Hergensheimer Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Min eks-kone og jeg er gode venner. Det finnes altså intet amorøst; det er et varmt vennskap. Hun har kjæreste, For min eks og meg er alt avklart - vi brukte en del år som gifte på å finne ut at det faktisk var venner vi er. Ok... Så da er mitt spørsmål følgende: Hvis du treffer en i en slik situasjon, som har en eks som helt ektefølt kan, og faktisk har lyst til å gi deg en klem, og fortelle deg med åpne og ærlige øyne at hun er glad på dine og hans vegne for at dere har ting på gang, og du ser at hun mener det...og du faktisk sitter tilbake, etter en del tanker, med et "jeg liker henne". Vil du da godta at det er et vennskap, og at vennskapet pleies, helt åpent, i ditt påhør, med telefoner og kaffe som du inviteres med på?.. ah...vi har ingen barn. Endret 4. januar 2013 av Hergensheimer
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Hvorfor skulle jeg ikke godta det? Anonym poster: dbda7487d90c826f5d152a9dd58bbbfd 2
Wolfmoon Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har ingen problemer med det, så lenge ting skjer åpent og jeg inkluderes også i denne delen av den aktuelle fyrens liv. 4
Sirah Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Om man kan få det til å fungere så er jo ingenting bedre enn det. Dessvere tror jeg det er skjeldent at det går så problemfritt... Jeg var selv veldig god venn med xen en god stund etter det ble slutt. Dvs jeg var veldig god venn, han gikk hele tiden å håpet på noe mere men uten å si noe. Nå har vi nesten ikke kontakt, noe jeg syntes er veldig trist men sånn får det bare bli...
Wonders Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 ts, det høres fint ut, og jeg er glad dere er venner . Jeg ønsker ikke å høres kynisk ut, jeg tenker høyt; Du har sett meg naken Vi har hatt sex sammen Vi har ikke klart å oppføte oss godt nok mot hverandre til å holde sammen i tykkt og tynnt . Det var best å ikke være hverandre så nære. Ikke gå over grensen selv om dere var nære før. Nå er det en annen mann i bilde som skal gjøre henne lykkelig. Din rolle bør forbli hyggelig og på god god avstand. Snakk gjerne med henne, eller gjerne begge om dette, så ingen missforstår noe og alle er inkludert. OM dette er så utrolig viktig for deg.
Wolfmoon Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 ts, det høres fint ut, og jeg er glad dere er venner . Jeg ønsker ikke å høres kynisk ut, jeg tenker høyt; Du har sett meg naken Vi har hatt sex sammen Vi har ikke klart å oppføte oss godt nok mot hverandre til å holde sammen i tykkt og tynnt . Det var best å ikke være hverandre så nære. Ikke gå over grensen selv om dere var nære før. Nå er det en annen mann i bilde som skal gjøre henne lykkelig. Din rolle bør forbli hyggelig og på god god avstand. Snakk gjerne med henne, eller gjerne begge om dette, så ingen missforstår noe og alle er inkludert. OM dette er så utrolig viktig for deg. Til det første jeg har uthevet, i mitt tilfelle er ikke min eks en eks fordi vi ikke klarte å oppføre oss mot hverandre. Han er min eks fordi vi ikke lenger har romantiske følelser for og elsker hverandre. For det andre, slik jeg leser TS er situasjonen til eksen og hennes kjæreste grei, men han lurer på hvordan hans nye kjæreste vil reagere på det. Eller har jeg misforstått? 1
Wonders Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 telefoner og kaffe er for langt i mine øyne. La denne oppmerksomheten bli rettet mot å skaffe seg en ny kjæreste. Og hennes nye mann vil nok ikke like det, samme hvor gode venner man er. Jeg tror ikke det er plass til nye om man ikke gir slipp på alt gammelt. Ingen menn liker dama si med andre menn. Spesielt om dama og den andre mannen har vært elskere...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde ikke syntes noe om det. Kaffe og telefoner med eksen? Den er for dryg for meg også. Jeg skjønner ikke den trenden det er her inne med at alle skal være venner med eksen. Det ble slutt, ferdig, punktum.
