du skal skaffe deg nye nå, altså, men vet at det kan lette sorgen etterhvert. Og som jeg sier virker du som et fantastisk menneske!

Hvis det er meg du sikter til så tuuuusen takk! :-). Men et fantastisk menneske er jeg nok ikke - heheh jeg har virkelig mine feil altså ;-).

Jeg antar du mener noe med hund fra Kreta og ikke en salat!? Hehe... selvom gresk salat jo er veldig godt da :-)

Nå har jeg "bare" fire hunder igjen. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde så få hunder, så det er så utrolig stille i huset. Men må glatt innrømme at etter de siste 12 årene med huset fullt av trengende hunder på hver sin måte, og at jeg har tilrettelagt alt i livet mitt, så tror jeg at jeg trenger en liten "pause" nå. Jeg kjenner til så utrolig mange hunder som trenger et hjem, men akkurat nå trenger jeg en pust i bakken og ha det fint med de 4 som er igjen. Spesielt to italienske mynder som var veldig avhengig av bassetene sine som var så trygge og gode kjempestore varmeflasker for de...:-)

Gjest Moffeliten
Skrevet (endret)

Et vakkert dikt som sto på bordet i rommet der hunden min lukket øynene for siste gang. Klikk på bildet for å lese.

post-20867-0-55961300-1357648421_thumb.j

Endret av Moffeliten
Skrevet

Et vakkert dikt som sto på bordet i rommet der hunden min lukket øynene for siste gang. Klikk på bildet for å lese.

For et nydelig dikt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...