AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #1 Del Skrevet 3. januar 2013 Den er altfor nærme. Håper jeg ser feil eller er den rett over oslo? Jeg har aldri sett den så nærme før. Anonym poster: d5853e2eefd587058971dc81edf4b1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #2 Del Skrevet 3. januar 2013 Den er ikke rett over Oslo, den er cirka 36 000 mil over Oslo. Slapp av. Den faller ikke. Anonym poster: 6f26d57b6551865bd58a05bab59e1128 Anonym poster: 6f26d57b6551865bd58a05bab59e1128 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 3. januar 2013 #3 Del Skrevet 3. januar 2013 Den holder på å falle ned. Strømmen i verdensrommet gikk, og magneten som holdt månen oppe sluttet å virke. Eventuelt så er det en optisk illusjon. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 3. januar 2013 #4 Del Skrevet 3. januar 2013 Det er nok bare naboens Fado-lampe du har sett. Helt ufarlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. januar 2013 #5 Del Skrevet 3. januar 2013 På denne tiden av året et jorda faktisk nærmest månen. Leste det i vg tror jeg......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimda Skrevet 3. januar 2013 #6 Del Skrevet 3. januar 2013 Forskjellen er så utrolig liten, folkens... Faktisk beveger månen seg VEKK fra jorden, gradvis. The distance between the Moon and the Earth varies from around 356,400 km to 406,700 km 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 4. januar 2013 #7 Del Skrevet 4. januar 2013 Akkurat når månen kommer opp eller når den går ned, så kan man se en slags forstørrelseseffekt pga atmosfæren. Den forsvinner når månen beveger seg høyere opp på himmelen. Jeg har lagt merke til det selv de siste dagene, en ganske så gigantmåne som er gul. Pent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 4. januar 2013 #8 Del Skrevet 4. januar 2013 Er lei av at månen sitter der oppe og håner oss. Når jeg blir statsminister er det første på min dagsorden å sende norske elite soldater dit med mange enorme atombomber så vi endelig for fjerna den dritten. Men en vakker da vil månen faktisk forsvinne, de regner med i løpet av 1.5-3 milliarder år, vil månen være så langt unna jorda at den kommer unna gravitasjonen våres og da fyker månen rett ut i solsystemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 4. januar 2013 #9 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har lagt merke til det selv de siste dagene, en ganske så gigantmåne som er gul. Pent. Er rått når månen er skikkelig lavt og gul. Ser jo helt sykt stor ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. januar 2013 #10 Del Skrevet 5. januar 2013 Akkurat når månen kommer opp eller når den går ned, så kan man se en slags forstørrelseseffekt pga atmosfæren. Den forsvinner når månen beveger seg høyere opp på himmelen. Jeg har lagt merke til det selv de siste dagene, en ganske så gigantmåne som er gul. Pent. Det er ikke pga atmosfæren. Dvs, det er ikke et OPTISK fenomen, men et perseptuelt. Det som gjør at månen ser større ut når den henger lavt, er at den er nærmere horisonten. Hvorfor det er sånn, vet ikke jeg, men man har testet dette i laboratorier, og den samme runde skiven oppfattes alltid som større når den er rett over "horisonten". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. januar 2013 #11 Del Skrevet 5. januar 2013 Ah, ok. Når du sier det så husker jeg at jeg har lest det, ja. Men det er vel atmosfæren som farger den gul? Uansett er det ganske fascinerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. januar 2013 #12 Del Skrevet 5. januar 2013 Ah, ok. Når du sier det så husker jeg at jeg har lest det, ja. Men det er vel atmosfæren som farger den gul? Uansett er det ganske fascinerende. Er ikke Cheddar naturlig gul, da? Det er jo derfor det kalles "gulost"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. januar 2013 #13 Del Skrevet 5. januar 2013 Ikke alle, nei. (Og cheddar kalles vel ikke gulost.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martyr Skrevet 9. januar 2013 #14 Del Skrevet 9. januar 2013 Den har vært der i 4,5 milliarder år. Tror du er trygg litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #15 Del Skrevet 9. januar 2013 Ser ikke dere månen så ofte i Osloby? Her er den "nært" titt og ofte. Anonym poster: 409645ac9b8fd85388a8b13520c06f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #16 Del Skrevet 9. januar 2013 Den er ikke rett over Oslo, den er cirka 36 000 mil over Oslo. Slapp av. Den faller ikke. Dette må jo bare kveruleres på. Den faller teknisk sett mot jorden hele tiden. Anonym poster: c8c65f0a718ce6f43cb716806fbdf904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. januar 2013 #17 Del Skrevet 9. januar 2013 Dette må jo bare kveruleres på. Den faller teknisk sett mot jorden hele tiden. Anonym poster: c8c65f0a718ce6f43cb716806fbdf904 Korrekt. Men den øker likevel avstanden med ca 3 meter pr hundreår. Noe man spekulerer på kan være på grunn av kollisjonen mellom jorden og "protomånen", Theia, en gang i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 9. januar 2013 #18 Del Skrevet 9. januar 2013 "Måne" phø. Tror folk virkelig på den konspirasjonsteorien lenger? At vi liksom har vår egen "måne" som bare henger der helt tilfeldig? Lol-mao. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. januar 2013 #19 Del Skrevet 9. januar 2013 "Måne" phø. Tror folk virkelig på den konspirasjonsteorien lenger? At vi liksom har vår egen "måne" som bare henger der helt tilfeldig? Lol-mao. Det har vært folk der oppe. De har satt igjen reflektorer som gjør det mulig å måle hvor mye månen fjerner seg, med stor nøyaktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 9. januar 2013 #20 Del Skrevet 9. januar 2013 Det har vært folk der oppe. De har satt igjen reflektorer som gjør det mulig å måle hvor mye månen fjerner seg, med stor nøyaktighet. Mhm..og noen satt igjen en bulldoser på Pluto. Lolz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå