Gå til innhold

Glutenfritt brødrasp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut brød fordi det blir for dyrt for meg, men så har jeg så lyst på mat med brødrasp. Venninnen min mener at det selges ferdig brødrasp, så da tenker jeg at kanskje selges ferdig glutenfritt brødrasp også? Isåfall, vet noen hvor i Oslo vest?

Anonym poster: be9eab75ca8695d47aa162f828cff79c

Skrevet (endret)

Du finner det nok helt sikkert i litt større matvareforretninger. Jeg synes å huske at jeg til og med har sett det på Rimi her jeg bor.

Jeg kommer ikke på navnet på pakningen, men det er en lett gjenkjennelig pakke, hvor man raskt skjønner at det er brødrasp.

Endret av Solsikke
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hva man bruker brødrasp til.. Har aldri sett glutenfritt brødrasp i allergihylla, men har jo strengt tatt ikke sett etter det heller. Semper har noen melba toast lignende greier, kanskje du kan knuse dem, om ikke annet?

Skrevet

Jeg kjøper det på Rimi, står sammen med andre glutenfrie produkter. Husker ikke merket.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg er allergiker og får derfor ikke Grunnstønad. Man må være intollerant for å få Grunnstønad.

Brødrasp brukes til panering for å lage kyllingnuggets, schnitzel og mye mer.

Er det denne fra Schär dere finner? Jeg har aldri funnet den i butikken, men kanskje jeg går i feil butikk hvis dere finner den på Rimi.

Skrevet (endret)

Ja, jeg er allergiker og får derfor ikke Grunnstønad. Man må være intollerant for å få Grunnstønad.

Det er motsatt ;)

Endret av halo
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ihvertfall fått avslag med den beskjeden.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare tørke brød i ovnen og så kjøre det i en foodprossor. Hvis brødrasp er det samme som strøbrød da. Jeg lage det selv og bruker det til gratinering. Ikke av glutenfritt brød da.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare tørke brød i ovnen og så kjøre det i en foodprossor. Hvis brødrasp er det samme som strøbrød da. Jeg lage det selv og bruker det til gratinering. Ikke av glutenfritt brød da.

Ja, men det er for dyrt å bake brød så det har jeg kuttet ut. Tror faktisk det blir billigere å kjøpe ferdig strøbrød/brødrasp enn å bake ett brød for så åmale det opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg sier dette, men jeg håper ikke du har så dårlig råd at du ikke kan kjøpe ett brød og tørke det selv. Blir mye brødrasp av ett brød.

Jeg har selv det som kalles dårlig råd, men et brød skulle jeg klart å kjøpe.

Det er så mye annet jeg ikke har råd til å kjøpe, som nok frukt og grønt, men med hard prioritering, så går det rundt.

Jeg er aldri ute på byen, drikker så å si ikke alkohol, kjøper nesten ikke klær, bare når jeg må, lager all mat fra bunnen av, så på den måten får jeg det til å gå rundt.

Velger å være anonym i dette innlegget.

Anonym poster: effb08d6afa27b9b69c6bac57d81d27a

Skrevet

Jeg har valgt å tolke det som at hun synes det er for dyrt å kjøpe glutenfrie brød, bare for å tørke dem og raspe dem opp. Ett glutenfritt brød koster fra 75,- og oppover. Ikke er de spesielt gode heller.

Dersom ts ikke har diagnosen cøliaki, og dermed ikke får støtte fra Nav til fordyret kosthold (noe vi får all den tid glutenfrie varer ikke er subsidiert fra staten, slik det er i feks Sverige) så gjør den glutenfrie kosten et godt jafs inn i et fra før av slunkent budsjett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å tolke det som at hun synes det er for dyrt å kjøpe glutenfrie brød, bare for å tørke dem og raspe dem opp. Ett glutenfritt brød koster fra 75,- og oppover. Ikke er de spesielt gode heller.

Dersom ts ikke har diagnosen cøliaki, og dermed ikke får støtte fra Nav til fordyret kosthold (noe vi får all den tid glutenfrie varer ikke er subsidiert fra staten, slik det er i feks Sverige) så gjør den glutenfrie kosten et godt jafs inn i et fra før av slunkent budsjett.

Det stemmer. Jeg fant faktisk brødrasp på Rimi i dag. Takk for hjelpen!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...