Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp studier.

Hei alle sammen! Tenker at jeg skal begynne å studere. Planen er å søke på lærerutdanning, samlingsbasert. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an....

Greia er. På videregående gikk jeg dramalinja. Den gir generell studiekompetanse.

Andre året mitt på vgs ble jeg gravid. Fullførte det året, fikk barn, var hjemme en stund, og starta på tredje året. Det var utrolig krevende syntes jeg. Hadde null overskudd på kveldene til å gjøre lekser og innleveringer. Sønn hadde ofte øyebetennelse, og barnehagen var superstreng på at han måtte være hjemme 3 dager fra påbegynt behandling. Hadde mye fravær og leverte få oppgaver og innleveringer. Fikk ikke vurdering i flere fag. En av lærerne mine rådet meg til å bare ta opp kjernefagene jeg manglet, og drite i å ta opp dramarelaterte fag jeg ikke fikk vurdering i. Slik kunne jeg få vurdering i "de viktige" fagene og ta en videreutdannelse.

Det er det jeg har gjort og. Jobbet og tatt opp fag som privatist.

De siste årene har jeg bare jobbet. Og tenker nå at tiden er inne for å få ut fingern.

Så lurer jeg på. Vet noen om rådet jeg fikk stemmer? Jo mer jeg tenker på det jo mer usikker blir jeg. Får jeg studiekompetanse selv om jeg mangler vurdering i noen fag, så lenge jeg har de "vanlige" allmenne fagene? Jeg vet ikke helt hvor jeg kan henvende meg heller, for å få svar på slike ting som jeg lurer på...

Vet ikke hvor mange studiepoeng jeg har heller... Fikk jo en karakterutskrift eller noe sånt etter tredje året, men så har jeg tatt opp forskjellige fag, noen ett år, noen andre senere år, og har helt mista oversikt over hvilket snitt jeg egentlig har nå.... Hvor kan jeg henvende meg for å få en oppdatert utskrift av mine karakterer?

På forhånd takk!

Hilsen mulig studentspire. :)

Anonym poster: f1098f0a0169a79848dcebc48b0b072f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...