Hergensheimer Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde ikke syntes noe om det. Kaffe og telefoner med eksen? Den er for dryg for meg også. Jeg skjønner ikke den trenden det er her inne med at alle skal være venner med eksen. Det ble slutt, ferdig, punktum. "Å la oss være venner, fordi det er trendy"? De fleste mennesker er vel muligens ikke så grunne, da. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde behandlet det som alle andre vennskap. Det vil si, hadde jeg likt henne, og påvirkningen hun hadde på deg, alt vel. Om hun var en direkte.... ja, hva skal man si? Uspiselig person? Så hadde jeg blitt skeptisk. Men så har jeg exer som jeg har like tett kontakt med som du beskriver her, så det er naturlig for meg å være vant til det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Er selv veldig god venn med min ex samboer. Hvorfor ikke? Ofte er det slik at noen passer bedre sammen som venner. Jeg hadde ikke villet ødelegge et slikt vennskap. Anonym poster: 4e78cec3b812b47558ccf915b852425b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #12 Skrevet 4. januar 2013 Det er ikke slik at alle forhold ender med bitre følelser og man ikke har klart å oppføre seg. I mange tilfeller er det bare at følelsene ikke lenger er de samme, man har fremdeles en omtanke for hverandre men som venner, ikke lenger som elskere/kjærester. Det er en stor forskjell. Jeg har ingen problemer med det Det skjer jo i det åpne, man inviterer sin nye partner med da er det ingen grunn til bekymring. Anonym poster: 765dbe24ca40ed340fdb672b584c519e 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #13 Skrevet 4. januar 2013 Jeg håper jeg ikke hadde hatt problemer med det. Ville nok det da jeg var yngre og mer usikker, men det er min erfaring også at det går an å være venner med ekser uten at det ligger noe mer bak. Kjæresten min må ha kontakt med moren til barnet deres, og i den situasjonen er jeg faktisk glad de er såpass gode venner at de kan gjøre ting sammen (med barnet, stort sett). Vet også at de har kranglet mye og dramatisk i sin tid, og det er jo mye bedre for alle parter at de er venner og det ikke er isfront. Telefoner og kaffe er helt uproblematisk. Jeg er venn med min ekssamboer, men har ikke interesse av å treffe ham ofte - vi er nok for forskjellige og irriterer hverandre hvis vi har mye kontakt. Men jeg er glad i ham som en venn, og oppriktig glad på hans vegne fordi jeg ser han har det bra nå, med ny samboer og funnet ut en del ting i livet sitt. Jeg tror jeg kunne blitt sjalu og usikker dersom jeg følte at min kjæreste/samboer/mann hadde bedre kommunikasjon med en eks enn med meg, at jeg generelt ikke følte meg prioritert og inkludert i hans liv osv. Men da er det jo egentlig noe i forholdet oss i mellom som er galt. Mener heller ikke at en skal være for naiv. Anonym poster: af8d918aca88de9f29c581b57081c2a6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #14 Skrevet 4. januar 2013 Ville ikke hatt noe problem med dette, har det selv slik med min eks- kjæreste. Vi ser på hverandre som veldig gode venner, og ikke noe mer. Synes dette viser modenhet og det er fint at en fortsatt kan bry seg selv om man er helt over hverandre på kjærestefronten. Er mye mer skeptisk til folk som hater eksen sin, vil aldri mer se hun/han osv.... Anonym poster: 466e1dae4bc48059eea189ba52fe0f05
Gjest Elizia Skrevet 4. januar 2013 #15 Skrevet 4. januar 2013 Har heldigvis et godt og avklart forhold til min ex. Det var et greit brudd etter 6 år sammen og 2 barn. Ingen var utro, ingen lurte den andre, drakk, brukte opp pengene e.l. Så ja: vi er venner. Han er den jeg ringer til når noe dramatisk skjer i livet mitt fex. Når jeg trenger hjelp til å fikse noe, spørre om praktiske råd m.m. Jeg hjelper også han med ting dersom han ber om det. Selv nå som jeg har kjæreste, har vi dette forholdet. Og min kjæreste må forholde seg til det, for denne mannen kommer alltid til å være en viktig del av livet mitt siden vi har 2 små barn sammen. Hadde ikke min nye kjærste akseptert dette- ville jeg ikke fortsatt forholdet med han. Skjønner godt at alle ikke kan ha et godt forhold til exen. Spesielt der det har vært utroskap, krangling og bitterhet, samt evt krangling vedr felles barn. Så dersom jeg hadde møtt en mann som hadde et avklart forhold til sin ex, hadde jeg absolutt ikke hatt noe problemer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå