Gjest ML1992 Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Har prøvd i åver ett år nå, men får det ikke til. Noen tips som kan hjelpe ? Alle rund meg er gravid, men ikke jeg. Er veldig babysyk nå merker jeg :-)
Jolene Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Kanskje en idé å fortsette på skolen til du kan skrive norsk? Dessuten skriver du intenting om hva du har gjort aktivt for å bli gravid, og argumentet med at "alle" rundt deg er gravide/har barn etc er vel ikke et valid argument? 1
Gjest ML1992 Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Kanskje en idé å fortsette på skolen til du kan skrive norsk? Dessuten skriver du intenting om hva du har gjort aktivt for å bli gravid, og argumentet med at "alle" rundt deg er gravide/har barn etc er vel ikke et valid argument? Kan skrive norsk jeg har ikke gjort noe annet enn å ha sex. Har ønska meg barn i 3 år nå. 2
Jolene Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Kan skrive norsk jeg har ikke gjort noe annet enn å ha sex. Har ønska meg barn i 3 år nå. Fordel å vite når du har eggløsning, når du er mest fruktbar i løpet av mndEt enkelt søk på google ga meg denne siden
Nattjenta Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 Kanskje en idé å fortsette på skolen til du kan skrive norsk? Dessuten skriver du intenting om hva du har gjort aktivt for å bli gravid, og argumentet med at "alle" rundt deg er gravide/har barn etc er vel ikke et valid argument? Dårlig dag? TS: Kanskje du kan høre med legen? 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Har du regelmessige sykluser? Om du har det så må du finne ut når du har eggløsning. Kan finnes ut med temping eller eggløsningstester. Det finnes masse info om det. Pernille.info er en veldig god side. Hvis du har regelmessige sykluser og eggløsning (det tar noen mnd å finne ut det) så burde dere begge utredes videre. Da må du ta kontakt med fastlegen din. Anonym poster: 4ad61d01ba118048788e2d9e51b1f0e0
Gjest ML1992 Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Har du prøvd siden du var 17? :-O Siden jeg var 18
Athene Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Dersom du har prøvd i et år, og har hatt et normalt sexliv i den perioden (sex 1-3 ganger i uka), tyder det på at ting ikke er som det skal. Og at dere må få hjelp til å bli gravide. Kontakt fastlegene deres, for henvisning til sædprøve, og til gynekolog. Dere har rett til å bli undersøkt og utredet, selv om enkelte behanldinger (som prøverør) ikke innvilges i det offentlige før du er litt eldre. Hvorfor har du det så travelt, forresten? Det å få barn snur livet på hodet, og er utrolig krevende. Den friheten dere kan nyte nå får dere aldri tilbake.
Gjest ML1992 Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Dersom du har prøvd i et år, og har hatt et normalt sexliv i den perioden (sex 1-3 ganger i uka), tyder det på at ting ikke er som det skal. Og at dere må få hjelp til å bli gravide. Kontakt fastlegene deres, for henvisning til sædprøve, og til gynekolog. Dere har rett til å bli undersøkt og utredet, selv om enkelte behanldinger (som prøverør) ikke innvilges i det offentlige før du er litt eldre. Hvorfor har du det så travelt, forresten? Det å få barn snur livet på hodet, og er utrolig krevende. Den friheten dere kan nyte nå får dere aldri tilbake. Jeg lever i en annen kultur enn andre å der er det normalt å få barn tidlig for oss er det veldig naturlig\normalt. Både jeg å gutten min vill ha barn, vi føler ikke at vi går glipp av noe selv om vi får barn vi kan jo gjøre akkurat det samme som før, bare at ting må planlegges litt i forkant. Har vært på gynekolog, å alt er som det skal være. Men fikk beskjed om at noen kan bruke litt lenger tid enn andre :-)
Athene Skrevet 5. januar 2013 #12 Skrevet 5. januar 2013 Har vært på gynekolog, å alt er som det skal være. Men fikk beskjed om at noen kan bruke litt lenger tid enn andre :-) Man kan ikke vite det etter en undersøkelse. Man må ta blodprøver gjennom syklusen, og teste egglederne, for å være helt sikker. Og i 50% av tilfellene er årsaken til at man sliter med å bli gravid dårlig sædkvalitet hos mannen, så sørg for å få tatt en sædprøve av han så snart som mulig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå