Gå til innhold

Bryllup og forventninger fra andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i juni, og har booket Tingretten og et fint sted å spise etter vielsen.

I utgangspunktet blir programmet slik:

- Vielse 14:30

- Fotografering 15:00

- Fin restaurant 17:00 (3 retters + vinmeny til voksne)

- Hjem til oss på bryllupsfest 20:00

Vi tenkte kun å invitere nærmeste familie - som utgjør 23 personer. Vi dekker selvfølgelig utgiftene på restauranten og kaker/drikke på fest hjemme hos oss senere på kvelden.

Blir dette for stusselig synes dere? Har vært i flere bryllup, og der har det alltid vært full pakke. Dvs blomsteroppsatser i kirke, på restauranten, full fest i leid lokale på kveldet osv. Slik skal ikke vi gjøre det. Utenom invitasjonen til bryllupet har ikke vi tenkt til å "koste på" det noe mer (unntatt brudekjole og dress til mannen da).Kjæresten min har vært gift tidligere, og vi har barn på hver vår side, føler derfor at et nedtonet bryllup passer oss bedre.

Hva tror dere, har folk større forventninger til et bryllup enn dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

høres koselig og sjenerøst ut synes jeg! <3

Anonym poster: 327ddcce21d6fdc6a7b399fa298c1fad

• Liker 1
Skrevet

Jeg synst det hørrest skikkelig bra ut!

Så nei, ikke stusselig eller kjedelig. Jeg hadde iallefall gledet meg hvis jeg hadde blitt invitert :)

Ikke tenk på hva andre tenker og om forventningene. Så lenge du og mannen din koser dere og er i godt humør, så smitter det over på gjestene og festen blir alltid bra!

Skrevet

Det vil alltid være noen som har noe negativt å si om hvordan dere velger å gjøre ting. Alltid. Er det ikke for enkelt, så er det for dyrt og unødvendig. Er det ikke for lite, så er det for stort. og så videre. Jeg tenker som så at så lenge man holder seg innenfor normal folkeskikk, så kan man like gjerne velge det bryllupet man selv vil ha.

Jeg synes forøvrig at deres variant hørtes kjempehyggelig ut! Det er kanskje ikke det alle forbinder med bryllup, men det trenger jo ikke være noe negativt. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som et hyggelig bryllup, jeg!

En koselig sammenkomst med dere og gjestene i fokus.

Et sånt bryllup ville jeg gjerne hatt!!

• Liker 1
Skrevet

Høres flott ut!

Skrevet

Det vil alltid være noen som har noe negativt å si om hvordan dere velger å gjøre ting. Alltid. Er det ikke for enkelt, så er det for dyrt og unødvendig. Er det ikke for lite, så er det for stort. og så videre. Jeg tenker som så at så lenge man holder seg innenfor normal folkeskikk, så kan man like gjerne velge det bryllupet man selv vil ha.

Jeg synes forøvrig at deres variant hørtes kjempehyggelig ut! Det er kanskje ikke det alle forbinder med bryllup, men det trenger jo ikke være noe negativt. :)

Enig med Pinging. Det vil alltid være noen som klager. Jeg syns også dette høres veldig koselig ut - men det er jo noen som ikke liker sånne sammenkomster uansett hvilken form de kommer i - så da må man jo selvsagt klage ;)

Kjør deres løp, om noen blir sure for en invitasjon eller noe så får det stå for deres egen regning :)

Skrevet

Jeg synes det høres kjempekoselig ut. Selv har jeg planer om å forlate lokalet utpå kvelden, for å slappe av og legge guttungen. Så kan folk feste om de vil, med -hold your horses- medbragt drikke. Huffameg! ;) Det er lov å avvike fra malen.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis dette er deres nærmeste familie så er jo ikke dette "folk" flest liksom. Dere kjenner vel deres foreldre og søsken bedre enn som så vil jeg tro. Og nei - selvfølgelig er det ikke for lite? Bryllup feires jo på ulike måter og dette er en av variantene.

Anonym poster: 51e6285e9f830cfd9b2249e6a0cadba1

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg synes det høres kjempekoselig ut. Selv har jeg planer om å forlate lokalet utpå kvelden, for å slappe av og legge guttungen. Så kan folk feste om de vil, med -hold your horses- medbragt drikke. Huffameg! ;) Det er lov å avvike fra malen.

Nesten så jeg ønsker meg en baby så jeg kan gjøre det samme, jeg og min kommende mann forlater nemlig aldri en fest samtidig. Så det kan jo bli interessant hvor lenge det blir... :rolleyes:

Jeg tror oppriktig av vi bruder må begynne å slappe litt mer av hva gjester og folk flest forventer og ikke. Vi legger sjela vår i å planlegge noe som både vi som par og gjestene kan like, for å falle sammen halvveis fordi man er redd for at det ikke er godt nok.

Det er forventningspresset som skaper bridezillaes.

Lykke til ts, det høres ut som en fin dag med familie og de nærmeste. :)

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Enig i det kiara skriver!

Tror nesten ikke det er mulig å gjøre absolutt alle fornøyde alltid, derfor synes jeg det er viktigst å først å fremst tenke hva dere selv vil og så selvfølgelig ta hensyn til gjester i videre valg :)

Skrevet

Tipp topp tommel opp!

AnonymBruker
Skrevet

Åååh!

Det er slik jeg vil ha det, bare færre gjester. Pga forventninger og press fra familien, blir det ett stort selskap. Jeg ble tom oppringt av en bryllupsplanlegger som min mor har "ansatt".

Ja det er luksusproblem, men for å slippe styr, har vi gitt etter for maset.

Anonym poster: ce0c65af37e85796997b9c828c68ea10

Skrevet

Dette høres veldig fint ut synes jeg :) vi har valgt en enkel variant selv og ikke fått noen negative reaksjoner på det iallefall. Og om man får det, så er jo uansett det viktigste at dere får den dagen dere ønsker :jepp:

Skrevet

Høres helt supert ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et veldig lignende bryllup (men kirkebryllup). Totalt 15 personer, pluss noen barn som dro hjem etter kirken. Var virkelig en suksess! Alt gikk på skinner, lite å holde styr på og fikk pratet masse med alle gjestene.

Var dette vi ønsket og det som er viktigst. Husk at det er deres dag!

Anonym poster: 1fd25a57474d5c81d54a23c8caef3d9d

Skrevet

Hørtes perfekt ut spør du meg. Gjestene bryr seg nok ikke om lokaler og dyre oppsatser. Dette er faktisk en av bryllupsideene jeg fikk mere sansen for.

Skrevet

Kjempesupert! Ordner dere transport mellom stedene, siden alle skal samme vei?

Og i tillegg til å kjøpe invitasjoner, så ville jeg også spandert noen kroner på takkekort. Synes det er så dumt når takkekort blir nedprioritert for å spare penger, når gjestene har brukt mye penger på gaver og på å komme i bryllupet.

Skrevet

Kjempesupert! Ordner dere transport mellom stedene, siden alle skal samme vei?

Og i tillegg til å kjøpe invitasjoner, så ville jeg også spandert noen kroner på takkekort. Synes det er så dumt når takkekort blir nedprioritert for å spare penger, når gjestene har brukt mye penger på gaver og på å komme i bryllupet.

Må si meg enig. Takkekort er obligatorisk, sånn som jeg ser det. Om så det er hjemmeprinta på vanlig papir, er det veldig fint å få en hilsen og et takk fra det lykkelige paret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...