AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Hei! I forbindelse med prøverørsbehandling tok jeg 17.desember boldprøver for HIV + Hepatitt. Disse ble tatt ved laboratoriet ved Haukeland sykehus (KK) i Bergen. Jeg har fått opplyst at disse testene blir analysert daglig og at resultatet blir klart samme dag eller dagen etter at prøven er mottatt. Hvis det skulle være noe utslag på en hiv test har jeg hørt at testen blir sendt videre for en ny test. Blir man opplyst om dette eller får man ikke svar før den neste testen også er tatt? Hvis dette skjer, hvor lang tid vil dette ta tror dere? Uansett burde jeg vel hørt noe nå hvis noe var galt? Det har gått over tre uker nå, men det har jo vært noen helligdader innimellom. Har jo egenltig ingen grunn til å bekymre meg får noe som helst, men merkelig hvordan hjernen begynner å jobbe etter man har tatt en slik test. Anonym poster: 4ef0b59730cf874187149182c5d09a1a
lillemeg90 Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Hvis du lur kan du vel bare ta en telefonog høre? om den hsdde blitt sendt videre pga at den var positiv skulle du hatt informasjon om dette:)
Athene Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Det er ingenting å bekymre seg for. Svarene sendes til behandlende lege, og det tar tid på et sykehus, deretter tar det evigheter før legen kanskje videreformidler svaret til deg. Sannsynligvis er det neste du hører fra dem en innkallelse til forsamtale om noen måneder, i det de har fått registrert prøvesvarene inn i systemet sitt og du er klar for å bli sendt videre i systemet. Også et tips for fremtiden dersom du har en tendens til at "hjernen begynner å jobbe" som du skriver - du kommer til å lure på MYE og bekymre deg for MYE de kommende månedene og kanskje årene. Når du er usikker ringer du klinikken, så slipper du å gå og kverne på tankene dine.
Tulla30 Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Det er ingenting å bekymre seg for. Svarene sendes til behandlende lege, og det tar tid på et sykehus, deretter tar det evigheter før legen kanskje videreformidler svaret til deg. Sannsynligvis er det neste du hører fra dem en innkallelse til forsamtale om noen måneder, i det de har fått registrert prøvesvarene inn i systemet sitt og du er klar for å bli sendt videre i systemet. Også et tips for fremtiden dersom du har en tendens til at "hjernen begynner å jobbe" som du skriver - du kommer til å lure på MYE og bekymre deg for MYE de kommende månedene og kanskje årene. Når du er usikker ringer du klinikken, så slipper du å gå og kverne på tankene dine. Trådstarter her. Takk for svar begge to. Når prøvene er så fort klare ved laboratoriet ved samme sykehus kan det vel ikke ta lang tid før behandlende lege har svarene? De sendes vel også elektronisk i disse dager? Man skal vel ha svar innen en uke, ihvertfall to hvis noe er galt med blodprøver? Man kan jo ikke vente med å gi beskjed til noen hvis man får utslag på slike prøver. Har faktisk vært til forsamtale og skal ha oppstart en gang i mars/april hvis alt går etter planen....:-) Blir spennende. Takk for tipset! Skal prøve å bli mindre pysete og bare ta kontakt når jeg lurer på noe istedetfor å la hjernen fare avgårde med mange rare tanker.
Athene Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Trådstarter her. Takk for svar begge to. Når prøvene er så fort klare ved laboratoriet ved samme sykehus kan det vel ikke ta lang tid før behandlende lege har svarene? De sendes vel også elektronisk i disse dager? Man skal vel ha svar innen en uke, ihvertfall to hvis noe er galt med blodprøver? Man kan jo ikke vente med å gi beskjed til noen hvis man får utslag på slike prøver. Har faktisk vært til forsamtale og skal ha oppstart en gang i mars/april hvis alt går etter planen....:-) Blir spennende. Takk for tipset! Skal prøve å bli mindre pysete og bare ta kontakt når jeg lurer på noe istedetfor å la hjernen fare avgårde med mange rare tanker. Ikke alle prøver. Hver prøve behandles forskjellig. HCG prøver ringer de inn til meg i løpet av 4 timer. En del hormonverdier får jeg først når jeg ringer inn. AMH prøvene har jeg fått brev om 5-6 uker etter at de er tatt (og de blir analysert i løpet av noen dager). Og HIV/Hepatitt prøven fikk jeg aldri prøveresultatene på, det ble bare registrert som ok i papirene mine.
Drømmeren Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 AMH prøvene har jeg fått brev om 5-6 uker etter at de er tatt (og de blir analysert i løpet av noen dager). hm.. trodde dette var en prøve de måtte bruke laaang tid på å analysere fordi den må fryses? kan hende det bare er jeg som har misforstått altså! var iveg og tok denne nå like før jul og fikk da beskjed om at jeg ikke kom til å få noe svar godt utti januar fordi den måtte fryses..?
Athene Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 hm.. trodde dette var en prøve de måtte bruke laaang tid på å analysere fordi den må fryses? kan hende det bare er jeg som har misforstått altså! var iveg og tok denne nå like før jul og fikk da beskjed om at jeg ikke kom til å få noe svar godt utti januar fordi den måtte fryses..? Det vet jeg ikke noe om. Det ble sagt at den ble analysert en gang i uka omtrent, da de samlet opp flere prøver. Ved min første test kom brevet i posten etter 5 uker. Ved andre test ringte jeg inn en uke etter prøven og fikk svaret muntlig, 4 uker etter det igjen kom brevet. Tredje gang fikk jeg også svaret uka etter.
Drømmeren Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 Det vet jeg ikke noe om. Det ble sagt at den ble analysert en gang i uka omtrent, da de samlet opp flere prøver. Ved min første test kom brevet i posten etter 5 uker. Ved andre test ringte jeg inn en uke etter prøven og fikk svaret muntlig, 4 uker etter det igjen kom brevet. Tredje gang fikk jeg også svaret uka etter. aha! da er det nok jeg som har misforstått!
Tulla30 Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Ikke alle prøver. Hver prøve behandles forskjellig. HCG prøver ringer de inn til meg i løpet av 4 timer. En del hormonverdier får jeg først når jeg ringer inn. AMH prøvene har jeg fått brev om 5-6 uker etter at de er tatt (og de blir analysert i løpet av noen dager). Og HIV/Hepatitt prøven fikk jeg aldri prøveresultatene på, det ble bare registrert som ok i papirene mine. Takk igjen for svar. Du ser ut til å vite mye om dette og prøvetakingen i forbindelse med dette....:-) Jeg mente da at om det skulle være noe utslag på blodprøvene man tar så skal man vel ha svar ihvertfall innen to uker. Når man tar de på sykehuset hvor prøvene blir analysert hver dag får man vel svar innen noen dager om det skulle være noen utslag. Mener å ha lest dette andre steder også. Endret 6. januar 2013 av Tulla30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå