Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har komt til et punkt hvor jeg er utrolig lei av jobben min, og vil helst forsvinne fortest mulig. Dessverre har jeg 3 mnd. oppsigelse, og har ikke mulighet for å gå før. Jeg tok nylig kontakt med et vikarbyrå, som kunne fortelle meg at dersom jeg ikke får gå før om 3 mnd. er det ikke mange bedrifter som er interessert. De trenger medarbeidere asap. De kan riktignok vente i max 1 mnd.

Jeg er fristet til å si opp jobben min nå, og være effektiv med å søke på andre jobber de neste 3 mnd, og håpe på å få napp. Både fast ansettelser og gjennom vikarbyrå. Jeg har en bachelorutdanning innen økonomi og administrasjon, og det finnes mange ledige jobber akkurat nå.

Høres det veldig lite lurt ut? Jeg makter ikke tanken på å være der jeg er nå så mye lengre. I verste scenario har jeg jo rett på arbeidsledighetstrygd, selv om det selvsagt ikke er en foretrukken situasjon.

Anonym poster: 4e643c02593004b14d67872094cfc056

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet med å si opp til du har noe annet å gå til.

du får en karantenetid på 8 uker på arbeidsledighetspenger når du selv sier opp...

Anonym poster: 05b35ce4589b28e4bce0fca38e19ec0c

• Liker 2
Skrevet

Go for it, om det er mange som ser etter arbeidere som deg.

Taper strengt tatt ingenting på det, som du sier, værstefall blir det arbeidsledighetstrygd en stund, men det overlever man.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å si opp jobben din før du har noe annet å gå til.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du bare er ute etter en ny jobb, og ikke nødvendigvis drømmejobben i første omgang, så kan du si opp nå. Bemanningsbyrå klarer stort sett å skaffe oppdrag til kompetente folk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva som er galt med jobben du har nå. Dersom den "bare" er litt kjedelig og det ikke er masse konflikter, krangling og mobbing (og andre mer alvorlige ting), så ville jeg vurdert å holde ut hvis den er fast. Man bør tenke seg litt om før man dropper en fast jobb for en vikarbyråtilværelse, som kan være usikker. Selv om de normalt kan skaffe jobb relativt raskt er det ingen garanti, og man er heller ikke garantert en visse lengde på oppdragene, det kan være slitsomt å måtte forholde seg til dette. Man vet aldri om man har jobb etter en viss periode, eller hvor lenge til det er man får et nytt oppdrag neste gang.

Jeg syntes vikarbyrået høres litt useriøst ut. Seriøse arbeidsgivere forstår at mange faktisk er i jobb og har en oppsigelsestid å forholde seg til, og det er for de seriøse heller positivt at man er i jobb, ikke negativt.

Jeg ville først og fremst forsøkt et annet vikar -eller rekrutteringsbyrå. Vurder også i hvor stor grad du kan være uten inntekt i periodene mellom oppdrag i forhold til hvilke forpliktelser du har.

Anonym poster: 930b636de796aa2ad7da8c91aa949fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...