Gjest Jente 21 Skrevet 4. januar 2013 #1 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei! Jeg er en norsk jente på 21. Jeg har veldig lenge vært betatt av en kollega av meg. Han er pakistansk, men bodd i sverige og norge siden han var 9-10 år.. Vi har alltid hatt en litt flørtende tone og for en stund siden så fortalte jeg hva jeg følte for han fordi jeg merket at det var gjensidig, noe det også var. Etter det har vi møttes en del utenom jobb. Vi kan snakke om alt sammen og det føles bra på mange måter. Har alltid hatt litt fordommer mot utenlandske gutter, da jeg har opplevd mange som har hatt et veldig nedlatende syns på norske jenter, og bare vært ute etter å knulle flest mulig og snakker om jenter som horer osv. Jeg føler ikke at han her er sånn i det hele tatt. Han sier han ikke er noe player, at han ønsker et seriøst forhold med meg. Han respekterer at jeg vil ta ting litt sakte. Alikevel så er jeg usikker på om kulturforskjellen er for stor. Han er 25 år og har bodd for seg selv før og bodd med en tidligere kjæreste i 3 år. Nå bor han i en 1 roms leilighet med sin mor og eldre bror som han forsørger. Han sier han må forsørge moren i 1 år til på grunn av at hun får oppholdstillatelse om et år eller noe. Det sier jo mye om han som person at han hjelper familien sin. Jeg syns det er veldig snilt av han. Men er det noen som har erfaringer med å være sammen med en med pakistansk kultur? Han sier selv at familien hans sier han kan gifte seg med hvem han vil, og han er ikke bundet til å måtte gifte seg med en pakistansk jente. Jeg håper det han sier er sant. Noen som kan dele erfaringer ? liker han veldig godt, men er redd for å bli såret og føler jeg er mye på " vakt.. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Del Skrevet 4. januar 2013 Er han praktiserende muslim? Anonym poster: cb28afa4f41a7925912d2db919dd9178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er jo du som kjenner han best? Ingen her på forumet skjønner hvem du snakker om, og du kan egentlig ikke få noen gode råd. Her vil du bare få generaliseringer om pakistanske gutter. Tipper det bare fyrer enda mer opp under de fordommene du allerede har. Anonym poster: 8ddb2786c9d0332a35f7ad7957788f79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sauen87 Skrevet 4. januar 2013 #4 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er jo utrolig vanskelig å si noe om. Jeg kjenner pakistanske gutter som har en veldig vestlig kultur, og som ser på kvinner som likeverdige menn. Jeg vet også om pakistanske gutter som er svært påvirket av sin familiære kultur, og som driver kvinnediskriminering på høyt nivå. Vi kan ikke fortelle deg hvilken type han er - det må du nesten finne ut av selv. At han er pakistansk er i seg selv ikke noe problem, det sier ikke særlig mye mer om han enn hvilket land han er født i. Det som er viktig er vel heller hvilken kultur han er påvirket av, og i hvilken grad de holdninger og verdier han har utviklet med bakgrunn i sin kultur er forenlig med dine holdninger og verdier, og hvordan du ønsker å leve ditt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I fremtiden Skrevet 4. januar 2013 #5 Del Skrevet 4. januar 2013 Er det ok for deg å omskjære en evt guttebaby fordi det er tradisjon i hans kultur?? Hvor langt er du villig til å strekke deg når norsk tradisjon vs muslimsk/pakistansk kultur krasjer... Kanskje greit å avklare endel religiøse/kulturelle ting man IKKE kan møtes på halvegen om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yaneliae Skrevet 4. januar 2013 #6 Del Skrevet 4. januar 2013 Alikevel så er jeg usikker på om kulturforskjellen er for stor. Han er 25 år og har bodd for seg selv før og bodd med en tidligere kjæreste i 3 år. Nå bor han i en 1 roms leilighet med sin mor og eldre bror som han forsørger. Han sier han må forsørge moren i 1 år til på grunn av at hun får oppholdstillatelse om et år eller noe. Det sier jo mye om han som person at han hjelper familien sin. Jeg syns det er veldig snilt av han. Dette er bullshit! Det er ifølge UDI ikke krav til at han skal forsørge sin mor og bror i det hele tatt. Og hvorfor i alle dager bor alle 3 sammen inne på 1 rom? Har ikke broren jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #7 Del Skrevet 4. januar 2013 Andres erfaringer med pakistanere er lite relevant, man kunne like gjerne gi råd ut fra erfaringer med hankjønn. "Hjelp jeg er forelska i en mann, er det lurt da? Noen som har erfaring med menn?" Ikke for at jeg ikke skjønner tankene dine, altså. Man hører og leser ting og trekker konklusjoner. Helt normalt det. Noen ville nok sikkert også tenke at det er best å ikke risikere å finne ut at fordommene stemte. Alle må velge selv hva som passer dem og hva de føler seg komfortable med, også du. Mitt forslag: Ikke gruble så mye. Ta ting som de kommer, bli kjent med mannen, akkurat som du ville med en hvilken som helst annen. Og respekter dine egne grenser og følelser akkurat som du ville med en hvilken som helst annen. Oppdager du noe underveis som får deg til å revurdere hele forholdet, så er det uansett noe du selv måtte finne ut etterhvert. Anonym poster: b58a8177761eed36fe19dd39e5cea8c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Del Skrevet 4. januar 2013 Dette er bullshit! Det er ifølge UDI ikke krav til at han skal forsørge sin mor og bror i det hele tatt. At hans mor får oppholdstillatelse i Norge og ikke behøver å forsørges av ham om ett år betyr at hun ikke har noe familie igjen i Pakistan, alle hennes er her og hun har rett til familie-innvandring og deretter minstepensjon. Du kan nok belage deg på å bo sammen med svigermor, noe er jo ikke helt på G med hans bror som må forsørges. Anonym poster: cd4d3d6cdb2d411b3885fdbab5df261b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå