Gå til innhold

Trenger ny telefon og har ingen penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nok bli oppfattet helt fullstendig hjernedød her, men likevel..

Jeg trenger ny telefon. Har nå en Nokia N8 som skaper seg. Dvs, den slår seg av, den vil ikke "lystre" når man trykker på den, den fryser, den deaktiverer seg selv osv osv. Listen er lang..

Jeg har 2500kr. Jeg vil helst kjøpe meg en av de NYESTE telefonene, og må da ut med hvertfall 4000kr. Jeg vil helst være oppdatert, og jeg ser ikke poenget med å betale mye for gammelt om dere skjønner. Jeg kan ikke ta delbetaling da jeg har inkasso fra 10 år tidligere, og økonomien er helt utrolig kjip, så ikke kan jeg spare noe heller. (De 2500kr er av julegaver og småpenger jeg har spart fra bursdagen min) Jeg går forresten på AAP, og blir uføre i løpet at året grunnet sykdom som har forverret seg de siste 10 årene.

Hva kan jeg gjøre?

Anonym poster: c3143ed2d3dd92c2529f610ec5f861b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahahahahahahahhaahahahahahahaha

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:skratte: Du tuller...

Anonym poster: 0d2605eb01310a63610106c5afbc64a6

Skrevet

Forstår godt at folk ler av deg, jeg gjør også det for det at du MÅ bruker minst 4000 er helt lattelig.

Og jeg antar du hinter til en iPhone 5 (den er jo den siste).

Du kan få en helt grei og bra smartphone til 2500 om du bare ser deg litt rundt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at folk ler av deg, jeg gjør også det for det at du MÅ bruker minst 4000 er helt lattelig.

Og jeg antar du hinter til en iPhone 5 (den er jo den siste).

Du kan få en helt grei og bra smartphone til 2500 om du bare ser deg litt rundt.

Regnet med at folk kom til å le ;)

Men da må man vel kjøpe ny igjen om ikke lenge da? Er bare så fryktelig lenge siden jeg har kjøpt noe til meg selv, og jeg ville "skjemme" meg bort litt når jeg først skulle gjøre det..

Skrevet

Store krav anyone? Man MÅ ikke ha en telefon til 4000 kr, og ihvertfall ikke om man har dårlig økonomi fra før av.

Kanskje ikke så rart at du har betalingsanmerkninger? Hvis det er sånn du har prioritert tidligere, liksom.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Store krav anyone? Man MÅ ikke ha en telefon til 4000 kr, og ihvertfall ikke om man har dårlig økonomi fra før av.

Kanskje ikke så rart at du har betalingsanmerkninger? Hvis det er sånn du har prioritert tidligere, liksom.

10 år siden sist.. Da var jeg under 20, og hadde ikke den beste økonomiske sansen for å si det sånn.... Men det har jeg måttet lide for i ettertid, og den dag i dag... Ja, jeg har lært...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men da må man vel kjøpe ny igjen om ikke lenge da? Er bare så fryktelig lenge siden jeg har kjøpt noe til meg selv, og jeg ville "skjemme" meg bort litt når jeg først skulle gjøre det..

Ingen sier at du må kjøpe nytt neste år eller noe slikt.

Finn deg en tlf du er fornøyd med (innen din prisklasse), og om du har venner som reagere på det så skaff deg nye.

10 år siden sist.. Da var jeg under 20, og hadde ikke den beste økonomiske sansen for å si det sånn.... Men det har jeg måttet lide for i ettertid, og den dag i dag... Ja, jeg har lært...

Hvordan har du lidet?

Jeg pleier vel å ha mine mobiler i +5 år eller noe slikt.

Endret av -Leon-
Gjest Vampen
Skrevet

Hvorfor må man kjøpe en ny en om ikke så lenge? Min IPhone er ikke lenger den nyeste modellen på markedet, men den funker som den skal allikevel. Det er ingen grunn til å kjøpe ny før den avgår ved døden.

Skrevet (endret)

Du kan evt kjøpe en mobil med abonement. Blir jo billigere der og da, men dyrere i lengden. Men dette vet du sikkert om.

Kom gjerne med noen mobiler du har lyst på. Siden du sier at må hvertfall ut med 4000.- for en ny mobil.

Jeg synes du høres ut som har vært en veldig fornuftig person, som har holdt på den mobilen du har nå så lenge, så forstår ikke helt hvorfor du plutselig sier at du må ha det siste og ut mye peng for en ny mobil.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Ingen sier at du må kjøpe nytt neste år eller noe slikt.

Finn deg en tlf du er fornøyd med (innen din prisklasse), og om du har venner som reagere på det så skaff deg nye.

Hvordan har du lidet?

Jeg pleier vel å ha mine mobiler i +5 år eller noe slikt.

Ang økonomien, dvs, jeg har betalt ned på gjeld siden.. Og fortsatt er det et stykke igjen å gå. Og det er snakk om såpass at jeg ikke kan ta meg råd til noe så vanlig som kino, noe som de fleste andre kan...

Men hvilke telefoner er best da, i min prisklasse? Og burde jeg egentlig bare vente og fortsette og spare småpenger til jeg har nok til det nyeste jeg ønsker meg?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt kjøpe en mobil med abonement. Blir jo billigere der og da, men dyrere i lengden. Men dette vet du sikkert om.

Kom gjerne med noen mobiler du har lyst på. Siden du sier at må hvertfall ut med 4000.- for en ny mobil.

Jeg synes du høres ut som har vært en veldig fornuftig person, som har holdt på den mobilen du har nå så lenge, så forstår ikke helt hvorfor du plutselig sier at du må ha det siste og ut mye peng for en ny mobil.

Hadde ikke forventet meg den siste der... Men ja, jeg prøver å gjøre opp for meg i det minste..

Jeg vil bare unne meg noe skikkelig "bra" om du skjønner. Noe jeg aldri egentlig kan drømme om engang. Og det eneste jeg virkelig vil ha er en ny telefon.

Skrevet (endret)

Ang økonomien, dvs, jeg har betalt ned på gjeld siden.. Og fortsatt er det et stykke igjen å gå. Og det er snakk om såpass at jeg ikke kan ta meg råd til noe så vanlig som kino, noe som de fleste andre kan...

Men hvilke telefoner er best da, i min prisklasse? Og burde jeg egentlig bare vente og fortsette og spare småpenger til jeg har nok til det nyeste jeg ønsker meg?

http://www.prisjakt....ct.php?p=998971

http://www.prisjakt....ct.php?p=838917

Et raskt søk på prisjakt.

Men en mobil pleier å bli valgt ut ifra hva du vil bruke mobilen din til, kamera, musikk og slikt. Om du sier noen av ønskene dine så er det kanskje letter for andre å finne en

mobil til deg innen prisklassen.

Edit:

Denne tror jeg også er et bra valg.

http://www.prisjakt....t.php?e=1449382

Edit 2:

Du kan jo også søke selv om du føler for det.

http://www.prisjakt....egory.php?k=103

Edit 3:

Tror jeg ville gått for Samsung Galaxy S2, hørt mye bra om den mobilen og får et bra omtale på Amobil.no

Edit 4: (Kongen av edit post)

Men om ingen mobiler fanger interessen din, så har du vel ingen andre alternativ med å spare opp litt mer penger.

Endret av -Leon-
Skrevet

Hvis du ønsker den nyeste kan du spare til du har råd til det, og i mellomtiden kjøpe en eldre. Jeg lkjøpte en for 250 på elkjøp da min gikk i stykker. Helt ok.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.prisjakt....ct.php?p=998971

http://www.prisjakt....ct.php?p=838917

Et raskt søk på prisjakt.

Men en mobil pleier å bli valgt ut ifra hva du vil bruke mobilen din til, kamera, musikk og slikt. Om du sier noen av ønskene dine så er det kanskje letter for andre å finne en

mobil til deg innen prisklassen.

Edit:

Denne tror jeg også er et bra valg.

http://www.prisjakt....t.php?e=1449382

Edit 2:

Du kan jo også søke selv om du føler for det.

http://www.prisjakt....egory.php?k=103

Edit 3:

Tror jeg ville gått for Samsung Galaxy S2, hørt mye bra om den mobilen og får et bra omtale på Amobil.no

Edit 4: (Kongen av edit post)

Men om ingen mobiler fanger interessen din, så har du vel ingen andre alternativ med å spare opp litt mer penger.

Takk for at du leter :)

Jeg tenkte meg Galaxy SIII eller iPhone 5 ja...... :sjenert:

Hvis du ønsker den nyeste kan du spare til du har råd til det, og i mellomtiden kjøpe en eldre. Jeg lkjøpte en for 250 på elkjøp da min gikk i stykker. Helt ok.

Jo, ser den. Men bruker nok enda et år på å spare opp siste resten, og da er de aller nyeste dyrere igjen....

Skrevet

Takk for at du leter :)

Jeg tenkte meg Galaxy SIII eller iPhone 5 ja...... :sjenert:

Jo, ser den. Men bruker nok enda et år på å spare opp siste resten, og da er de aller nyeste dyrere igjen....

Men f.eks en iphone 5 vil være like bra om et år som den er i dag, selv om det er kommet nyere versjoner:)

AnonymBruker
Skrevet

Så spør om du kan få forskudd på gave fra familie fordi du trenger en telefon, og fordi du gjerne vil spandere på deg en fin telefon etter å ha vært så flink til å betale ned på gjeld og alt..

Anonym poster: 9fa264cb25e01e0bfec308b6b46c6979

AnonymBruker
Skrevet

Men f.eks en iphone 5 vil være like bra om et år som den er i dag, selv om det er kommet nyere versjoner:)

Men det er så fryktelig lenge til.. Har hatt lyst på ny telefon i evigheter allerede...

Så spør om du kan få forskudd på gave fra familie fordi du trenger en telefon, og fordi du gjerne vil spandere på deg en fin telefon etter å ha vært så flink til å betale ned på gjeld og alt..

Anonym poster: 9fa264cb25e01e0bfec308b6b46c6979

Vet du, så frekk er jeg faktisk ikke. Man kan ikke kreve gaver, man skal være glad om man i det hele tatt får noen!

• Liker 2
Skrevet

Samsung Galaxy s2 er en god mobil med alle muligheter. Du finner den brukt på Finn.no til rundt 1500 kr, og om du følger litt med og pruter som en jævel kan du sikkert få tak i en til en enda lavere pris og.

Men, da må du takle å kjøpe en brukt mobil, med f.eks. noen småriper og liknende.

Til slutt må jeg si at jeg forstår at det er moro å ha dyr og fancy mobil, men det er strengt tatt ingen menneskerettighet. Jeg synes egenltig at det er litt absurd at det er blitt så vanlig og normalt å bruke rundt 5000 kr på ny mobil. Det er mye penger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke peiling på telefoner, det jeg krever av de er at jeg kan ringe ut og ta i mot samtaler og det samme med sms og mms

men samsung galaxy y - gt 55360 koster 299,- akkurat no på expert med telenor kontant abb

Anonym poster: f10d480d5e5d419495bf8ad562836fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...