Helena83 Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har tenkt å sette meg mer inn i religionen og det hadde vært interessant å dele tanker med andre som og interesserer seg for det samme Nå er jeg ikke ute etter folk som er negative og ikke har lest noe og bare dømmer men noen som faktisk har lest om det og vet hva de snakker. Håper noen svarer meg! 1
omarel Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har tenkt å sette meg mer inn i religionen og det hadde vært interessant å dele tanker med andre som og interesserer seg for det samme Nå er jeg ikke ute etter folk som er negative og ikke har lest noe og bare dømmer men noen som faktisk har lest om det og vet hva de snakker. Håper noen svarer meg! Jeg har tenkt å sette meg mer inn i religionen og det hadde vært interessant å dele tanker med andre som og interesserer seg for det samme Nå er jeg ikke ute etter folk som er negative og ikke har lest noe og bare dømmer men noen som faktisk har lest om det og vet hva de snakker. Håper noen svarer meg! Hei, Jeg er muslim og kan sikkert bidra med noe ut i fra muslimsk faglig perspektiv. 1
jabx Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Nå er jeg ikke ute etter folk som er negative og ikke har lest noe og bare dømmer men noen som faktisk har lest om det og vet hva de snakker. Du er altså kun interessert i gledespropaganda, uansett hvor virkelighetsfjern? 1
omarel Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Du er altså kun interessert i gledespropaganda, uansett hvor virkelighetsfjern? Hva sier du om meg slike som er muslimer som også har lyst å lære om kristendom og jødendom? 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Hva sier du om meg slike som er muslimer som også har lyst å lære om kristendom og jødendom? Jeg sier at det er helt uinteressant for meg at du ønsker å lære om kristne og jøder. Vil du virkelig opplyses anbefaler jeg hvilken som helst bok av Richard Dawkins, aller helst "The God-illution". Anonym poster: ccb15822310f3526bcafb8cbad07f565 1
Wolfmoon Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Hvis man vil ha en grei, og relativt nøytral grunnbok, så anbefaler jeg Hva er Islam av Kari Vogt som er utgitt på universitetsforlaget. En grei innføring, både historisk, i forskjellige retninger osv. Der er det også mange anbefalinger til annen litteratur på hvert tema. 2
Jolene Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Hvis man vil ha en grei, og relativt nøytral grunnbok, så anbefaler jeg Hva er Islam av Kari Vogt som er utgitt på universitetsforlaget. En grei innføring, både historisk, i forskjellige retninger osv. Der er det også mange anbefalinger til annen litteratur på hvert tema. Boken Islams Hus av samme forfatter er også bra skrevet. 2
Helena83 Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2013 Tusen takk for råd Wolfmoon og Gitte89
jabx Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Hva sier du om meg slike som er muslimer som også har lyst å lære om kristendom og jødendom? Da sier jeg at du ikke bare kan høre på gladkristen propaganda, men også på fakta og kritiske kommentarer.
jabx Skrevet 5. januar 2013 #10 Skrevet 5. januar 2013 Hvis man vil ha en grei, og relativt nøytral grunnbok, så anbefaler jeg Hva er Islam av Kari Vogt som er utgitt på universitetsforlaget. En grei innføring, både historisk, i forskjellige retninger osv. Der er det også mange anbefalinger til annen litteratur på hvert tema. Beskriver denne boken hvordan islams profet drev med ran, voldtekt, forgrep seg på barn, osv.?
omarel Skrevet 5. januar 2013 #11 Skrevet 5. januar 2013 Beskriver denne boken hvordan islams profet drev med ran, voldtekt, forgrep seg på barn, osv.? Profeten har aldri drevet med ran, voldtekt ei heller forgrepet seg på barn! Gud selv sier koranen i Pennes kapitel om profeten fred være med han: I Allahs navn, den Barmhjertige, den Nåderike Noun, ved pennen og det de skriver Ikke er du med Guds begavelse besatt! Og sannelig for deg er belønning uten grenser Sannelig er du og med en høy moral Så vil du øyne, og de vil øyne Du tar ting ut av kontekst og blander kortene!
Wolfmoon Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 Beskriver denne boken hvordan islams profet drev med ran, voldtekt, forgrep seg på barn, osv.? Dette er ikke en utfyllende bok om Muhammed og hans liv, så jeg ser ikke helt poenget ditt? Boka er kritisk, tar opp flere ekstreme retninger/grupper innenfor Islam og er et helt greit sted å starte hvis man ønsker å lære om, og forstå, Islam. Hvis du mener det du skriver over her er viktigere for å forstå Islam, så foreslår jeg at du sender en mail til Kari Vogt og forteller om det og argumenterer for hvorfor. 1
omarel Skrevet 5. januar 2013 #13 Skrevet 5. januar 2013 Dette er ikke en utfyllende bok om Muhammed og hans liv, så jeg ser ikke helt poenget ditt? Boka er kritisk, tar opp flere ekstreme retninger/grupper innenfor Islam og er et helt greit sted å starte hvis man ønsker å lære om, og forstå, Islam. Hvis du mener det du skriver over her er viktigere for å forstå Islam, så foreslår jeg at du sender en mail til Kari Vogt og forteller om det og argumenterer for hvorfor. Du kunne ikke sagt det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå